سردار شریف :

مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت: این چیزهایی که درباره آزادی فوری نظامیان آمریکایی مطرح می‌شود گمانه‌زنی است.

 آزادی فوری نظامیان آمریکایی یک گمانه‌زنی است/ تفنگداران توسط سپاه تخلیه اطلاعاتی می‌شوند

 به گزارش گلستان24، سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس،با اشاره به دستگیری 10 نظامی آمریکایی توسط سپاه گفت: همان‌طور که در اطلاعیه سپاه اعلام شد این اتفاق روز گذشته رخ داده و شناورهای آمریکایی وارد حریم آبهای ایران شده بودند.

وی ادامه داد: پس از نقض حریم دریایی ایران توسط این 2 شناور، نیروی دریایی سپاه با اقتدار وارد عمل شده و اخطار لازم به شناورهای آمریکایی داده شد و آنها به این هشدارها تمکین کردند. 

 آزادی فوری نظامیان

شریف تاکید کرد:هیچ درگیری در منطقه خلیج فارس رخ نداده و آنها به اخطار سپاه تمکین کردند، پس از بازرسی شناورهای آمریکایی مشخص شد که آنها علاوه بر تجهیزات فنی، سلاح‌های سبک و نیمه‌سنگین نیز به‌همراه خود داشته‌اند. 

مسئول روابط عمومی کل سپاه در پاسخ به موضع‌گیری مقام‌های آمریکایی مبنی بر آزاد کردن فوری ملوانان بازداشت شده، گفت: قطعاً ایران بر سر منافع ملی ایران با کسی شوخی نداشته و تسامحی نیز نخواهد کرد؛ آنها مطئمن باشند که برخورد ما بر اساس رأفت اسلامی خواهد بود و این چیزهایی که درباره آزادی فوری آنها مطرح می‌شود گمانه‌زنی است و من، آن را نه تأیید می‌کنم و نه تکذیب می‌کنم.

شریف تصریح کرد: قطعاً پس از انجام تحقیقات، اگر مشخص شود که کار آنها عمدی نبوده برخورد دیگری صورت خواهد گرفت اما اگر در تخلیه اطلاعاتی و گفت‌وگو با آنها مشخص شود که ورود آنها به‌منزله انجام کارهای اطلاعاتی و کارهای بی‌ربط بوده است، قطعاً مسئولان مربوطه اقدامات لازم را صورت خواهند داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار