وحشت صهیونیست‌ها از سطح واکنش قطعی حزب‌الله

متنی که نصرالله پس از یک سال دوباره خواند

به گزارش گلستان 24، ناصر قندیل، تحلیلگر مسائل راهبردی منطقه در مقاله‌ای در روزنامه البناء لبنان با اشاره به ابعاد جنگ روانی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان بر ضد رژیم صهیونیستی بعد از ترور سمیر قنطار سردار اسرای لبنانی می نویسد: اسرائیلی ها در شرایطی عصبی ساعت‌های طولانی بعد از انجام عملیات ترور سمیر قنطار منتظر ماندند تا بدانند واکنش مقاومت به این عملیات چگونه است.

آنها هواپیماهای خود را در آسمان لبنان بسیج کرده و پیام‌های سیاسی را صادر کردند مبنی بر اینکه دستوراتی را به نیروی هوایی دادند تا هر سکوی موشکی که در برابر آنها نمایان می‌شود را هدف قرار دهند. تل آویو به این ترتیب می‌خواست عزم جدی خود برای مقابله با هر نوع واکنش مقاومت را نشان دهد. اما بعد از انتظار طولانی متوجه شدند که سید مقاومت قرار است بزودی سخنرانی کنند. به این ترتیب نگرانی آنها بیشتر شد و نفس‌های خود را در سینه حبس کردند.

 

متن نصرالله

 

برخی از آنها منتظر ماندند و برخی دیگر این‌گونه تصور کردند که ممکن است واکنش حزب‌الله عملیات ترور قبل در سخنرانی انجام شود، به همین علت سطح آماده‌باش خود را افزایش دادند.

 

سید حسن نصرالله سخنرانی خود را در چهار بخش اصلی انجام داد که یکی از این بخش‌ها در مورد ترور سمیر قنطار بود و سه بخش دیگر مربوط به مسایل دیگر بود، این در حالی بود که اسرائیلی‌ها تصور می‌کردند این سخنرانی مختص سمیر قنطار انجام خواهد شد. قطعاً این موضوع به معنی کم اهمیت بودن موقعیت شهید قنطار در نزد مقاومت و دبیرکل آن نیست. وی در این سخنرانی اندازه کافی در رابطه با قنطار و نقش فرماندهی وی در مقاومت صحبت کرد.

 

سید مقاومت تصمیم قطعی حزب‌الله در واکنش به عملیات ترور را اعلام کرد، اما با این وجود طوری صحبت نکرد که اسرائیلی‌ها بتوانند نکته های زیادی را در تحلیل این سخنرانی برداشت کنند. وی بسیار آرام بود و فرصت تحلیل لحن صدا و اشاره های دست و انگشت سبابه خود را به دشمن نداد. وی وقتی می‌خواست تصمیم مقاومت در واکنش به ترور را بیان کند، از روی متنی قرائت کرد که یک سال پیش در سخنرانی پس از عملیات قنیطره  و مزارع شبعا مطرح کرده بود.

 

متنی که سید حسن نصرالله پس از یک سال دوباره در سخنرانی خواند

 

[ این موضوع تلویحا نشان دهنده ثبات قدم حزب الله در معادلات مطرح شده از سوی دبیرکل حزب الله لبنان نیز به شمار می رود.] وی به این ترتیب اعلام کرد که این یک موضع مبنایی است که همچنان استوار است. وی گفت که نیاز ندارد بار دیگر یادآور شویم که ما تصمیم به واکنش گرفته ایم. در هر حال دبیرکل حزب‌الله لبنان عمدا سخنی منحصر به این اتفاق نگفت، بلکه مواضع واضح گذشته را واضح‌تر کرد، اما در عین حال بر ابهام ماهیت واکنش حزب الله افزود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار