دیروز ناوهای روسی 26 موشک از دریای خزر به سمت مواضع داعش در سوریه شلیک کردند. وزارت دفاع روسیه، فیلم این شلیک ها را منتشر کرده است. موشک های روسی از دریای خزر فضای هوایی ایران، عراق را طی می کنند تا به نقاط از پیش تعیین شده در سوریه اصابت کنند.

شلیک موشک های روسی از خزر به سمت داعش + فیلم

به گزارش گلستان24؛ وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که موشک های شلیک شده کروز بودند که از دریا به زمین پرتاب می شوند. هرچند این وزارت خانه نوع آنها را مشخص نکرد اما تاس، خبرگزاری دولتی روسیه نوع این کروزها را 3ام- 14 اعلام کرد که در ناتو با نام اس اس- ان 30 اس شناخته می شوند. این نوع موشک های کروز در اختیار نیروی دریایی روسیه قرار گرفته اند و نوع زمینی آن نیز بردی تا سوریه دارند. 

برخلاف موشک های بالستیک که پس از شلیک در ارتفاع زیاد در یک قوس نسبتا ساده قرار می گیرند، موشک های کروز مانند هواپیما یا هواپیمای بدون سرنشین تقریبا به صورت افقی در ارتفاع پایین حرکت می کند و می تواند مسیر پرواز پیچیده تری را برای اصابت به هدف طی کند. با توجه به سیستم های هدایت کنند، موشک کروز می تواند بسیار دقیق عمل کند و کار رهگیری و شناسایی را برای دشمنان سخت کند اما این سلاح ها دارای یک کاربرد هستند و علاوه بر پیچیدگی، تولید آنها نیز هزینه بر است. 

/فرهنگ نیوز

غرش کروزهای روسی برسر داعش | دانلود فیلم

ارسال نظر

آخرین اخبار