دعوای اصلاح‌طلبان برای حضور در لیست انتخابات

ادعای اصلاح طلبان و البته حسن روحانی در حالی بود که روز گذشته یکی از خبرگزاری ها کسب اطلاع کرد علاوه بر بسیاری از کاندیداهای که رویکردهای اصلاح طلبانه دارند، اما در احزاب معدود اصلاح طلب عضویت رسمی ندارند، برای هر صندلی مجلس دو اصلاح طلب کاندیدا هستند.

همراهی مجرمین سابقه دار در ثبت نام فله‌ای اصلاح‌طلبان

شواهد تساهل و تسامح هیئت های اجرایی که نهادهای زیر نظر دولت هستند آنقدر مشهود بود که تعداد زیادی از احراز صلاحیت شدگان دارای پرونده های مجرمیت بودند و برخی در حین تبادر به عمل خلاف حتی در این مدت بازداشت شده اند. با گذشتن روزهای پس از ثبت نام  لایه‌های دیگری از تاکتیک ثبت نام فله ای و کوتاهی هیئت های اجرایی در ثبت‌نام روشن شد. هیئت‌های اجرایی در انجام وظایف قانونی خود بیش‌ازحد تساهل و تسامح به خرج داده‌اند و برخی افراد که پاسخ استعلام‌هایشان از یکی از 4 منبع «وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، قوه‌ قضائیه، ثبت‌احوال» نیز منفی بوده را تأیید کردند.

 به گزارش گلستان24، طی گزارشی اشاره کردیم که تاکتیک ثبت نام فله ای و پس از آن اعتراض به رد صلاحیت‌ها از سوی اصلاح طلبان در شرایطی پیگیری می شد که علاوه بر کمک هیئت های اجرایی (در مسامحه با تعداد زیادی از ثبت نام کنندگان)، بسیاری از خلافکارها، قاچاقچیان مواد مخدر، قاتلان و سارقان و نیز مجرمین به زنا و مفاسد اقتصادی و اخلاقی نیز اصلاح طلبان را در مسیر ثبت نام فله ای همراهی و کمک می کردند.

همراهی مجرمین سابقه دار

در میان تعداد زیادی از خلافکاران و وابستگان به گروهک های ضدانقلاب، حتی اعلام شد یکی از متهمان کرسنت که پیش‌ازاین از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده بود نیز توسط هیئت های اجرایی تایید شده است. کرسنت همان پرونده معروف نفتی است که ردپای دولتمردان کنونی نیز در آن مشاهده می‌شود و اخیرا سخنگوی دستگاه قضا از تلاش برای بررسی  8 کارتن پرونده مربوط به این فساد بزرگ خبر داده است.

با اینکه مجرمیت و اتهامات و عدم صلاحیت بسیاری از ردصلاحیت شدگان توسط شورای نگهبان محرز بود اما اصلاح طلبان با ادعای خلاف واقع  رد صلاحیت 99درصد اصلاح طلبان و فضاسازی رسانه ای تلاش کردند تا مانند سال 82 با پروژه اعتراض به «ردصلاحیت گسترده»کار خود را شروع کنند.

این فضاسازی از روزنامه های اصلاح طلب کلید خورد. اعتماد در گزارشی نوشت: ٩٩ درصد اصلاح‌طلبان براساس نتایج فعلی رد‌صلاحیت شده‌اند؛ همان‌هایی که پایگاه اصلی حسن روحانی بوده‌اند و حامی سیاست‌های این سال‌های علی لاریجانی. تعداد بالای رد شده‌ها از نگاه اینهایی که وارد میدان رایزنی شده‌اند قابل حل است و خیلی‌ها هم فعلا چشم به نتیجه این رایزنی‌ها دارند.

همچنین شرق این فضاسازی ها را ادامه داد و روز سه شنبه گذشته در بخشی از گزارش خود نوشت: عدم احراز یا رد صلاحیت گسترده کاندیداهای مجلس دهم اسباب تأثر و تأسف جامعه و علاقه‌مندان نظام جمهوری اسلامی ایران را فراهم می‌آورد.

روز بعد نیز فشار به شورای نگهبان با ادبیات نامه نگاری ها قوت گرفت. این روزنامه نوشته بود: نامه‌های وارده به آیت‌‌الله احمد جنتی در حال زیادشدن است؛ از علی مطهری تا جمعی از نمایندگان مجلس. شاید تا امروز تعدادی دیگر هم به آن اضافه شده باشند. این نامه‌نگاری‌ها جدای از آمدوشدهایی است که گفته می‌شود این روزها از بهارستان و پاستور و جاهای دیگر به سمت ساختمان شورای نگهبان در جریان است.

حسن روحانی یکی از تاثیرگذاران اصلی در این فضا بود . او در اظهار نظری که برخی آن را توهین به اقلیت ها تلقی می کردند، گفت: در قانون اساسی آمده که یهودی ها باید نماینده داشته باشند ما چقدر زرتشتی داریم، ما چقدر آشوری و ارمنی داریم، اگر جناحی در این کشور جمعیتش 7 یا 10 میلیون جمعیت دارد آنها هم باید نماینده داشته باشند،اسم مجلس خانه ملت است نه خانه یک جناح. همه باید بیایند پای صندوق ، اگر کسی با نظام مسئله دارد او هم بیاید ، همه‌ی باید پای صندوق بیایند اما زمانی که ما شور و حرارت ایجاد کنیم ، اگر یک جناح هست خب نیاز به انتخابات نیست همان ها دوباره تشریف ببرند مجلس. باید 2 جناح باشند.

در نقدی به این اظهارات آمده بود: مقایسه ی نمایندگان اقلیت های مذهبی با جاسوسان ، وطن فروشان ، اغتشاش گران و... توسط رئیس جمهور ، توهین آشکار به اقلیت ها تلقی می گردد.

این ادعای اصلاح طلبان و البته حسن روحانی در حالی بود که روز گذشته یکی از خبرگزاری ها کسب اطلاع کرد علاوه بر بسیاری از کاندیداهای که رویکردهای اصلاح طلبانه دارند، اما در احزاب معدود اصلاح طلب عضویت رسمی ندارند، برای هر صندلی مجلس دو اصلاح طلب کاندیدا هستند.

آمار افراد اصلاح طلب تائید صلاحیت شده نشان می داد سیاه‌نمایی و وارونه نشان دادن واقعیت در روزهای گذشته توسط رسانه‌های این جریان به منظور افزایش فشار به شورای نگهبان به منظور تائید صلاحیت افراد مشکل‌دار توسط این نهاد را دارد.

اما تاکتیک ثبت نام فله ای برای اعتراض های پس از آن از زمانی قوت گرفت که  تئوریسین یکی از طیف‌های غیرمجاز سیاسی گفته بود برای آنکه خلأ نظارتی در شورای نگهبان ایجاد شده و کاندیداهای این طیف از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند، باید به شیوه‌های مختلف تلاش کرد تعداد زیادی افراد هم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و هم در انتخابات مجلس خبرگان کاندیدا شوند.

نتیجه ثبت نام فله ای اما در روزهای بعد از نام نویسی نتیجه عکس داده و نشان داد بسیاری برای کمک به تاکتیک شکایت فله ای اصلاح طلبان با جرم های مشخص برای کاندیداتوری مجلس ثبت نام کرده اند. چنانچه در میان رد صلاحیت شدگان:603نفر مرتکب قتل و در دادگاه ها محکوم شده اند.(غیر عمد، رضایت اولیای دم، فرصت مرخصی برای ثبت نام و...)، 422نفر مجرم به زنا شناخته شده که احکام قضایی این افراد ضمیمه این گزارش شده است،570 نفر در دادگاهها به سرقت محکوم شده اند، 340نفر از داوطلبین رد صلاحیت شده هر سه جرم قتل، زنا و سرقت را مرتکب شده اند، 415 نفر عضو گروههای منحله اعم از کموله، مجاهدین خلق(منافقین)، نهضت آزادی، مشارکت، مجاهیدین، پ.ک.ک، سلطنت طلبی و.. بوده اند.

با این حال و حتی پس از ادعای دروغ اصلاح طلبان، تلاش برای ارائه لیست های اصلاح طلبان و جدال برای حضور افراد مختلف نشان می دهد که اظهارات پیشین آنان تا حد خلاف واقع بوده است.

سراج24

ارسال نظر

آخرین اخبار