از «پدر سوخته بازی» خواندن حکم قانون تا «کلاغ» خواندن منتقدان

به نظر می رسد این ادبیات در هاشمی نهادینه شده است و تلاش وی برای از میان برداشتن منتقدان با توهین امری مسبوق به سابقه محسوب می شود.

بی‌ادبی جدید خانواده هاشمی رفسنجانی چگونه توجیه می‌شود؟

معلوم نیست چرا،  هاشمی این روزها عصبانی است؛ توهین می کند؛ تهمت می زند و سعی می کند جناح سیاسی ای را که به عنوان رقیب حس می کند٬ با توهین و بی احترامی کنار بزند.

 به گزارش گلستان24، خانواده هاشمی ادبیاتی مشابه یکدیگر دارند. آنان همیشه با تهمت و توهین به رقیبان و منتقدان خود سعی می کنند. سال88 و در روز رای گیری٬ عفت مرعشی همسر هاشمی در یک اظهار نظر عجیب می گوید: اگر فلانی رای نیاورد مردم بریزند تو خیابونا.

بی‌ادبی جدید خانواده هاشمی

چند روز بعد فائزه هاشمی در راهپیمایی منجر به اغتشاش 25خرداد در خیابان آزادی رییس دولت اصلاحات را به خاطر اینکه انتخاباتی برگزار نکرده است که پدر او انتخاب شود، بی عرضه خطاب می کند.

دیگر فرزندان آیت الله هم از این دست رفتارهای بی منطق فراوان دارند. مهدی هاشمی که در روزهای فرارش از کشور برای تشدیدتحریم ها علیه مردم تلاش می کرد نیزادبیات مشابهی دارد.

چندی پیش که حکم اختلاس، ارتشا و مفاسد مهدی هاشی اعلام شد مادرش عفت مرعشی فرزندش را پدر سوخته بازی خواند.

اما توهین در این خانواده از کجا نشات می گیرد؟پس از اعلام حکم قاطع قوه قضاییه اما نوع مواجهه این خانواده با قوه قضاییه و دیگر نهادهای انقلاب چون صداوسیما لحن بی ادبانه تری گرفت. خانواده هاشمی که پیشتر ادعا می کردند «مهدی» باید تبرئه شود، بعدتر با توهین به دستگاه قضا و مطالبه گران مبارزه با مفاسد از صدور حکم برای مهدی هاشمی عصبانی شدند.

عفت مرعشی، همسر اکبر هاشمی رفسنجانی در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها در پاسخ به این پرسش که "نظر شما درباره حکم مهدی هاشمی چیست؟" گفته بود: حکم آقای هاشمی یعنی تقلب، تقلب، پدرسوخته‌بازی. بروید و همین را بزنید.: بروید بنویسید که خانم هاشمی گفت که، "پدرسوخته‌بازی بوده، حکمش (حکم مهدی هاشمی) پدرسوخته‌بازی بود و حکم نیست".

بعدتر این خانواده توهین ها را جدی تر کردند. فائزه هاشمی رفسنجانی در بخشی از سخنان خود از قول عفت مرعشی مدعی شد که «انقلاب از اوین شروع شد و زندان ها و فشارها و کسانی که در زندانها بودند عامل مهمی در شکل گیری انقلاب داشت و حالا به همین شکل»! بنابراین تاریخ نشان داده که قطعا هیچ حکومتی با زندان کردن افراد پابرجا نمانده است و تمام این کارها نتیجه عکس درپی خواهد داشت.

فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی در در ادامه با اتهام به نظامی که پدرش رییس مجمع تشخیص مصلحت آن است، گفته بود: در هر حال برای این همه زنان و مردان بی گناه حکم زندان داده شد و رفتند زندان، و مهدی هم یکی از آنهاست. متاسفانه شرایطی شده که بچه های همه ملت در زندان هستند و بلایی است که خاص خانواده هاشمی نیست.

در این میان اما اکبر هاشمی رفسنجانی با ادبیاتی توهین آمیز از چندی پیش ورود خود به صحنه انتخابات را علنی کرده است. هاشمی رفسنجانی چندی پیش با توهین به منتقدان مذاکرات گفت: در مهمترین پروژه دولت که تیم مذاکره کننده است و مورد حمایت مقام معظم رهبری قرار دارد، خودشان هم تکرار می‌کنند که با برنامه رهبری کار را پیش می‌برند اما این دلواپسان چه بر سرشان می‌آورند و با نتانیاهو هم‌نوا شده‌اند.

