رئیس ستاد انتخابات جبهه پیروان با بیان اینکه برخی می‌خواهند به اسم درست کردن معیشت، استقلال کشور را بر باد دهند، گفت: تز توسعه برون‌زا که برخی به آن معتقد هستند، استقلال کشور و به تبع آن آزادی ملت را به خطر می‌اندازد.

برخی می‌خواهند به اسم درست کردن معیشت، استقلال کشور را بر باد دهند

به گزارش گلستان24، محسن کوهکن رئیس ستاد انتخابات جبهه پیروان خط امام و رهبری ، با اشاره به اعتقاد برخی غربگرایان به تز توسعه برون‌زا اظهار داشت: حتی اگر تصور ما این باشد که هیچگونه برنامه‌ای از بیرون برای ساقط کردن نظام و انقلاب وجود ندارد، در آن صورت بازهم می‌توان گفت که تز توسعه برون‌زا که برخی به آن معتقد هستند، استقلال کشور را به خطر می‌اندازد.

محسن کوهکن

وی ادامه داد: اگر جایگاه دشمن را به درستی تبیین کنیم، به این نتیجه قطعی می‌رسیم که دشمن با هوشیاری و بدون دفع وقت تنها چیزی که به آن راضی می‌شود، گرفتن استقلال و امنیت ما در همه زمینه‌ها بویژه استقلال فرهنگی است تا برای ملت چیزی به عنوان هویت معنا و مفهوم پیدا نکند و نهایتاً از ملت، یک ملت بی اراده برای اعمال سیاست‌های خود بسازد.

عضو جبهه پیروان افزود: ما باید آگاه باشیم که در دوران استعمار کهن به سر نمی‌بریم و استعمارگران نوین می‌دانند که برای تأثیرگذاری، صرف کشاندن حکومت‌ها به سوی خودشان کافی نیست و حتماً باید مبانی فکری و فرهنگی ما را نیز بدست بگیرند.

کوهکن با اشاره به وجود برخی نظرات مبنی براینکه به اسم درست کردن معیشت می‌توان استقلال کشور را از بین برد، گفت: من شخص خاصی را متهم نمی‌کنم؛ اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رگه‌های فکری که چنین دیدگاه و نظراتی را داشتند در کشور وجود داشته است.

وی ادامه داد: آنها هر زمان که فضا را برای طرح این موضوع مناسب می‌دیدند، صریح و روشن به صحنه می‌آمدند و نظر خود مبنی براینکه می‌توان به بهانه معیشت، استقلال را از دست داد، مطرح می‌کردند و زمانی که فضا اجازه طرح این مسائل را نمی‌داد، سکوت می‌کردند.

رئیس ستاد انتخابات جبهه پیروان یادآور شد: به جای اینکه جستجو کنیم این اشخاص چه کسانی بودند و در چه دولت‌هایی حضور داشتند، باید به سمت و سوی مبارزه با جهل آنها برویم و این موضوع را تبیین کنیم که در دنیای امروز آیا تأمین معیشت منهای استقلال معنا و مفهموم پیدا می‌کند یا خیر.

انتهای‌پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار