ساعت 16:50 دقیقه بود که مجری مراسم با قطع سخنان علی مطهری اعلام کرد که وقت به پایان رسیده و چون فرصتی تا اذان نمانده بهتر است چند تا سوال را بخواند .

حاشیه های مراسم روز دانشجو با حضور علی مطهری در دانشگاه گلستان

به گزارش گلستان24،مراسم روز دانشجو در دانشگاه گلستان با حضور علی مطهری نماینده مردم تهران ، ری ، اسلامشهر و شمیرانات در تالار شهید مطهری این دانشگاه برگزار شد .

علی مطهری

حاشیه های این مراسم را با هم مرور می کنیم :

 ** هنگام ورود به محوطه دانشگاه از درب اصلی ، نگهبان ها از همه کارت شناسایی می خواستند و اگر کسی کارت دانشجویی یا کارت خبرنگاری نداشت بایستی با مسئول حراست هماهنگ می کرد.

** تعدادی از دانشجویان از ساعت 14 در محوطه روبرویی تالار شهید مطهری منتظر باز شدن درب سالن و ورود به داخل آن بودند .

** با هماهنگی مسئول حراست و روابط عمومی برخی خبرنگاران وارد سالن مراسم شدند .

** هنوز دقایقی تا آمدن علی مطهری و همراهان مانده بود که درازگیسو مسئول سابق روابط عمومی دانشگاه گلستان وارد سالن شد و البته با تشویق و کف حضار مواجه شد.

** مراسم با 45 دقیقه تاخیر در ساعت 15:15 دقیقه آغاز شد.

** هنگام ورود علی مطهری کلیپ علیرضا عصار (وطن یعنی ...) در حال پخش شدن بود که وقتی مطهری آمد کلیپ قطع شد و همگان برای سرود جمهوری اسلامی ایران برخاستند.

** هنگامی که علی مطهری وارد سالن شد یک خبرنگار اصلاح طلب با دستانش شروع به کف زدن کرد در حالیکه هیچکس او را همراهی نکرد .

** چهار دانشجو به نمایندگی از تشکل های دانشجویی صحبت کردند : علیرضا مردای از بسیج دانشجویی – پارسا از جامعه اسلامی دانشجویان – غفاری از شورای صنفی دانشگاه – یونس ملکی از انجمن اسلامی دانشجویان

** یونس ملکی نماینده انجمن اسلامی دانشجویان در سخنان خود به این موضوع اشاره کرد که سه دانشجوی ایرانی را براحتی کشتند ( واژه شهید را اصلا بکار نبرد ) و در ادامه بدون اشاره به بیداری و استکبار ستیزی این سه دانشجوی شهید این حادثه را نتیجه دیکتاتور بودن حکومت خواند.

** با توجه به اینکه مهلت صحبت کردن نمایندگان دانشجویان هر کدام 5 دقیقه بود و هر سه نفر ابتدایی یعنی نماینده بسیج دانشجویی – جامعه اسلامی و شورای صنفی این وقت را رعایت کردند اما ملکی نماینده انجمن اسلامی بعد از اینکه 8 دقیقه صحبت کرد یکی از دانشجویان با صدای بلند فریاد زد : " چون میزبان هستید به خود اجازه می دهید هشت دقیقه صحبت کنید" ، که این امر با همراهی دانشجویان همراه شد . اما ملکی بعد از این تذکر و البته تذکر عاشور مجری مراسم چند دقیقه دیگر هم صحبت کرد.

** در این هنگام که چندین بار دانشجویان برای سخنان نمایندگان دانشجویی کف زدند ، عاشور مجری جلسه از آنها خواست به احترام شب رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و امام حسن مجتبی(ع) از این به بعد صلوات بفرستند .

** در بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گلستان که به مناسبت 16 آذر توسط سلطانی فر قرائت شد تاکید گردید که 16 آذر در پاسخ به نفوذ فکری و فرهنگی بیگانگان شکل گرفت .

** بعد از آن حدود ساعت 16:05 دقیقه علی مطهری روی صحنه رفت و در دو بخش به ارائه سخن پرداخت . وی در بخش اول به دلیل همزمانی با شب رحلت پیامبر اکرم (ص) به تشریح سیره آن حضرت پرداخت و در این راستا هر وسیله ای را برای تبلیغ دین موجه ندانست و اذعان کرد که سیره نبوی مبری از خرافه و دروغ است .

** وی در بخش بعدی سخنان خود به حادثه 16 آذر اشاره کرد و آن را بعد از کودتای 28 مرداد و فضای خفقان آن زمان مرتبط دانست که توانستند سکوت مطلق را بشکنند .

 ** وی در بخش های پایانی خود دانشجویان را به خطر استفاده ابزاری سیاسیون آگاه کرد و گفت : دچار شدن به جهل مرکب و بی نیاز دانستن از مشاوره نیز از افت های جنبش دانشجویی است .

 ** ساعت 16:50 دقیقه بود که مجری مراسم با قطع سخنان علی مطهری اعلام کرد که وقت به پایان رسیده و چون فرصتی تا اذان نمانده بهتر است چند تا سوال را بخواند .

** ادامه حاشیه ها در پرسش و پاسخ بود که در ادامه متعاقبا در یک خبر جداگانه می آید . 

/گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار