مشاورانی برای توهین

آشنا گفت: آنچه واقعیت دارد این است که یک رابطه مستقیم و مشخصی بین کاهش یارانه دریافتی توسط بعضی رسانه‌ها و میزان انتقادشان به سیاست‌های دولت وجود دارد لذا هر چقدر یارانه کمتر شود انتقاد بیشتر می‌شود.

ازخوانی رفتارهای مشاوران روحانی از توهین سریع القلم و ترکان به مردم و وزرای دولت تا توهین آشنا به رسانه ها و نمایندگان مجلس

به گزارش گلستان24، هنوز چندماهی از آغاز به کار دولت یازدهم نگذشته بود که، سریع القلم مشاور نظری دولت یازدهم، با توهینی آشکار به مردم طی اظهار نظری عجیب، لبوفروش ها و راننده تاکسی ها را نواخت و گفت: "تربیت عقلی در خانواده ما بسیار ضعیف است... خیلی طبیعی است که من پوپولیستی تربیت شوم. صدا و سیما هم که چقدر به این جریان کمک می‌کند، می‌رود از «لبو فروش» می‌پرسد نظر شما درباره برنامه هسته‌ای چیست؟!یک «راننده تاکسی» که از ۵ صبح تا ۱۲ شب باید در این خیابان‌ها بدود تا هزینه ۳ بچه دانشجویش را درآورد سر چهارراه از او می‌پرسند که نظر شما درباره برنامه هسته‌ای و مذاکرات ژنو چیست؟ او چه دانشی دارد که یک واکنش منطقی به این سئوال بدهد؟!"

مشاوران روحانی

اگرچه همان ایام این توهین ها با عکس العمل برخی از مردم و رانندگان تاکسی در شهرهای تهران، مشهد و شیراز و برخی شهرهای دیگر مواجه شد ولی هیچیک از نهاد های دولتی وهیچ شخص منتسب به دولت در واکنش به این اظهارات توهین آمیز و خارج از مشی اعتدال مشاور رییس جمهور سخنی به میان نیاورد.

در ادامه این سخنان تفرقه انگیز و خارج از اعتدال که شاید ذره ای تدبیر و امید به احترام به شهروندان را در آن نتوان مشاهده کرد، اکبر ترکان در راستای اظهارات تعجب برانگیزش در رابطه با "مدیران دولت قبل"، 49.5 درصد مردم را افراطی قلمداد می کند. پیشتر این مشاور روحانی و ابولمشاغل دولت یازدهم، در رابطه با مدیران دولتهای نهم و دهم گفته بود: "اگر قرار شد مدیران احمدی نژاد شناسنامه دوم بگیرند، می توانند همراه باشند، اما نمی توانند محور باشند و اگر گروهی ذی نفوذ از چهره‌ها و شخصیت‌های صاحب‌نظر و صاحب مسند اصرار داشته باشند که مدیران احمدی‌نژادی و از جمله استانداران ابقا شوند، این انتظار غیر منصفانه‌ای خواهد بود"

این اظهارات که با سخنان رییس جمهور در اولین نشست خبری اش مبنی بر "اتوبوسی نیامدن و اتوبوسی نرفتن"در تناقض آشکار بود، اما به واقعیتی در دولت یازدهم تبدیل شده بود که تودیع نزدیک به 3000 مدیر کل را می توان شاهدی بر این مدعا تلقی کرد.

ترکان اما به صحبتش در راستای تغییر مدیران بسنده نکرد و در مصاحبه ای جنجالی  گفت: که دوسال باید مجلس را تحمل کند. "80 نفر در مجلس هستند که برای ناکام گذاشتن دولت ظاهرا مشغول برنامه‌ریزی و طرح ریزی هستند. این تعداد نماینده مشغول مدیریت فضای مجلس هستند و به‌زعم من هم دارند خوب جلو می‌روند؛ البته آنها گروه سیاسی هستند و مطابق عقاید خود حرکت می‌کنند. ما باید این دوسال مجلس را تحمل کنیم."

مدتی بعد ، دوباره اکبر ترکان مشاور ارشد رییس جمهور نظریه ای تازه ارائه داد و 49.5 درصد مردم را که به روحانی رای نداده اند، قانون گریز تلقی کرد . ترکان در اظهار نظری عجیب گفت:" شما فکر نکنید که یک نفر در مملکت وجود دارد که می‌گوید من قانون را قبول ندارم؛ بلکه این یک جریان مشخص بود که می‌گفتند ما قانون را قبول نداریم. اکنون ۴۹.۵ درصد آرا را شامل می‌شوند. این ۴۹.۵ آرا کسانی بودند که در مقابل جریانی که مقابل قانون ایستاد سکوت کرد."

اکبر ترکان چندی بعد در نشست تخصصی صنعت خودرو خطاب به حاضرین این نشست تخصصی با کنایه گفت: بگذارید با خود روراست باشیم ما به جز پخت آبگوشت بزباش و قورمه سبزی در هیچ تکنولوژی صنعتی نسبت به جهان برتری نداریم

این نگاه عقب افتاده، که باز توهینی به مردم و پیشرفت های کشور به حساب می آمد از سوی ترکان مطرح شد.

ترکان چندی قبل حتی به 4وزیر دولت هم اتهام و توهین روانه کرد و گفت: این وزرا هم‌اکنون از نوشتن و امضای چنین نامه‌ای پشیمان شده‌اند، چرا که درخواست نابجایی از رئیس‌جمهور داشتند. آن‌ها به دنبال رانت‌ خوراک ارزان برای پتروشیمی بودند و هر کدامشان به یک دلیلی این نامه را امضا کردند. اما در این میان سؤال پیش می‌آید که انگیزه آقای دهقان، وزیر دفاع و آقای ربیعی، وزیر کار چه بود؟ 90 درصد پتروشیمی‌ها برای این دو وزارتخانه و تحت مدیریت این دو وزیر است. پس دوست دارند خوراک ارزان بگیرند. مگر چه کسی از  پول مفت بدش می‌آید؟ همه خوششان می‌آید. بنابراین آنها با این انگیزه‌ها نامه را امضا کردند.

حسام الدین آشنا دیگر مشاور رییس جمهور است که با ژست روشنفکری بی سابقه ترین توهین ها را روانه منتقدین دولت می کند. توهین بی سابقه حسام آشنا به نمایندگان مجلس در ماجرای رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم،  6 آبان ماه یعنی یک روز قبل از برگزاری جلسه رای اعتماد به نیلی، مطلبی در صفحه گوگل‌پلاس خود نوشت و نمایندگان مجلس را در صورت رای عدم اعتماد به نیلی، متهم به اقتدارگرایی و باج‌دهی و... کرد. آشنا در آن مطلب نوشت: «نمایندگان محترم مجلس فردا انتخابی راهگشا را در پیش‌رو دارند؛ این عزیزان می‌توانند میان رفتن زیر بار سلطه گفتمانی اقلیت مطلق پایداری و استقلال مجلس از افراط‌گرایان یکی را انتخاب کنند.

-میان راهبرد همراهی یا عدم همراهی قوا یکی را انتخاب کنند.

- میان خواسته دانشگاهیان و خواسته‌های باج‌خواهان یکی را انتخاب کنند.

آقای دکتر نیلی‌احمدآبادی، وزیر پیشنهادی ریاست‌جمهوری نه اهل فتنه است نه بی‌تجربه و نه ناشناخته، او یک جرم بیشتر ندارد دانشگاه را برای دانشگاهیان می‌خواهد نه برای سیاستمداران».

الیاس نادران، نماینده مردم تهران در نطق خود علیه نیلی به همین موضوع اشاره کرد و گفت توهین‌های آشنا به نمایندگان مجلس، یک روز قبل از جلسه رای اعتماد نشان‌دهنده آن است که دولت خود هم تمایلی به رای‌آوری نیلی ندارد. وزارت علوم با رای تاریخی نمایندگان، نیلی را به خود ندید اما امید داشت حسام‌الدین آشنا در آستانه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی بعدی، زبان در کام نگه دارد که البته این بار نیز آشنا در آستانه رای اعتماد نمایندگان به آشتیانی، وزیر پیشنهادی علوم، بار دیگر سناریوی خود را تکرار کرد. و درباره مذاکرات هسته ای گفت: سطح مذاکرات بالاتر از نمایندگان مجلس و دلواپسان است.

حسام الدین آشنا، روز گذشته نیز با توهین به رسانه ها گفت: ادعایی که مطرح میکنند که در پرداخت یارانه به مطبوعات تبعیض وجود دارد، باید در زمانی که شیوه یارانه دادن به رسانه‌ها مصوب می‌شد مورد مخالفت قرار می‌گرفت و آنچه واقعیت دارد این است که یک رابطه مستقیم و مشخصی بین کاهش یارانه دریافتی توسط بعضی رسانه‌ها و میزان انتقادشان به سیاست‌های دولت وجود دارد لذا هر چقدر یارانه کمتر شود انتقاد بیشتر می‌شود.

سراج24

ارسال نظر

آخرین اخبار