نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: شنیده و دیده می‌شود همان‌هایی که فتنه 78 و 88 را به راه‌اندازی درصددند دوباره با شعارهای دروغین و اردوکشی‌های سیاسی فضای آرامش و همدلی کشور را به هم زنند و فتنه دیگری را رقم زنند.

سخنان انتقادی دانشجوی گلستانی مقابل رئیس جمهور در دانشگاه شریف

 به گزارش گلستان24، علی عرب نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در مراسم روز دانشجو که با حضور رئیس‌جمهور در دانشگاه شریف برگزار شد، در سخنان خود مقابل روحانی اظهار داشت: دانشجو صدای رسای جامعه‌ و تجلی‌بخش واقعیت‌ها، آرمان‌ها و خواسته‌های آن جامعه است. مطالبه گری دانشجویان به‌عنوان فرزندان این ملت از مسئولین کشور مسئله‌ای است که جزو اصول جنبش دانشجویی ایران اسلامی در کنار استکبارستیزی و عزت طلبی قرار می‌گیرد.

علی عرب نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان

این جوان گالیکشی افزود: امروز یعنی 16 آذر 94 بیش از 700 روز است که اطرافیان جنابعالی اجازه نداده‌اند صدای ما از پشت دیوارهای پاستور به گوش شما برسد و با انحصار شما در بین عده‌ای خاص از طرفدارانتان، تلاش کرده‌اند تا دوقطبی مخالفین و موافقین رئیس‌جمهور را القا کنند و تنها اتحادیه‌های دانشجویی رسمی کشور را بایکوت کرده و در طول این دو سال با سانسور دولتی و برنامه‌ریزی‌شده سعی کردند صدایمان را ساکت کنند.

عرب در ادامه خطاب به رئیس‌جمهور گفت: اگر فردی در جنبش دانشجویی یا تشکلی از شما یا سخنانتان یا کابینه و دولت‌مردان و اقداماتشان انتقاد کرد دشمن شما و دولت تدبیر و امید نیست، که با انواع برچسب‌ها و اتهامات او را تحقیر کرده و با ایجاد دوقطبی اعتدال و افراط آن‌ها را از میدان فعالیت علمی و سیاسی و فرهنگی بیرون برانند.

نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تأکید کرد: عده‌ای سعی کردند جلوی رسیدن صدای مقتدای تشکیلاتی ما شهید مظلوم دکتر بهشتی را با انواع تهمت‌ها و تخریب‌های سازمان‌دهی شده به گوش‌ها بگیرند ولی مقلدان تشکیلاتی ایشان مظلومانه توهین‌ها را می‌شنوند ولی با فریاد رسای خود آزاداندیشانه و عزت‌طلبانه مطالباتشان را مطرح می‌کنند، که ایشان فرمودند دانشجو موظف است در برابر دردهای جامعه حساس باشد و حساس بماند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: چگونه است که وام سه میلیون تومانی ازدواج را با سختگیری‌های بسیار به جوانان تازه‌عروس و داماد می‌دهند ولی به کهن‌سالان ایران‌خودرو و سایپا وام 20 و 25 میلیون تومانی اختصاص می‌دهند و مردم را زیر بار بهره چند ده‌درصدی قرار می‌دهند.

وی خطاب به روحانی اظهار داشت: حتماً اطلاع دارید و به شما منتقل کرده‌اند که 4 میلیون جوان دارند از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند و به نیاز به اشتغال دارند ولی انگار دولت برنامه جدی‌ای برای اشتغال و مواجه با این بحران در سال‌های پیشرو ندارد.

عرب تأکید کرد: رفع تحریم‌های ظالمانه در طول سال‌های اخیر چه در این دولت و چه در دولت قبل جز مطالبات جدی ما دانشجویان بوده است، تحریم‌هایی که استخوان‌های عده‌ای را مانند همان چرخ توسعه اقتصادی در اوایل دهه 70 خورد کرد و اشرافی گری عده‌ای را در شمال شهرها ایجاد کرد و نتیجه همین تحریم‌های ظالمانه هم برای مردمان حاشیه‌نشین و محروم همان شد.

وی اضافه کرد: اما این تحریم‌ها نیز از زاویه دیگر اتفاق مهم دیگری را رغم زد، یعنی ادامه همان روندی که در زمان جنگ تحمیلی در کشور شاهد بودیم و ملت ما با همدلی و تولید داخلی روی پای خود ایستادند ولی دست گدایی جلو اجنبی دراز نکردند اما کشاورزان و تولیدکنندگان خرد و دامداران از فردا می‌ترسند که عده‌ای که دل درگرو جهانی‌شدن و وابستگی متقابل دارند چشم خود را بر روی زحمت کارگر و کشاورز و دامدار ایرانی ببندند و با واردات بی‌رویه و غیرمنطقی آن‌ها را به خاک سیاه بنشانند.

دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: متأسفانه در طول دو سال اخیر بعضی نقل‌قول‌ها و اظهارنظرها و اقدامات معاونت زنان ریاست جمهوری موجب شد که ما امروز از عدم توجه کافی به جایگاه حقیقی نهاد خانواده و وضعیت روانی خانواده‌ها وزنان کشورمان که عده‌ای سعی بر مردانه جلوه دادن آن‌ها هستند و می‌خواهند آن‌ها را برده مدرنیته و تمدن سازی غربی نمایند نگران باشیم.

عرب افزود: متأسفانه شنیده می‌شود و بعضاً دیده می‌شود همان‌هایی که در سال 78 فتنه کوی دانشگاه را به راه انداختند و در سال 88 فتنه عظیم آن سال را موجب شدند درصدد هستند دوباره با شعارهای دروغین و اردوکشی‌های سیاسی فضای آرامش و همدلی کشور را به هم زنند و فتنه دیگری را رغم زنند و آن را به نام دولت شما تمام کنند و سعی نموده‌اند و سعی می‌کنند با سخنرانی‌های حاشیه‌ساز و ساختار شکنانه حتی دانشگاه‌ها را هم به فضای التهاب سیاسی بکشانند و از دانشگاه‌ها به‌عنوان ابزاری در جهت پیش برد اهداف خود استفاده کنند.

عرب در خاتمه گفت: گویا دستگاه دیپلماسی دولت تمام توان خود را بر برجام متمرکز کرده و سایر موضوعات سیاست خارجی از قبیل آمریکای لاتین در برنامه‌های وزارت امور خارجه جایی ندارند درحالی‌که منافع جمهوری اسلامی ایجاب می‌کند که ما در حوزه‌های متعددی فعال باشیم.

گفتنی است آقای علی عرب اهل گالیکش و دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

انتهای پیام/نیلکوه

ارسال نظر

آخرین اخبار