مصرف‌کننده‌ی باانصاف، مصرف‌کننده‌ی باوجدان هم میتواند همین‌جور به تولید کشور کمک کند؛ دنبال اسم و رسم نروند، دنبال بِرَند نروند - این حرفی که حالا مرتّب تکرار میکنند: بِرَند، بِرَند - دنبال مارک نروند؛ دنبال مصلحت بروند.

کالای ایرانی باکیفیت

به گزارش گلستان 24، مصرف‌کننده‌ی باانصاف، مصرف‌کننده‌ی باوجدان هم میتواند همین‌جور به تولید کشور کمک کند؛ دنبال اسم و رسم نروند، دنبال بِرَند نروند - این حرفی که حالا مرتّب تکرار میکنند: بِرَند، بِرَند - دنبال مارک نروند؛ دنبال مصلحت بروند. مصلحت کشور، مصرف تولید داخلی است، کمک به کارگر ایرانی است. بعضی‌ها هستند حتّی حاضرند به نفع کارگر هم شعار بدهند، رگ گردن را هم درشت کنند و شعار بدهند، امّا در عمل به کارگر ایرانی لگد بزنند. لگد زدن به کارگر ایرانی این است که انسان جنس مصنوع این کارگر را مورد استفاده قرار ندهد و برود مشابه این را از خارج بگیرد؛ گاهی هم به قیمتهای گران‌تر! ما در برخی از صنایع در کشورمان جزو پیشروان دنیاییم.

امام خامنه ای

می گویند کالای ایرانی بی کیفیت است. تا بحال تا چه حد دنبال مارکهای با کیفیت ایرانی در محصول مورد نظرتان رفته اید. چقدر جستجو و پرسش کرده اید. یقیناً در هر کشوری مارک خوب و بد وجود دارد. برای حمایت از محصول ایرانی هم باید پرس و جو کرد تا به بهترینش رسید. مارک های ایرانی ای وجود دارند که تقریباً هیچ اثری از آنها در تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردهای خیابانی وجود ندارد.

کارخانه هایی که بی سر و صدا کارشان را انجام می دهند و عموماً قدمت بالایی هم دارند. طبق تحقیقاتی که شخصاً انجام دادم متوجه شدم برندهای ایرانی باکیفیت جایشان در اکثر مغازه های لوازم خانگی خالیست. وقتی از مغازه دار درخواست کالای برقی ایرانی کردیم متاسفانه برندهایی را معرفی کرد که از حداقل کیفیت برخوردار بودند و جالب هم این بود که خودشان هم فقط همان برندهای بی کیفیت ایرانی را در مغازه داشتند. تا می توانست هم از محصولات ایرانی بد گفت. با خودم فکر کردم اگر خریداری بیاید و کمی هم تمایل کمک به اقتصاد کشورش را داشته باشد این فروشنده ها هستند که او را منصرف می کنند و در ازایش کالایی با مارکی که خودشان در مغازه دارند معرفی می کنند که مال فلان کشور اروپائی ست. و بسیار ظاهر شیک و زیبایی هم دارد . از کیفیتش در تعاریف خود کم نمی گذارند. پای قیمتش هم که می رسد حسابی سنگ تمام می گذارند و یک عدد چرب به شما نشان می دهند. مشتری هم بی خبر از هم جا فکر کرده بسیار سود کرده نهایتاً تصمیم به قسط بندی می کند و بصورت نسیه هم که شده تمام کالاهای مصرفی خود را از آن دکان می خرد. مغازه دیگری هم بروید مارک دیگری را معرفی می کند و می گوید این بهترین است. یکی ایتالیایی یکی فرانسوی اما جالب است همه شان هم سرآخر در کشور دیگری ساخته شده اند و تنها تحت لیسانس یا طراحیه کشوره اصلی می باشند. یعنی محصول اصلی وارد کشور نمی شود اگر هم بشود لابد دست مردم عادی به آن نمی رسد. اگر هم برسد چنان گران است که هرکسی توان خریدش را نداشته باشد. خلاصه اینکه ته همه این محصولات به اصطلاح با کیفیت را که بروی همه شان یا سر از امارات عربی در می آورند یا چین یا بازار مشترک و...

جستجو را متوقف کردیم. به سراغ برندهای ایرانی که می شناختم رفتم و نمایندگی هایشان را پیدا کردم. وقتی پرس و جو کردم از کسانی که از این برندها خریداری کردند و مدتهاست از آنها استفاده هم می کنند تازه متوجه شدم چه کلاه گشادی سر ما می گذارند بعضی فروشنده ها یا بعضی رسانه ها!

برندهایی که بی صدا تولید می شدند و با کیفیت بالا و قیمتی بسیار پایین تر از مشابه خارجی اش وارد بازار می شدند. برندهایی که نه فقط برای یکی دو سال عمرکنند، بلکه برای یک عمر هم امتحان پس داده اند. منتهی کمی هم چشم و هم چشمی ها در برخی زندگی ها باعث شده است برخی بروند دنبال مارک های معروف خارجی که همه تعریف می کنند.

یک توصیه!

لطفاً هر مارک ایرانی را خریداری نکنید. ابتدا جستجو کنید و بهترین برند را در محصول مربوطه پیدا کنید تا از حمایتتان ضرر نکنید و زده نشوید. خیلی از مارکهای ایرانی نمایندگی دارند و به همین دلیل اکثر فروشگاه ها آن محصولات را ندارند و نمایندگی محصولات خارجی را قبول می کنند و از مارکی که خود می آورند تعریق و تمجید می کنند.

یک پیشنهاد

کاش مسئولین با توجه به این همه توصیه حضرت آقا مبنی بر استفاده از کالای ایرانی یک سایت اطلاع رسانی از انواع برندهای ایرانی راه اندازی کنند و بگویند که چه مارکی ایرانیست و چه مارکی خارجی. مشاهده شده عده ای که به دنبال خرید کالای ایرانی بوده اند به اشتباه فروشندگان که محصولی خارجی را ایرانی معرفی کرده است آن را خریداری کردند و بعد از آن تازه متوجه شدند ایرانی نبوده! البته مردم عزیز تا زمانیکه این سایت راه بیفتد می توانند نام مارک را در اینترنت سرچ کنند تا سایت شرکت تولیدکننده را ببینند و در تاریخچه آن بخوانند برای کدام کشور است. امیدواریم این اطلاع رسانی هرچه زودتر انجام شود تا زودتر به بیانات حضرت آقا عمل شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار