شیخ یحیی حسام، در مصاحبه با گلستان24؛

مذاکره با برخی از کشور ها هیچ فایده ای ندارد. چون آن ها همیشه با ما بر مبنای دشمنی کنار آمدند و صداقت ندارند. دولتمردان ما نیز باید بر اساس فرموده مقام معظم رهبری و رعایت خطوط وارد مذاکره با دیگر کشور ها شوند.

با آمریکا هرگز نمی توان مذاکره کرد / دولتمردان بر اساس سخنان رهبری عمل کنند

یحیی حسام، فعال فرهنگی شهرستان گرگان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، می گوید: اباعبدالله (ع) از قیام و حرکت خود از مدینه و مکه به همراه خانواده، چند هدف را دنبال می کردند. یکی آن که ایشان خواستند به ما بفهمانند این که "گر خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو"، یک توجیه است و باید همرنگ حقیقت شد. باید ببینیم حق کجاست و چه می گوید، ولو این که تعدادمان کم باشد و جماعت زیادی مقابل ما صف کشیده باشند. همانگونه که خداوند در قرآن می فرماید اگر اکثریت با شما نیستند، اکثر آن ها نمی فهمند و اگر تعداد شما کم است، پیرو حق و حقیقت باشید.

وی با اعتقاد به این که یکی دیگر از دلایل امام حسین (ع) از بیعت نکردن با یزید این بود که یزید پیرو حق نبود، می گوید: ایشان برای احقاق دین جدشان قیام کرده و به شهادت رسیدند . ایشان در جواب این سوال که "چرا به کربلا می روید با این که می دانید آخر آن به شهادت شما ، فرزندانتان و اسارت خانواده تان ختم می شود" فرمودند: « برای احیای سنت جدم رسول الله (ص) که راه حق و حقیقت است قیام می کنم.» همیشه این استکبار ستیزی باید بین مردم جهان باقی بماند. دشمن را نباید دست کم گرفت و به تهدید های او توجه کرد. ایشان شهید شدند اما هیچگاه از حق کوتاه نیامدند.

یحیی حسام مذاکره امام حسین

حسام با تاکید بر این که کسی با اصل مذاکره مخالف نیست، ادامه می دهد:  نحوه و طرف مذاکره است که مورد بحث است. این امر طبیعی است که کشورهای جهان با یکدیگر مذاکره می کنند. اما خطوط قرمز نظام ما کاملا مشخص است و شرط مذاکره رعایت این خطوط است.

فعال فرهنگی شهرستان گرگان می گوید: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، مذاکره با برخی از کشور ها هیچ فایده ای ندارد. چون آن ها همیشه با ما بر مبنای دشمنی کنار آمدند و صداقت ندارند. هیچ گاه با آمریکا نمی توان مذاکره کرد. دولتمردان ما نیز باید بر اساس فرموده مقام معظم رهبری و رعایت خطوط وارد مذاکره با دیگر کشور ها شوند.

ارسال نظر

آخرین اخبار