گویا جناب شهردار پروسۀ توسعه و لوکس سازی شهر گرگان را ابتدا از خود شروع کرده و پس ازمحقق ساختن رویا و آرزوی برخی اعضای شورا در سوار شدن ماشین های خارجی، تنها به سکونت در منزل یک میلیارد و اندی میلیون تومانی و خودروی اداریِ صد و هفتاد میلیونی اکتفا نکرده و بیش از دویست میلیون تومان ناقابل و البته بی زبان را هم از جیب مبارک مردم، صرف ترمیم و تزیین دفتر کار خود نموده است

حیف و میلِ بیت المال در شهرداری گرگان بیداد می کند!!

چند روز پیش مطلبی را با عنوان رالی شهردار و شورای شهر گرگان در اتوبان بیت المال منتشر کردیم و اظهر من الشمس اینکه، وجدان های بیدار و افکار عمومی به طور جدی از حساسیت نگارنده در پردازش خواستها و مطالبات مردم استقبال نموده و خواهان تلاش همگانی برای یادآوری رسالت واقعی نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر شده اند که نگارنده نیز با تحمّل کج خُلقی های گاه و بیگاه و ترکشهای لسانیِ مدعیانِ سیادت بر بیت المال، به حکم وظیفۀ شرعی و انسانی و با پشتوانۀ افکار سلیم، ضمن بی توجهی به اخم های منفعت محوران و لابی گران، خود را ملزم به دفاع از حقوق حقۀ مردم و بیت المال با ابزار قلم و رسانه می داند.

به گزارش گلستان 24، آنچه ازظواهرامرپیداست اینکه،انگارگوش کسی برای تذکرهای نگارنده وامثاله مکه اگربه بعضیها بَرنخورد،زبان گویای دلسوزان،شهروندان وحامیان منافعع مومییه هستند،بدهکارنیست و اصلاً به اصطلاح خودمانی،شاید هم"مردم کجای نقشه هستند "که بخواهند در خصوص وَجَنات وسَکَنات جنتلمنها و زُعما یا زنردبانِمردمبالارفته،اظهارنظرکنند؟

هنوز چند صباحی از ابراز تاسف و نگرانیِ مردم از حیف و میلِ بیت المال برای خرید خودروهای لوکس در شهرداری و شورای شهر گرگان با پول مردم نگذشته است که متاسفانه مصرع معروفِ " هر دم از این باغ بری می رسد " در اذهان عمومی خود نمایی کرده و خبر از دسته گلی دیگر در باغ رویا پردازی های شهردار و شورای شهر گرگان می دهد.

گویا جناب شهردار پروسۀ توسعه و لوکس سازی شهر گرگان را ابتدا از خود شروع کرده و پس ازمحقق ساختن رویا و آرزوی برخی اعضای شورا در سوار شدن ماشین های خارجی، تنها به سکونت در منزل یک میلیارد و اندی میلیون تومانی و خودروی اداریِ صد و هفتاد میلیونی اکتفا نکرده و بیش از دویست میلیون تومان ناقابل و البته بی زبان را هم از جیب مبارک مردم، صرف ترمیم و تزیین دفتر کار خود نموده است که آه از نهاد هر شنونده ای بر می آورد و یا به تعبیر یکی از شهروندانِ بی غرض: " اگر تمام دیوارهای حوزۀ شهردار را اسکناس بچسبانی، باز هم به 200 میلیون تومان نمی رسد. "

این روزها، قضایای شهردار و شورای شهر مرکز استان برای مردم هم جالب شده است و هنوز یک سوال در اذهان عمومی پاسخ نگرفته است که سوال بعدی مثل خوره به جان مردم می افتد. مسئولیت نظارت بر رفتار و عملکرد شهردار کیست؟ کدام مرجع قانونی و نظارتی به شهردار اجازه داده است که دویست میلیون تومان از پول مردم را صرف آراستگی و تجمل گرایی دفتر جناب خود نماید؟ آقای شهردار، به کجا چنین شتابان ؟!

با وجود آنکه سوالاتش کل گرفته در ذهن مردم را باید اعضای محترم شورای شهر پاسخ دهند که چرا و با چه پشتوانۀ عقلی و منطقی،درقلمرو نظارت یآ نان چنین فجایعی به وقوع می پیوندد،اما اتفاقات چند وقت اخیر و متاسفانه خوش اشتهایی برخیش و رانشی نان برای بهره مندی از خوان کَرَم شهردار،به خوبی نمایانگر انفعال و سکوتِش و را دربرابر تصمیمات و رفتارهای شهردار است و آنچه از شواهد و قرائن بر می آید، دیگر توقعیه مازشورانیست. حال مردم بنشینند و در آثار انتخاب خود تفکر کنند.

از قُبح این اعمال که بگذریم، باید اعتراف کرد که آراستگی ظاهری، شیک پوشی، خوش سلیقگی، زیبایی و تزیین محیط کار نه تنها در افکار عمومی امری مذموم و نکوهیده تلقی نمی شود بلکه مورد تایید و علاقۀ مردم نیز خواهد بود تا آنجا که بزرگان دینی ما نیز بر استفاده از ظاهری آراسته و زیبا متناسب با شرایط تاکید ورزیده اند؛ اما جناب آقای شهردار، خرید خودروی خارجی گران قیمت و یا هزینۀ 200 میلیون تومانی برای آراستگی دفتر کار آنهم از کیسۀ بیت المال، مورد پذیرش و تایید هیچ ناظر دلسوز و عقل سلیمی نیست.

