گزارش میدانی خبرنگار «سراج 24» در خصوص حادثه تلخ روز عاشورا

هتاک به مقدسات اسلامی در روز عاشورا که روحانی ناهی از منکر را هم مورد ضرب و شتم قرار داده است از آشوب‌گران فتنه 88 است

 هتاکان به دین در روز عاشوا از فعالان فتنه 88 بودند+تصاویر

به گزارش گلستان24،  در روز عزاداری عاشورای حسینی اتفاقی غیر قابل تصور و شرم آور توسط مردکی جوان رخ داد که با واکنش ها و تجمع اعتراض آمیز و اعلام بیانیه از سوی اهالی مومن و معتقد محله مواجه شد. ماجرایی که حتی عنوان سازی آن هم جای شرم باقی می گذارد، اما جهت جلوگیری از هر گونه اقدامات ضد دینی و غیر فرهنگی و براساس وظیفه متعهدانه رسانه ای لازم دیدیم  این مساله را به اشکال مختلف پیگیری کنیم.

ماجرا از این قرار بود که مردکی دیوانه در میان عزاداری ارادتمندان به ساحت حسینی، با پوشاندن لباسی مشکی بر تن سگ خود راهی خیابان شد و در شرایطی که روحانی محل براساس وظیفه خطیر امر به معروف و نهی از منکر درصدد ارشاد وی بود، اقدام به ضرب و شتم ایشان کرده و در نهایت توسط مردم تحویل مقامات قضایی شد. این مساله با همه تلخی رخداد، یادآور فریضه قرآنی امر به معروف و نهی از منکر برای همگان بوده که متاسفانه چندی است تا حدودی فراموش شده است و اقدام دینی حجت الاسلام محمود حیدر آقایی، روحانی محل نشان داد که برای انجام فریضه ای مقدس، حتی باید جان خویش را به خطر افکند.

 در برابر حادثه ای چنین تلخ و دردناک، پویش مردمی محله امام زاده عبدالله ایجاد شد و با پیگیری های انجام شده از منابع موثق مشخص شد که احتمالا در چند روز آینده متهمین که باعث ناراحتی اهالی محله شده اند در همان محل چرخانده خواهند شد.

حجت الاسلام محمود حیدر آقایی، روحانی گرانقدری که برای انجام وظیفه امر به معروف و نهی از منکر از جان مایه گذاشت، گفت: که پیگیری های قضایی در حال انجام بوده و ایشان درخواست تسریع در روند انجام آن بودند.

از سویی دیگر اهالی محله در حال تهیه طوماری بلند بالا برای درخواست اشد مجازات متهمین هستند که به زودی تحویل قوه قضاییه می شود. اما نکته قابل تامل این است که خبرنگار ما که برای تهیه گزارش میدانی در محل حادثه حضور پیدا کرده بود متوجه می شود که متهم اول که مهدی نام دارد یکی از سابقه داران محله بوده که چندین بار بازداشت شده است. از طرفی در پیگیری های انجام شده در محل، چند نفر از همکاران و دوستان متهم با خبرنگار «سراج24» برخورد کرده و در پاسخ سوالات انجام شده، ادعای این داشتند که چرا شما این قضیه کوچک را بزرگ جلوه می دهید؟!

این در حالی است که براساس سرنخ های حاصل شده توسط خبرنگار«سراج24»، متهم فوق در فتنه 88 یکی از آشوب گران بوده و حالا گزافه گویی در خصوص این که هتک حرمت در روز گرانقدر عزای امام حسین(ع) و ضرب و جرح یک روحانی که لباس پیامبر بر تن دارد، قضیه کوچکی است خود دیدگاه کینه توزانه و دشمنی این گروه را نشان می دهد و جای برخوردی بسیار را از سوی مقامات قضایی حتمی می سازد.

البته مسئولین برگزاری این مراسم عنوان کردند که به هیچ عنوان این یک مسئله شخصی نیست که از آن بگذریم و سیل خروشانی که جمعه در آستانه مقدس امامزاده عبدالله جمع شده و اقدام به خواندن بیانیه کردند نمی تواند به خاطر یک مسئله شخصی باشد، بلکه به دلیل زنده نگه داشتن فریضه امر به معروف و نهی از منکر بوده که متاسفانه در جامعه ما فراموش شده است. این تجمع و درخواست برای اشد مجازات به این دلیل می باشد که بار دیگر به آمرین امر به معروف و ناهیان از منکر بی احترامی نشود و جامعه از این امر نهراسند و برای اجرا کردن این مهم، تنها راه ممکن برخورد شدید قوه قضاییه با چنین افرادی است.

اما خوب است در این گزارش ویژه، بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار فرماندهان گردانهاى عاشوراى‏ نیروهاى مقاومت بسیج درباره امر به معرو ونهی از منکر را یاد آوری کنیم که فرمودند: « دشمن از راه اشاعه‌ فرهنگ غلط - فرهنگ فساد و فحشا - سعى مى‌کند جوان هاى ما را از ما بگیرد. کارى که دشمن از لحاظ فرهنگى مى‌کند، یک تهاجم فرهنگى بلکه باید گفت یک «شبیخون فرهنگى» یک «غارت فرهنگى» و یک «قتل عام فرهنگى» است.

امروز دشمن این کار را با ما مى‌ کند. چه کسى مى‌ تواند از این فضیلت ها دفاع کند؟ آن جوان مؤمنى که دل به دنیا نبسته، دل به منافع شخصى نبسته و مى‌تواند بایستد و از فضیلت ها دفاع کند. کسى که خودش آلوده و گرفتار است که نمى‌ تواند از فضیلت ها دفاع کند! این جوان با اخلاص مى ‌تواند دفاع کند. این جوان، از انقلاب، از اسلام، از فضایل و ارزشهاى اسلامى مى‌تواند دفاع کند. لذا، چندى پیش گفتم: «همه امر به معروف و نهى از منکر کنند.» الآن هم عرض مى‌ کنم: نهى از منکر کنید. این، واجب است. این، مسؤولیت شرعى شماست. امروز مسؤولیت انقلابى و سیاسى شما هم هست.»   

سراج24

ارسال نظر

آخرین اخبار