فتح الله نوری، در مصاحبه با گلستان24؛

از بدو پیروزی انقلاب، آمریکایی ها سیاستی را پایه گذاری کردند و آن این بود که "انقلاب اسلامی باید ساقط شود". آن ها سیاست "تغییر رفتار و تغییر ساختار در ایران" را تعقیب می کنند.

سیاست قطعی آمریکا، " انقلاب اسلامی باید ساقط شود"

فتح الله نوری، معاون  اسبق سیاسی امنیتی استانداری گلستان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، درباره سخنان اخیر مقام معظم رهبری و ابراز مخالفت ایشان با مذاکره با آمریکا می گوید: کشوری که اطمینانی به او نیست ، سابقه اطمینان بخشی هم ندارد، هیچ گاه به تعهداتش عمل نکرده و هیچ گاه دست از دشمنی بر علیه مردم ایران و انقلاب اسلامی برنداشته، طبیعی است زمانی که برخی از ساده اندیشان ، ساده انگاران و تغییر یافتگان در داخل و خارج از کشور به دنبال ارتباط با آمریکا هستند،  مقام معظم رهبری دغدغه ای را داشته باشند که امام (ره) هم همواره داشتند و بدان هشدار می دادند.

 

فتح الله نوری مذاکره آمریکا رهبری2

 

سیاست آمریکا " انقلاب اسلامی باید ساقط شود" است

نوری با تاکید بر این که مواضع مقام معظم رهبری از مواضع امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی اتخاذ شده است، می گوید: انقلاب اسلامی تغییر و تحولات شگرفی در منطقه بوجود آورده است که این تغییرات خیلی به مزاج آمریکایی ها خوشایند نیست. تمرکز  و تسلط آن ها بر کشورهای منطقه از دست رفت. لذا بعد از پیروزی انقلاب مخالفت های آمریکا با انقلاب اسلامی آغاز شد و در سالهای اخیر حکومت های دست نشانده آن ها در بیداری اسلامی دچار تغییر و دگرگونی شدند.

وی می گوید: از بدو پیروزی انقلاب، آمریکایی ها سیاستی را پایه گذاری کردند و آن این بود که "انقلاب اسلامی باید ساقط شود". در راستای آن، جنگ تحمیلی بر ما تحمیل شد، اتفاقات و جریانات خاص در خارج از کشور بر علیه انقلاب اسلامی هدایت شد و توطئه هایی که در این سی و شش سال اتفاق افتاد، با هدایت و حمایت آمریکایی ها رخ داد.

فتح الله نوری مذاکره آمریکا رهبری

معاون اسبق سیاسی امنیتی استانداری گلستان ادامه می دهد: امروز هم که موضوع مذاکره پیش آمده است، بحث هسته ای از نگاه آمریکایی ها اهمیت چندانی ندارد. اخیرأ معاون وزارت دفاع آمریکا گفت «تحریم ها به موضوع هسته ای بستگی ندارد. بلکه به انقلاب 1979، یعنی انقلاب اسلامی 1357 بر می گردد. چون این انقلاب منافع ما را به  خطر انداخته است و ما با استفاده از تحریم، تهدید و حمله نظامی به دنبال تغییر این روند هستیم»

فتح الله نوری معتقد است که چند سالیست آمریکایی ها، سیاست "تغییر رفتار و تغییر ساختار در ایران" را تعقیب می کنند. وی می گوید: مقام معظم رهبری هم فرمودند آمریکایی ها به دنبال این هستند که در ملت و دولت ایران تغییر ایجاد کنند و از این طریق بتوانند به مقصد نهایی شان که تغییر ساختار است دسترسی پیدا کنند.

در پسا برجام تغییر بنیادین در ایران را با حذف شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل آغاز کرده اند.

 

فتح الله نوری مذاکره آمریکا رهبری4

 

حذف شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل ، آغاز تغییر بنیادین در ایران

وی ادامه می دهد: وقتی بحث گروگان ها پیش آمد آمریکایی ها تعهداتی دادند. قرار بود بعد از آزادی گروگان ها، تمام اموال بلوکه شده ایران در آمریکا آزاد شود. آیا یک ریال از آن پول ها به ایران برگشت؟ بنابراین در ارتباط با مذاکرات سیاسی منطقه ای نیز نمی توان به آن ها اعتماد کرد.

.معاون اسبق سیاسی امنیتی استانداری گلستان می گوید: اخیرا آقای جان کری در صحبت با بی بی سی، گفت، «. توافق وین باید به همکاری بیشتر ایران در منطقه و دیگر مناطق منجر شود».

جان کری همچنین دو گروه حزب الله و انصار الله  که دو پایگاه اجتماعی ، مردمی و دارای مشروعیت قانونی هستند را تروریست می داند و ایران را به اعتبار این که  از آنان حمایت معنوی می کند مورد اتهام  قرار می دهد.او می گوید شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را باید در ایران حذف کنیم. ایران باید در اختیار ما باشد و برای حل و فصل مشکلات منطقه به ما کمک کند. در ژنو، لوزان و وین همه اهداف آنان این بوده است که ایران، امنیت اسرائیل و منافع آمریکا را تامین کند، فضایی که بر علیه آن ها در منطقه شکل گرفته است را از بین ببرد و بتواند رژیم های دست نشانده آنان را مورد حمایت خود قرار دهد.

 

فتح الله نوری مذاکره آمریکا رهبری33

 

فرمانی که برای دولت های آینده آمریکا ترسیم شده است

فتح الله نوری، با بیان این که "اندیشکده آمریکایی اخیرا 7 فرمان و محور را برای دولت های آینده آمریکا ترسیم کرده است"، در بررسی این محور ها می گوید:  بحث هسته ای برای آن ها بهانه ای بیش نیست. اولین محور، افزایش تحریم ها علیه ایران است. در صورتی که قرار شده است همه تحریم ها علیه ایران حذف شود! زیرا اگر این اتفاق نیافتد آن ها سوریه، عراق، یمن و خیلی از نقاط را برای خود تهدید تلقی می کنند. پیشرفت های نظامی سپاه و ارتش جمهوری اسلامی را در تضاد منافع خودشان می بینند.

فرمان دوم تقویت نیروی نظامی آمریکا و بازدارندگی بیشتر علیه گریز هسته ای ایران است. این هم یک بهانه است تا حضورنظامی آمریکا در اطراف ایران و نقاط مختلف تقویت شود. اگر قرار است خصومت ها برداشته شود، تقویت نیروی نظامی آمریکا در منطقه چه مفهومی میتواند داشته باشد؟!

سومین محور تقویت متحدان آمریکا به ویژه اسرائیل است. آمریکایی ها باید پیشرفته ترین سلاح ها را در اختیار اسرائیل، عربستان سعودی و کشورهایی که در تضاد با ایران هستند قرار بدهد و آن هارا مورد تقویت نظامی قرار بدهد. چهارم، توجه ویژه به دفاع موشکی است، با عنایت به این که توان نظامی ما از قدرت بالایی برخوردار است، آن ها می گویند باید قدرت و پوشش دفاعی موشکی لایه به لایه برای پیشگیری از حملات ایران در منطقه بوجود بیاید .پنجمین محور، جلوگیری از گسترش سلاح هسته ای است که این هم بهانه آن هاست. فرمان ششم هم افزایش تولید حامل های انرژی آمریکا و رفع محدودیت صادرات نفتی است. توطئه ای که قیمت نفت  را با سقوط مواجه کرد،تا  از این طریق  بتوانند به ایران که اقتصادش متکی بر نفت است  ضربه کاری وارد کنند.

قانون هفتم مذاکره با ایران برای توافق بهتر است. آن ها معتقدند که توافق خوبی با ایران انجام نداده اند و توافق بهتر آن است که بتوان در آن ایران را کاملا مهار کرد و تغییر رفتار و ساختار در انقلاب ایران اتفاق بیفتد، آن ها می گویند ما باید در این راستا مذاکره کنیم.

 

فتح الله نوری مذاکره آمریکا رهبری 1

 

نزدیکی با آمریکا مشکلات را صدچندان می کند

نوری ادامه می دهد: کشوری که اطمینانی به او نیست ، سابقه اطمینان بخشی هم ندارد، هیچ گاه به تعهداتش عمل نکرده و هیچ گاه دست از دشمنی بر علیه مردم ایران و انقلاب اسلامی برنداشته، طبیعی است زمانی که برخی از ساده اندیشان ، ساده انگاران و تغییر یافتگان در داخل و خارج از کشور به دنبال ارتباط با آمریکا هستند،  مقام معظم رهبری دغدغه ای را داشته باشند که امام (ره) هم همواره داشتند و نسبت بدان هشدار می دادند.

ایشان  با هوشیاری خواستند این تذکر را بدهند که برخی که فکر می کنند با ارتباط با آمریکا همه مشکلات حل می شود بدانند که ما هر چه به آمریکا نزدیکتر می شویم، نه تنها مشکلاتمان حل نمیشود، بلکه صد چندان خواهد شد

 

فتح الله نوری مذاکره آمریکا رهبری5

 

دسترسی به مراکز نظامی عراق، توان دفاعی اش را ضعیف کرد

وی با اشاره به خطوط قرمز ترسیم شده توسط مقام معظم رهبری می گوید: مقام معظم رهبری خط قرمز هایی را در بحث مذاکره مطرح کرده بودند. یکی از آن ها مراکز نظامی ما بود که ایشان تاکید داشتند به هیچ عنوان نباید در قالب بهانه هسته ای اجازه بازدید، بررسی و ارزیابی دشمن قرار بگیرد. نکته دوم هم دفاع از دانشمندان و نخبگان کشور بود. چراکه طرف غربی مذاکره گفته بود این افراد باید مورد بازجویی قرار بگیرند. حضرت آقا فرمودند ما به هیچ عنوان اجازه نمی دهیم دانشمندان ما مورد بازجویی و تحقیر آنان قرار بگیرند.

معاون اسبق سیاسی امنیتی استانداری گلستان ادامه می دهد: اتفاقی که در عراق افتاد به بهانه این بود که صدام سلاح شیمیایی و کشتار جمعی دارد و برای این که ما مطمئن شویم باید به همه مراکز عراق  دسترسی داشته باشیم. این دسترسی باعث شد که آن ها توان نظامی عراق را ارزیابی کرده و نقاط مهم را شناسایی کنند. سپس این نقاط را بمباران و توان دفاعی وی را تضعیف و نابود کردند .

فتح الله نوری معتقد است با  تدبیر و هوشمندی که در مقام معظم رهبری و تعهد، پایبندی و پایداری که در ملت ایران وجود دارد و تا زمانی که ما نصایح و دیدگاه های امام (ره) و مقام معظم رهبری را در دستور کار قرار دهیم، بنا به فرموده امام (ره) آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. اما اگر از این حوزه عدول کنیم، دچار ضرر و خسران خواهیم شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار