همایشی برای راه‌اندازی حزب یا اثبات خود!

یکی از ویژگی‌های مسئولین دولت یازدهم، پیوند نزدیک اعضای آن با احزاب و تمایل ایشان به کار انتخاباتی است، موضوعی که در شهرستان گالیکش نیز دیده می‌شود.

پای میتینگ‌های سیاسی بی‌خاصیت به گالیکش رسید

یکی از فعالان فرهنگی اجتماعی گالیکش در یادداشتی ارسالی برای ما نوشته است : "ساعت 19 امروز یکشنبه 22 آذرماه 94 محمدصادق خرازی رئیس حزب ندای ایرانیان برای سخنرانی به کانون شهدا دانش‌آموزی شهرستان گالیکش خواهد آمد.

 به گزارش گلستان24، این میتینگ سیاسی در حالی برگزار می‌شود که هنوز در دولت تدبیر امید گره ای از مشکلات اقتصادی، گردشگری، و... گالیکش و شرق گلستان باز نشده، چراکه تاکنون نتیجه و برنامه مشخصی از سوی مسئولین امر ارائه نشده است.

درحالی‌که شهرستان گالیکش از کمبودهای بسیاری رنج می‌برد و مردم روستاهایی چون کندسکو، قوشه چشمه و.. در محرومیت تمام گذران زندگی می‌کنند برگزاری میتینگ‌های شبه سیاسی نشان از حاشیه‌سازی و تبلیغ انتخاباتی زودرس دارد که با منافع این شهرستان ها مغایرت جدی دارد.

یکی از ویژگی‌های مسئولین دولت یازدهم، پیوند نزدیک اعضای آن با احزاب و تمایل ایشان به کار انتخاباتی است. موضوعی که در شهرستان ما نیز دیده می‌شود.

ازاین‌رو مردم شرق گلستان معتقدند فعالان سیاسی این شهرستان ها به‌جای حزب‌بازی و کار انتخاباتی پیش از موعد باید مشکلات مردم این شهرستان که اولویت کاری آن‌ها است را رفع کنند.

به عقیده مردم این شهرستان ها این‌گونه میتینگ‌ها هیچ خروجی برای مردم شهرستانشان نداشته و تنها صرف مطرح کردن عده‌ای خاص و بالا رفت آن‌ها از پله‌های ترقی خواهد شد.

موضوعی که با نگاه به حزب‌بازی و سیاسی‌کاری‌های مرسوم جریان مدعی اصلاح‌طلبی و بی‌توجهی آنان به مشکلات مردم و موارد اساسی کشور، استان و شهرستان مدعی این گفته است.

پای میتینگ‌های سیاسی بی‌خاصیت به گالیکش رسید / همایشی برای راه‌اندازی حزب یا اثبات خود!

میوه اصلی میتینگ گالیکش را چه کسی خواهد چید؟

به گفته مردم شرق گلستان قربان برزگر برادر فرماندار شهرستان کلاله و دبیر شاخه گلستان این حزب، که تبلیغات انتخاباتی خود در این حوزه انتخابیه از ماه‌ها قبل برای راه‌یابی به بهارستان آغاز کرده در این برنامه صرفاً به دنبال دست‌وپا کردن جایگاهی برای خود و تثبیت و تقویت موقعیت انتخاباتی‌اش است.

همچنین برخی فعالان سیاسی شهرستان و مسئولین شهری گالیکش که شب گذشته تا ساعت‌ها به دنبال نصب بنر اعلام همایش در شهر بودند نیز در این مدارند.

نکته قابل‌توجه این است که برزگر از اعضاء اصلی ستاد استانی میرحسین موسوی در سال 88 بوده و باوجود آگاهی از این امر که شورای نگهبان با عوامل مؤثر و موارد مرتبط با فتنه سال 88 با حساسیت زیادی مواجهه خواهد کرد، تلاش‌ها برای مطرح‌شدن خود را تداوم می‌دهد.

این نکته در اینجا قابل‌تأمل است که برخی افراد با چه پشتوانه و با چه امیدی به عرصه‌های سیاسی بسیار مهم و حساس ورود پیدا می‌کنند و در این هیاهوی پرزرق‌وبرق سیاسی و اجتماعی چه چیزی را دنبال می‌کنند؟

این موضوع آنجا جالب می‌شود که بدانیم حضور برزگر در انتخابات آتی، بدون در نظر گرفتن تأیید یا عدم‌تأیید وی از سوی شورای نگهبان، باعث بروز برخی چالش‌ها در عرصه سیاسی شهرستان کلاله خواهد شد. به این صورت که با ورود او به عرصه یادشده، باعث برکناری برادر وی از کرسی فرمانداری می‌شود و این در نوع خود قابل‌توجه است و ممکن است از این اقدام به انتقام‌گیری سیاسی تلقی گردد.

با نگاهی عمیق‌تر به این موضوع می‌توان به پشت پرده‌های دیگر این اقدام نیز پی برد و اینکه شاید این تحرک خاص به شکلی تیری در تاریکی زدن تلقی شود که نوعی سهم خواهی از مسئولین ارشد استان در دل آن نهفته باشد و درنهایت به کسب امتیاز مدنظر با تحت‌فشار قرار دادن استانداری گلستان منتهی گردد.

نویسنده : ط - خسروی از گالیکش

نیلکوه

ارسال نظر

آخرین اخبار