مهدی خلجی که یکی از کارشناسان برجسته شبکه بی بی سی فارسی است صحبت های جالبی را در مورد رهبر معظم انقلاب و همچنین مشروعیت نظام جمهوری اسلامی بیان کرد.

نظر جالب بی بی سی درباره ظریف و سردار سلیمانی

 به گزارش گلستان24، مهدی خلجی که یکی از کارشناسان برجسته شبکه بی بی سی فارسی است در برنامه صفحه دو آخر هفته که روز پنج شنبه از این شبکه پخش شد، صحبت های جالبی را در مورد رهبر معظم انقلاب و همچنین مشروعیت نظام جمهوری اسلامی بیان کرد که در ادامه به اهم صحبت های وی اشاره میکنیم.

 

حرف [آیت الله] خامنه ای معقول است

وی در ابتدا در مورد بیانات حضرت آیت الله خامنه ای که در روزهای گذشته در مورد انتخابات ایراد کردند صحبت می کند و می گوید:

اجازه بدهید من در مورد صحبت های آقای خامنه ای نکته ای را گوشزد کنم.

بسیاری ممکن است تعجب کنند که چرا آقای خامنه ای می گوید که هرکس من را قبول ندارد بیاید و در انتخابات شرکت کند ولی کسانی که نظام را قبول ندارند نمی توانند کاندیدا بشوند و انتخاب بشوند و به مجلس بروند.

این حرف ممکن است به نظر ما عجیب به نظر بیاید اما به نظر من حرف آقای خامنه ای معقول است به دوجهت، اول اینکه مبنای فقهی دارد یعنی از نظر فقهی آقای خامنه ای معتقد است که جمهوری اسلامی حافظ تمامیت ارضی ایران و همینطور حافظ منافع تشیع در جهان است که این درست با اندیشه سنتی تشیع در اندیشه سیاسی که سلطان حافظ بیضه (قلمرو) اسلام است سازگار می باشد و این یعنی اینکه جمهوری اسلامی نقش اصلی خود را که همان حفظ امنیت است به خوبی انجام می دهد.

 

نظر آیت الله شیخ جواد تبریزی (ره) در مورد مشروعیت جمهوری اسلامی

یکی دیگر از موضوعاتی که کارشناس بی بی سی به آن اشاره می کند بیان مشروعیت جمهوری اسلامی از زبان یکی از مراجع بزرگ تقلید است.

وی می گوید: من خودم از یکی از مراجع تقلید قم که البته الان فوت کرده اند (آیت الله شیخ جواد تبریزی ره) شنیدم که ایشان اصلا معتقد بود که به همین دلیلِ حفظ امنیت و تمامیت ارضی، باید از جمهوری اسلامی حمایت کرد و دیگر اینکه جمهوری اسلامی حافظ منافع تشیع در جهان است و همین دلیلی است برای مشروعیت جمهوری اسلامی.

 

ظریف و سردار سلیمانی دو قهرمان ملی هستند

وی در مورد دکتر ظریف و سردار قاسم سلیمانی هم صحبت های جالبی کرده است.

 

پژوهش گر ارشد موسسه واشنگتن در مورد دکتر ظریف و سردار سلیمانی می گوید: اگر به دو سه سال گذشته نگاه بکنید ما در ایران دو قهرمان ملی داشتیم؛ یکی آقای ظریف بود و دیگری سردار سلیمانی که حتی بخش عظیمی از روشنفکران غیر دینی و غیر وابسته به جمهوری اسلامی و بخش مهمی از اوپوزیسیون را طرفدار خودش کرد، چرا؟ به خاطر اینکه آقای ظریف در جریان دیپلماسی تلاش می کرد که تحریم ها را یردارد و در حقیقت چرخ اقتصاد را دوباره به حرکت در بیاورد و از طرف دیگر آقای قاسم سلیمانی بود که این تصویر را داشت که امنیت ایران را در برابر دشمنان خارجی و مخصوصا داعش تامین می کند

بنا براین صحبتی که آقای خامنه ای می گوید کاملا حرفی است معقول و در عمل اتفاق افتاده است یعنی بسیاری از کسانی که نظام را قبول نداشته اند در انتخابات سال 92 شرکت کردند چون به پیشرفت اعتقاد داشتند چون معتقد بودند که آقای روحانی می تواند مذاکره بکند چون شعار آقای روحانی، دموکراسی و حقوق بشر و توسعه سیاسی نبود.

آقای خامنه ای می خواهد بر اساس تجربه دوسال پیش دوباره تشویق بکند و به درستی چون جمهوری اسلامی امنیت را واقعا تامین می کند و امنیت یک مساله مهمی است هم برای جمهوری اسلامی و هم برای مردم ایران و به درستی می گوید که این مهم نیست که شما به جمهوری اسلامی اعتقاد ندارید ولی قبول دارید که جمهوری اسلامی امنیت را تامین می کند بنابراین این وظیفه ملی شماست که در انتخابات شرکت بکنید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار