فضایی که می توانست رقابتی تر شود :

آیت الله سید کاظم نورمفیدی ، آیت الله سید عبدالهادی حسینی شاهرودی و آیت الله حسینعلی سعدی سه کاندیدایی هستند که برای تصاحب دو کرسی مجلس خبرگان در گلستان تلاش می کنند.

گلستان در پنجمین انتخابات خبرگان سه کاندیدا دارد / احتمال حضور یک نفر دیگر

پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری 7 اسفندماه همزمان با سراسر کشور در گلستان نیز برگزار می شود .

 به گزارش گلستان24، در مدت زمان ثبت نام برای مجلس خبرگان در فرمانداری گرگان حدود 16 نفر ثبت نام کردند که 4 نفر انصراف ، 4 نفر تایید و 8 نفر نیز رد یا عدم احراز صلاحیت شدند.

خبرگان گلستان

آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان و نماینده فعلی مردم استان در مجلس خبرگان رهبری ، آیت الله سید عبدالهادی حسینی شاهرودی نماینده فعلی مردم استان در مجلس خبرگان رهبری ، آیت الله حسینعلی سعدی امام جمعه غرب تهران و رئیس دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق (ع) و آیت الله سید مرتضی میرکتولی 4 نفری بودند که از استان گلستان تایید صلاحیت شدند.

در این بین آیت الله میرکتولی گویا از حوزه استان هرمزگان کاندیدای مجلس خبرگان شده چون در آن حوزه از 11 ثبت نامی فقط یک نفر تایید صلاحیت شده و چون هرمزگان باید یک نماینده در خبرگان داشته باشد ، رقابت بین دو گزینه در آن استان خواهد بود.

اما گفته می شود با عدم حضور آیت الله میرکتولی صلاحیت یک کاندیدای دیگر که بنظر می رسد حجت الاسلام مهاجر مازندرانی می باشد برای استان گلستان تایید شده است . البته با توجه به اینکه نامبرده از روحانیون نزدیک به آیت الله نورمفیدی است بعید است رقابت جدی در این عرصه داشته باشد چه اینکه آیت الله نورمفیدی چندین ماه است که فعالیت گسترده ای در سراسر استان انجام داده تا رای اول را بگیرد.

با این حساب تعداد کاندیدای های اصلی که برای تصاحب دو کرسی خبرگان در استان تلاش می کنند سه نفر است و قطعا از بین آیت الله نورمفیدی ، آیت الله شاهرودی و آیت الله سعدی جوان دو نفر به مجلس خبرگان خواهند رفت .

کارشناسان و مردم استان گلستان بر این باورند که این فضا می توانست با حضور افراد ولایتمدار و متدینی چون آیت الله قدمی رقابتی تر شود چون نامبرده حافظ کل قران کریم و کل صحیفه سجادیه ، جانباز انقلاب و دارای تالیفات گسترده و صاحب کرسی تدریس درس خارج فقه بوده و دارای پایگاه رای اجتماعی قوی در استان می باشد .

بخش عظیمی از فعالیت گسترده اصلاح طلبان در طول ماههای اخیر در استان گلستان ناظر به اقبال عمومی جوانان ، دانشجویان و اهالی روستاهای دورافتاده استان به این آیت الله جوان بوده است که موج خوشحالی بعد از عدم احراز صلاحیت ایشان درشبکه های اجتماعی توسط طیف اصلاح طلب گواهی بر این موضوع می باشد که حالا با نفسی راحت با اطمینان از رای مجلس خبرگان ، می توانند سرگرم مهندسی انتخابات مجلس شوند.

01

انتهای پیام /گلستان ما

 

ارسال نظر

آخرین اخبار