در فتنه ی سال 88 نیز برخی از اصلاح طلبان با همگرایی دشمن و سرویس های امنیتی و سیاسی استکبار جهانی تا براندازی نظام پیش رفته و حتی کادرهای رسانه ای خود را به بی بی سی و رادیو آمریکا و ... فرستادند .

حبیبی:  برخی اصلاح طلبان منافقان جدید هستند

به گزارش گلستان 24، همگرایی اصلولگرایان، هدف همایشی بود که سومین نوبت آن با توجه و هجمه شدید رسانه های اصلاح طلب همراه شد؛ حجم تخریب و تبلیغات منفی علیه اصولگرایی در بازه شش ماه گذشته به حدی افزایش یافته است که هر شخص پیگیر امور سیاسی و اخبار جریان های سیاسی متوجه این فعالیت گسترده علیه اصولگرایان شده است. اما بررسی دلایل این تخریب ها نشان داد که جریان اصلاح طلب که از آغاز سال 93 به فعالیت زود هنگام علنی تبلیغاتی برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی پرداخته است، هدفش چیزی جز رقیب خود در عرصه انتخابات و کسب حداکثر صندلی های بهارستان نیست. در گفتگویی با دکتر محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، به بررسی برخی از شایعات و تخریب ها پیرامون همگرایی اصولگرایان پرداخته ایم.

همانطور که مستحضر هستید گردهمایی بزرگی در لانه ی جاسوسی، با حضور گروه های مختلف جریان اصولگرا و اقشار کثیری از مردم، با سخنرانی ، آیت الله علامه مصباح یزدی برگزار شد. ارزیابی حضرتعالی و حزب مؤتلفه ی اسلامی از این گردهمایی که با قصد همگرایی بیشتر بین گروه های اصولگرا برگزار شد چیست؟

روند همگرایی اصولگرایان شتاب معقولی گرفته است. گردهمایی روز غدیر با سخنرانی آیت الله مصباح، یک قدم به جلو برای همگرایی اصولکرایان است. اصولگرایان حول محور ولایت مطلقه فقیه، مشترکات زیادی دارند و آقای تقوی برای همگرایی اصولگرایان زحمات صادقانه ای کشیده اند که دارد ثمر خود را می دهد .  

 این گردهمایی انعکاس فراوانی در رسانه ها پیدا کرد، حضرتعالی بازتاب آن را در نگاه جریان مقابل چگونه تحلیل می‌کنید ؟ به نظر شما تصور اطلاح طلبان از این حرکت ، که در واقع این سومین گردهمایی بزرگ همگرایی اصولگرایان است، چیست ؟

ببینید بازتاب گردهمایی غدیر با بی مهری رسانه ای اصلاح طلب ها روبرو شد ، آنها از همگرایی اصولگرایان ناخشنودند ، اصولگرایان اطلاع دارند و با هوشمندی با آن برخورد می کنند.

 مؤتلفه ی اسلامی ، با قدمتی که در تأسیس و فعالیت سیاسی دارد، چه راهکارهایی را جهت رسیدن به یک همگرایی مستحکم بین همه ی گروه ها و احزاب اصولگرا دارد ؟

ما معتقدیم تنازل در سلایق و ایستادگی روی اصول ، فرمول دقیقی برای همگرایی است و اکنون ما در حال گفتگو با طیف وسیع اصولگرایان هستیم، ما روند را مثبت ارزیابی می کنیم و به نتایج خوبی هم رسیده ایم.

پس از این همایش برخی ادعا کردند که افرادی مانند آیت الله محمد یزدی، جناب آقای دکتر علی لاریجانی، جناب آقای دکتر علی اکبر ولایتی، جناب آقای محسن رضایی، جناب آقای محمد باقر قالیباف، حجت الاسلام ابوترابی فرد و جناب آقای محمدرضا باهنر، از غایبان این همایش بودند و این معنای خاصی دارد، نظر شما در این رابطه چیست؟

ما زحمات آقای تقوی را ارج می نهیم ، ایشان با دقت و هوشیاری پروژه ی همگرایی را جلو می برند. دعوت از اصولگرایان به صورت عام بوده است و دعوت اختصاصی از کسی نشده است، آنها هم که غایب بودند، عذرشان پذیرفته است. برخی در مسافرت بودند، برخی جلسات مهم دیگری داشتند و لذا نیامدنشان به نشانه ی نپیوستن نیست .

برخی از روزنامه ها و رسانه های زنجیره ای متعلق به جریان اصلاح طلب ، سعی بر حاشیه سازی ها و سیاه نمایی های فراوانی داشتند ، حتی روزنامه ی آفتاب یزد در تیتر صفحه ی اول خود آورده بود" وحدت اصولگرایان یا احمدی نژادی ها". هدف این جریان از تلاش و دست و پا زدن برای تخریب اصولگرایان چیست ؟

واکنش رقیب به نشست غدیر طبیعی است؛ آنها از روند همگرایی اصولگرایان راضی نیستند و طبیعی است در آن اخلال کنند. آنچه مهم است آن است که در اصولگرایی کسی محور نیست، محور اصلی ما ولایت فقیه است. لذا ما از این بابت نگرانی نداریم ، ما هر کسی را زیر خیمه ی ولایت ، اصل انقلاب ، نظام و قانون اساسی را قبول داشته باشد و مرزبندی شفافی با دشمنان نظام داشته باشد را اصولگرا می دانیم .

حزب مؤتلفه ی اسلامی مرز بین اصلاح طلب و اصولگرا بودن را در چه می داند و اینکه جریان اصلاح طلبی را چگونه معنا میکنید ؟ آنها به دنبال اصلاح چه چیزی هستند ؟

ما کارنامه ی خوبی از جریان اصلاح طلبی نداریم، در فتنه ی 18 تیر 78 عده ای از اصلاح طلبان ابتدا سخن از خروج حاکمیت، و همچنین در تحصن مجلس ششم سخن از خروج بر حاکمیت به میان آوردند .

در فتنه ی سال 88 نیز برخی از اصلاح طلبان با همگرایی دشمن و سرویس های امنیتی و سیاسی استکبار جهانی تا براندازی نظام پیش رفته و حتی کادرهای رسانه ای خود را به بی بی سی و رادیو آمریکا و ... فرستادند.

آنها با تمسک به یک دروغ بزرگ ، رأی ملت را نادیده گرفتند ، همچنین اقتدار و امنیت ملی را به چالش کشیدند، حتی به این هم اکتفا نکردند و در پیام های مخفی و علنی به دشمن ، خواستار فشار به جمهوری اسلامی از طریق تحریم ها شدند. ما این قبیل اقدامات را فوق العاده خطرناک برای انقلاب می دانیم و از آنها به عنوان منافقان جدید یاد می کنیم ، از ظهور منافقین جدید قبلاً از طریق وصیت نامه ی شهید لاجوردی مطلع بودیم .

البته انصاف را باید رعایت کرد، در میان اصلاح طلبان افرادی هستند که با این جریان برانداز همراهی نکردند، آنها معتقد به نظام ، اسلام و ولایت فقیه و خط نورانی امام (ره) هستند. ما این عده را در درون نظام می دانیم و با آنها تعامل مثبت و رقابت مشروع داریم و دیدگاه های اصلاحی آنها را ارج می نهیم و با نقد سازنده و مشفقانه ، پذیرای آنها هستیم و از این دسته از اصلاح طلبان انتظار داریم با تبری دائمی از فتنه و فتنه گران 88 که غالباً با ادعای اصلاح طلبی اقدامات براندازانه کردند، این نقطه های سیاه را از دامن جریان اصلاح طلبی واقعی بزدایند.  

ارسال نظر

آخرین اخبار