مرور برگی از تاریخ ؛

با بیان قاطع اعلام می داریم که در این انتخابات شرکت نخواهیم کرد، زیرا شرکت در انتخابات را حقی مدنی می دانیم و نه تکلیف شرعی !

بیانیه 53 فعال گلستانی در تحریم انتخابات مجلس هفتم / در نمایش انتخابات شرکت نمی کنیم + اسامی

 به گزارش گلستان24، روزی عده ای آمدند و فکر کردند که با این هیبت و مقام و... اگر بیانیه ای صادر شود و انتخابات را تحریم کنیم مردم به حرف ما روشنفکران جامعه گوش می دهند!! پای صندوق رای حاضر نمی شوند اما برخلاف این تفکر عمیق و روشنفکرانه این اتفاق نیفتاد که هیچ! این بیانیه سندی شد علیه خودشان ، کسانیکه برخلاف نظرات امام راحل و مقام معظم رهبری مبنی بر حضور جدی در انتخابات دست به تحریم زدند.

عدم انتخابات

و امروز برخی ازآنها ویا هم طیفی ها و بستگانشان کاندیدای شوای شهر یا مجلس شدند! دیگر برای تحریم بیانیه صادر نمی کنند واقعا چرا برخی سیاسیون سعی دارند با حواس پرتی خود مردم را کودن حساب و نان به نرخ روز بخورند و انتظار داشته باشند اذهان مردم از این قبیل بازیها باید خالی باشد !؟

عده ای که تا دیروز انتخابات را تحریم می کردند حال فله ای ثبت نام می کنند ؟ دلیل این رویکردهای ضد و نقیض چیست ؟

متن نامه 53 فعال مطبوعاتی ، فرهنگی  و اجتماعی گلستان

شهروندان محترم استان گلستان

همانطور که می دانید فرصت چندانی به برگزاری انتخابات هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی نمانده است. انتخاباتی که با نظارت استصوابی شورای نگهبان و حذف بسیاری از نامزدها از صحنه رقابت، به انتخاباتی غیر آزاد و غیررقابتی و غیرعادلانه تبدیل شده است.

انتخاباتی که تاکنون در اعتراض به برگزاری آن دهها بیانیه و اطلاعیه از سوی تشکل ها و احزاب سیاسی صادر گردیده و نیز بارها مورد انتقاد مطبوعات آزاد داخلی قرار گرفته است. انتخاباتی که برای دومین بار در تاریخ ایران نمایندگان مجلس را به تحصن نشانده و در نهایت موجب استعفای 130 نماینده شجاع ، راستین و به حق مردم ایران گشته است.

در همین راستا وظیفه خود دانسته نکاتی را به اطلاع شما مردم آزاد اندیش گلستان برسانیم هر چند که رفتار شما مردم فهیم نشانگر اطلاع و آگاهی عمیق شما از شرایط موجود است.

1 - با بیان قاطع اعلام می داریم که در این انتخابات شرکت نخواهیم کرد، زیرا شرکت در انتخابات را حقی مدنی می دانیم و نه تکلیف شرعی، انتخابات نماد مردم سالاری است و پرواضح است که در حوزه مردم سالاری همانگونه که حق شرکت برای افراد در انتخابات وجود دارد، به همان اندازه حق عدم شرکت نیز برای آنها محفوظ می باشد.

2 -  به یکسان سازی مجلس و اجزای حاکمیت معتقد نیستیم بلکه به مجلسی که با تکثر، تنوع و شفافیت آراء شکل گرفته و مظهر اقتدار و اراده ملی باشد اعتقاد داریم، چرا که در این صورت است که مجلسی کارآمد و معطوف به امنیت و آسایش برای مردم خواهیم داشت.

3 - ضمن اعلام حمایت از نمایندگان مستعفی مجلس ، استعفای ایشان را گامی محکم در جهت احقاق حقوق ملت ایران دانسته و این حرکت ایشان را به مثابه تفکیک اصلاح طلبان واقعی از اصلاح طلب نمایانی که با پوشش اصلاحات به دنبال کسب و حفظ قدرت اند می دانیم.

4 -  آنانکه با کوبیدن بر طبل قومیت قصد سوء استفاده از شرایط فعلی را دارند، خوب است بدانند که دور نیست که با برگزاری انتخابات آزاد چهره واقعی ریاکاران و فرصت طلبان برای مردم آشکار شود.

5 - در پایان لازم به یاد آوری است که هیچ حرکتی از چشمان تیزبین مردم و تاریخ پوشیده نخواهد ماند. چه رفتار کسانی که امروز بر مبنای حذف دیگران به دنبال عملی ساختن اهداف شان هستند و چه رفتار کسانی که تحقق آرمان های اصلاح طلبانه خویش را در گرو خواست و نظر مردم می دانند.

به امید داشتن ایرانی آزاد و عاری از هر گونه استبداد. 82/11/28

1- محمد علی محمودی مقدم 

2- مهدی سیف حسینی  

3- حسین رفعتی  

4- مرتضی سبطی  

5- سید ضیاء عرفانی  

6- جواد سید قاسمی  

7- محمد ملکی  

8- حسین کبیر

9- مهدی خراسانی  

10- علی نصیبی  

11- نیما حاج قاسمی 

12- مهدی بهرامی  

13- عبدالناصر مهیمنی  

14- روح ا... کلانتری  

15- ایمان مظفری  

16- انوش ضرغامی  

17- فریدون رضایی  

18- رضا اصغری شیخی  

19- مصطفی سبطی  

20- محمد هادی کبیر  

21- جمشید نیرومند  

22- موسی جرجانی  

23- بابک بهروز

24- سید رضا نژاد اکبر  

25- محمد حسین برومند  

26- محمدعلی اخلومدی  

27- ملیحه سبطی 

28- نرگس مولودی  

29- صدیقه نصیری  

30- نرجس رحمانی (گلدسته)

31- عاطفه پهلوان  

32- محسن نجفی نژاد  

33- رحمت ا... رجایی 

34- عیسی وحدانی  

35- تقی نجفی نژاد  

36- علی اصغر بای 

37- سلیمان رضایی 

38- صاحب نجفی نژاد 

39- احمد طوسی 

40- اکبر سلیمانی 

41- علی سلیمانی 

42- محمدرضا کبیر 

43- رمضانعلی علیپور 

44- اسماعیل طوسی 

45- یعقوب طوسی 

46- علی طوسی 

47- سید ابراهیم علوی 

48- ابوالقاسم کیاء 

49- محمد امین نیا 

50- یوسف مصطفی لو 

51- صفر شاهینی 

52- یحیی پاسندی 

53- محمد اسماعیل نوری.

 

انتهای پیام /پژواک

 

ارسال نظر

آخرین اخبار