پس از مدتی وی با توهین دوباره به منتقدان در همایش بزرگداشت همسر امام با بی ادبی و نسبت دادن اوصاف بد به منتقدان گفت:  اگر می‌بینید خشکه‌مقدس‌ها و دلواپسان گاهی اذیت می‌کنند آنها همان‌هایی هستند که در گذشته امام خمینی(ره) را اذیت می‌کردند، اما توده جامعه این خانواده را قبول دارند. ما نباید اجازه دهیم آدم‌های حسود و نادان خانواده امام را در نظر مردم تضعیف کنند. انقلاب به راه امام نیاز دارد.

اما گلواژه هاشمی رفسنجانی روز گذشته از دهان او صادر شد. هاشمی رفسنجانی که این روزها پروژه انتخاباتی خود را با سوء استفاده از نام امام پیش می برد در توهینی بی سابقه به منتقدان آنان رابه کلاغ تشبیه کرد. اکبر هاشمی‌رفسنجانی در مصاحبه با یک سایت حامی فتنه، مجلس خبرگان رهبری و منتقدان خود را به باد توهین گرفت و گفت: تندروی‌های فعلی و جریان‌هایی که در دولت قبل به وجود آمدند، ریشه در نهادهای قدرت پیدا می‌کردند و از آنها هم استفاده می‌کنند که تندروی‌های خیلی مزاحمی هستند.

وی با توصیف منتقدان خود به کلاغ، تاکید می‌کند: فشار این‌ها روی من هیچ تأثیر ندارد و مثل کلاغ‌هایی هستند که از روی درخت‌ها می‌پرند. برای من این‌گونه است و کاری با آن‌ها ندارم. من همیشه فشار داشتم. وقتی که انقلاب پیروز شد، منافقین سخت‌ترین دشمن بودند، چون پیش از پیروزی انقلاب که مرتد شدند، ما با آن‌ها مخالفت کردیم و همین طور ادامه داشت.

ادبیات خانواده هاشمی که هرچه به انتخابات نزدیک تر می شویم توهین آمیزتر می شود، از «پدر سوخته بازی» خواندن حکم دادگاه مهدی هاشمی به  «کلاغ » رسیده است. اگرچه ادبیات هاشمی از سالهای دور حتی نسبت به مردم عادی، افراد بی حجاب و حتی مردم اروپا زننده و غیر منطقی بوده است اما انتظار می رفت وی با منتقدان مبادی اداب رفتار کند که این روزها گویا بنا بر سیاستهای انتخاباتی چنین نخواهد کرد.

ادبیات زننده هاشمی در سالهای دهه 60ریشه داشته و این روزها ادامه دارد. او در یک سخنرانی در دهه 60در مور اروپاییها گفته بود: شما بروید اروپا! خیال می‏کنید مردم اروپا چه هستند؟ بنده حدود چهارماه آن جاها گشتم و خوب جزئیّات اینها را می‏دانم. در این کافه‏ ها می‏ نشینند و مثل‏ گاو شراب می‏خورند و هیچ نمی ‏فهمند. مشغول هست ، از مغازه و فروشگاه‏ بیرون می‏آید و به آنجا می‏رود و بنا می‏کند مشروب خوردن. اصلاً در این‏ عوالم نیستند.

وی همچنین در تریبون نماز جمعه در مورد زنان بدحجاب این جملات را مطرح کرده بود: فکرشده که اینها نوعا آدمهای مرفهی هستند که درد مشقت کار و این حرفها را نچشیده اند و با پولهای بادآورده ای که یا شوهرشان دزدیده یا خودشان می دزدند یا به ارث رسیده و یا از چیزهای دیگر، دیگر اینجوری بار آمده اند. و فکرشده که در هر منطقه ای یک اردوگاه برای اینها درست کنند و در آن اردوگاه وسایل کار بگذارند، معلمین اخلاق نیز درآنجا بگذارند. احکام دادگاه! یعنی همین جوری نیست که از خیابان بگیرند و به آنجا ببرند... وعده دادیم که اینها خودشان آدم می شوند و باز میبینیم که مثل اینکه اینها یک مقدار احتیاج به خشونت دارند.

در واقع به نظر می رسد این ادبیات در هاشمی نهادینه شده است و تلاش وی برای از میان برداشتن منتقدان با توهین امری مسبوق به سابقه محسوب می شود.

سراج24

ارسال نظر

آخرین اخبار