آقای شهردار! در شرایطی که برخی از مردم شهر در فصل زمستان از چکه کردن آب از سقف منازل خود رنج می برند و یا با مشکلات عدیدۀ معیشتی دست و پنجه نرم می کنند، آیا سزاست چنین هزینه های بی موردی بر بیت المال تحمیل شود؟

آقای شهردار! در شرایطی که هتل منتسب به شهرداری در میدان ناهار خوران گرگان، در بلاتکلیفی و بی توجهی روزگار می گذراند و  چهرۀ بسیار کریه و مشمئز کننده ای در برابر دیدگان شهروندان و گردشگران از خود بر جای گذاشته است آیا شایسته است منبع درآمد زایی مدیریت شهری به ورطۀ نسیان سپرده شده و اِعمال سلایق و علایق شخصی در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد؟

آقای شهردار! در روزهایی که به دلیل اِهمالِ مدیران شهری و عدم وجود پل عابر پیاده در ورودی غربی شهر گرگان ( پل فتحه باغ ) جان حدود 4 هزار دانشجوی پیام نور و یا مراجعین به ستاد فرماندهی انتظامی استان در معرض برخورد با خودروهای عبوری و خطر مرگ قرار گرفته و انگار مسئولان هم چشمهایشان را به روی واقعیات بسته اند، آیا خرید خودروی خارجی برای شورانشینان و تجمل گرایی و صرف هزینه های غیر ضروری،اولی تر از جان مردم تصور می شود؟

آقای شهردار! در برهه ای که بر اساس منویات مقام معظم رهبری، پرهیز از تحمیل هزینه های غیر ضروری بر مردم و عمل به مولفه های اقتصاد مقاومتی در دستور کار مسئولان قرار گرفته و مردم نیز به مثابه همۀ مقاطع حساسِ پس از انقلاب، صیانت از آرمانهای انقلاب اسلامی را با گوشت و پوست و استخوان خود درک کرده اند، آیا ریخت و پاش های نامیمون و شنا کردن در مسیر خلاف جهت آب که همانا خواستها و مطالبات مردم است، امری حیاتی و اجتناب ناپذیر جلوه می نماید؟

آقای شهردار! در شرایطی که شهروندان فهیم با مسئولیت پذیری و اشتیاق زایدالوصف برای مشارکت در توسعۀ شهری، با پرداخت هزینه های شهری، خود را جزء لاینفک منابع تامین بودجۀ مدیریت شهری پنداشته و با وجود مکدّر بودن از کمبودها و نارسائی ها، تنها به دلیل بهره مندی از فرهنگ غنی و خصلتِ نیکوی سعۀ صدر، همواره پشتیبان مدیران شهری بوده اند، آیا نا دیده گرفتن هنجارها و حرکت شتابان در بیراهه های نا متعارف، دهن کجی به شعور افکار عمومی و خیانت در رای مردم تلقی نمی شود؟

آقای شهردار! در ایامی که بسیاری از کوچه و پس کوچه ها و حتی خیابانهای پر تردد شهر از بی توجهی و فقدان روکش مناسب رنج برده و ساکنان برخی از کوچه های خیابان امام رضا (ع)، با نذر و دعا در زمستان تردد می کنند و یا در شرایطی که بسیاری از دست فروشانِ شهر برای تحصیلِ درآمد ناچیز، از ترس رفتارهای عمّالِ شهرداری شغل به دوشند و از این خیابان به آن خیابان در گریزند و این معضلات اسباب آزردگی خاطر مردم را فراهم آورده است، آیا پرداختن به لوکس سازی دفتر کار شهردار از اولویت های غیر قابل انکار محسوب می شود؟

با وجود آنکه نگارنده به سانِ بسیاری از شهروندان، معتقد به صبوری با وجود دهها مورد معضل و سوء رفتار در حوزۀ مدیریت شهری و حتی اطرافیان عالی جنابانِ موصوف است که بی شک در صورت تداوم این رفتارها در مجالی دیگر به آن پرداخته خواهد شد؛ اما همچنان به بیداری مدیرانِ شهری از خواب غفلت و حرکت بر سبیل صواب امیدوار است چرا که بر اساس شنیده ها، برخی از اعضای پاک دستِ شورای شهر به واسطۀ تلنگر افکار عمومی در روزهای گذشته، عطای سوار شدن بر خودروی لوکس و خارجیِ زاییده از بیت المال را به لقایش بخشیده و تحفۀ اداری شهردار را پس فرستاده اند که در جای خود سزاوار تقدیر و تحسین بوده و همان رفتاری را بروز داده اند که موکلان آنها توقع داشته و برازندۀ مدیران در نظام مدیریت اسلامی است .

باشد که همگان خود را ملزم به حفاظت از بیت المال و رعایت مولفه های مدیریت دینی و اسلامی بدانند و نمایندگان مردم در ساختمان شورای اسلامی شهر گرگان نیز شعارهای انتخاباتی و خواستهای مردم را بیش از پیش مد نظر قرار دهند.اسماعیل -البرزی - ساجد نیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار