میتینگ های بی رنگ اصلاح طلبان؛

اینکه محسن رهامی مسئول کمیته انتخابات اصلاح طلبان کشور در این برزخ عزاداران حادثه منا به گلستان بیاید و به دغدغه های سیاسی اصلاح طلبان بپردازد جای تعجب و البته نکوهش دارد.

گلستان داغدار عزیزان؛ اصلاح طلبان در فکر انتخابات مجلس

به گزارش گلستان24، حجت الاسلام محسن رهامی مسئول کمیته انتخابات جبهه اصلاحات کشور فردا چهارشنبه 8 مهرماه به گلستان سفر می کند و ابتدا در کانون طه گرگان در میان جمعی از اصلاح طلبان گلستان سخنرانی خواهد کرد و در ادامه صبح روز پنجشنبه دیداری با اهالی رسانه در اتحادیه انجمن های اسلامی استان گلستان دارد .

اینکه اصلاح طلبان برای مجلس دندان تیز کرده اند شکی در آن نیست و اینکه ساز و کارهای و انسجام بخشی این جریان در گلستان تقریبا نهایی شده هم بر کسی پوشیده نیست و پیش از این خبرهای موثقی از نهایی شدن لیست نهایی اصلاح طلبان گلستان پشت درهای بسته و صوری بودن تشکیل شوراهای راهبردی شهرستان ها منتشر شده بود .

در این که مسئولین ارشد استان اعم از اجرایی و انتخاباتی با جریان اصلاحات همراهی بهتری در برگزاری سخنرانی هایشان دارند هم شکی نیست . مانند آنچه در جریان سخنرانی کواکبیان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی داشتیم ، با توجه به اینکه بنا نبوده همایش سیاسی در تالار برگزار شود ولی این اجازه به حزب مردمسالاری داده می شود .

812813409 59093-2

مهمتر از همه ، همراهی بزرگان استان گلستان است که در این زمینه هیچ گاه سخنی به میان نیاورده و به نوعی با سکوت خود با این جریان همراهی می کنند در حالیکه وظیفه آنهاست که نکاتی را گوشزد کنند و  اخطارهای لازم را به آنها بدهند .

اما نکته جالبی که مردم استان را شگفت زده کرده انتخاب این برهه از زمان برای سفر محسن رهامی به استان گلستان است .

حتما همه می دانند گلستان داغدار جانباختگان حادثه منا است و با 20 کشته و 36 مفقودی جزو استان هایی است که بیشترین تلفات را داده که اکثر آنها نیز اهل سنت هستند.

امروز اهل سنت و سایر مردم انتظار دارند تا سایر گروه های سیاسی و اجتماعی به نوعی شریک ماتم شان شوند و در این عزای سخت همراهشان باشد نه اینکه دنبال کنسرت وجشن و میتینگ سیاسی باشیم .

کما اینکه در خصوص سفر دکتر روحانی به نیویورک و حضور 5 روزه وی در کلیه برنامه ها و عدم بازگشت به ایران به نشان اعتراض و همدردی و همنوایی با مردم و آسیب دیدگان حادثه منا و ورود و پیگیری جدی مسائل مربوط به آن ، حرف ها و مطالب زیادی در رسانه ها منتشر گردید .

به نظر می رسد در فاصله 5 ماه مانده به انتخابات ضرورتی نداشت این میتینگ سیاسی در این مقطع زمانی برگزار شود و با توجه به اینکه فردا اولین کاروان آسیب دیده که 15 فوتی و 15 مفقودی دارد وارد استان می شود ، کاروانی که موقع رفتن مرجان نازقلیچی فرماندار بندرترکمن را در خود جای داد اما فردا بدون او باز می گردد و این برای مردم و خانواده وی خیلی مصیبت بزرگی است .

به هر حال آنچه که مهم است و تاریخ و تجربه آن را به وضوح ثابت کرده است اینکه اصلاح طلبان جاهایی که پای صحبت از منافع شان در میان باشد کسی را نمی شناسند و به مردم بی توجهی می کنند اما هنگامی که موقع رای گرفتن می شود با شعارهای جذاب به عوام فریبی و ... می پردازند.

شایان ذکر است محسن رهامی از اصلاح طلبان تندرویی است که حتی در یکی از نشست های اخیرش به حسن روحانی رئیس جمهور نیز توهین کرده بود .

رهامی در آن نشست گفته بود: " یک شخص با رای احزاب، اشخاص و انجمن ها بالا می آید و رئیس جمهور می شود، اینکه آن آقا بگوید من به هیچ حزبی وابسته نیستم نشان از بی عرضگی اوست، از کجا آوردید؟ ما ده به ده و شهر به شهر گشتیم و آراء را به حساب جاری شما حواله کردیم، مگر ما مرض داشتیم که هزینه دادیم، اگر کمک نمی کردیم جلیلی به روی کار می آمد. "

نیلکوه

 

ارسال نظر

آخرین اخبار