در حاشیه نگرانی کرباسچی از «نفوذ» با چهره‌حزب‌اللهی در نظام

کرباسچی در جلسات محاکمه‌اش کوشید خود را مدیری خدوم، دلسوز و متدین معرفی کند که از بد حادثه کارش به دادگاه کشیده است. او بارها با استناد به آیات قرآن و منابع دینی و بیانات امام راحل سعی در فرافکنی و مظلوم‌نمایی داشت. کرباسچی همچنین در دادگاهش می‌کوشید با قرائت آیاتی چون «قُل لَّن یُصِیبَنَا إِلَّا مَا کَتَبَ اللَّـهُ لَنَا هُوَ مَوْلَانَا ۚ وَعَلَى اللَّـهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ »۱ و معرفی خود به عنوان کارگزار نظام اسلامی، چهره ای موجه و حزب اللهی از خود نشان داده و مکرر خود را منتسب به نظام اسلامی معرفی کند.

 آقای کرباسچی! فیلم جلسه محاکمه خود را ببینید شاید نفوذی‌های در لباس حزب‌اللهی‌ها را بهتر بشناسید+فیلم

پس از طرح کلیدواژه ها و بسط معنایی آن ها توسط رهبرانقلاب، هرچند بعد از گذشت مدتی از طرح مبحث، مفاهیم مطرح شده، جایگاه خود را می‌یابند و برای مخاطب تبیین میشوند اما هرکسی نیز از ظن خود دست به توضیح بیشتر زده و به ابعاد آن پرداخت می‌کند.بعضی برحسب «عمار بودن» و بعضی برای وارونه کردن مفاهیم.

 

به گزارش رجانیوز پس از طرح «مسئله نفوذ» توسط رهبر انقلاب و در پی تبیین و هشدار درباره این موضوع خطیر، غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران و از محکومان فساد اقتصادی پنج شنبه ۱۷ بهمن ۹۴ ، طی اظهارنظری در «کنگره سراسری حزب کارگزاران سازندگی» که روزنامه آرمان آن را «جالب» تعبیر کرد، گفت:

«این فرمایش رهبری را از جان و دل می‌پذیرم که پروژه نفوذ بزرگ‌ترین ضربه را به جمهوری اسلامی می‌زند. این نفوذ همان نفوذی که تلاش می‌کند این عناصر توانمند را در باور جامعه سست کند. نفوذی نمی‌گوید من کارگزارم بلکه او با حزب‌اللهی‌ترین قیافه جلو می‌آید. نفوذی از ارزشمندترین سمبل جهاد و شهادت استفاده می‌کند و به گردن می‌اندازد و در راهپیمایی شرکت می‌کند و بعد هم آبروی کشور را با فساد اقتصادی می‌بردو فرار می‌کند و از کشور خارج می‌شود. این نفوذ است. دنبال کسانی باید گشت که اینها را فراری دادند. اینها نفوذی هستند.»

 

اولین مصداق صحبت های کرباسچی خود اوست

پس از دستگیری کرباسچی،شهردار وقت تهران در سال ۷۷  با اتهاماتی چون: -مشارکت در اختلاس به مبلغ چهارده میلیارد و پانصد و سی میلیون ریال؛ -تصرف غیرمجاز در اموال عمومی؛ -تضییع اموال شهرداری تهران؛ -مشارکت در تبانی در معاملات شهرداری و  -مشارکت در ارتشا، وی از حمایات بی نظیر رئیس جمهور وقت و هاشمی رفسنجانی برخوردار بود و ضمن سعی در سیاسی نشان دادن محاکمه اش، به مظلوم نمایی های مکرر و فرار از پاسخگویی در جلسات دادگاه میپرداخت.

دبیرکل حزب کارگزاران که در ابتدای انقلاب در کسوت روحانیت بوده و بعد از آن در ظاهری متفاوت فعالیت می‌کرد، در جلسات محاکمه‌اش کوشید خود را مدیری خدوم، دلسوز و متدین معرفی کند که از بد حادثه کارش به دادگاه کشیده است.  او بارها با استناد به آیات قرآن و منابع دینی و بیانات امام راحل سعی در فرافکنی و مظلوم‌نمایی داشت. کرباسچی همچنین در دادگاهش می‌کوشید با قرائت آیاتی چون «قُل لَّن یُصِیبَنَا إِلَّا مَا کَتَبَ اللَّـهُ لَنَا هُوَ مَوْلَانَا ۚ وَعَلَى اللَّـهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ »۱ و معرفی خود به عنوان کارگزار نظام اسلامی، چهره ای موجه و حزب اللهی از خود نشان داده و مکرر خود را منتسب به نظام اسلامی معرفی کند. 

گفتنی است مهاجرانی،وزیر وقت ارشاد مامور  دولت در خصوص پیگیری پرونده فساد کرباسچی بود و در جلسات دادگاه وی شرکت میکرد.

 

http://cdn.mashreghnews.ir/files/fa/news/1393/4/31/662471_583.jpg

 

پذیرش فرمایشات رهبری از جان و دل!

نکته قابل توجه دیگر در سخنان کرباسچی ادعای «پذیرش دل و جانی فرمایشات رهبرانقلاب» است. این ادعا در حالی است که کارنامه دودهه گذشته کرباسچی خلاف این ادعا را ثابت می‌کند. مدیریت کارگزارانی دولت هاشمی که کرباسچی نماد آن است، در هشت سال سازندگی منجر به انحراف در خیلی از اصول انقلاب شد و بارها و بارها مورد انتقاد رهبرانقلاب نیز قرار گرفت. 

 

فراموش نباید کرد که کرباسچی طی دودهه گذشته یک پایه ثابت سازماندهی و حمایت مالی جریان مطبوعاتی غرب‌گرا مثل «هم‌میهن»، «شهروند امروز»، «آسمان» و امثالهم بوده است. اخیرا هم گروه مطبوعاتی «هم‌میهن» شامل چهار نشریه «مهرنامه»، «صدا»، «تجربه» و «سیاست‌نامه» توسط او تاسیس شده که تریبون عناصر مخالف نظام و چهره‌های مروج مبانی فرهنگی و سیاسی غربی و مخالف با انقلاب اسلامی است. کرباسچی که ریاست ستاد کروبی در سال ۸۸ را به عهده داشت، پس از اعلام نتایج انتخابات زیر بار آن نرفت و در جلسه با شورای نگهبان تنها راهکار ارائه شده توسط ستاد کروبی را ابطال انتخابات اعلام کرد.

 

به نام رهبری علیه رهبری

جریان حامی فتنه که به مدد روی کارآمدن دولت روحانی مجددا خود را وارد ساختار اجرایی نظام کرده است، می‌کوشد بدون اشاره به کارنامه عملکرد خود در سال ۸۸ و تهمت تقلب به نظام، خود را حامی رهبری ونظام معرفی کند. اما برای پیشبرد تفکرات خود و جاانداختن آنها در ساختار اجرایی اداری کشور؛ طرح «تحریف منویات رهبری» را در کنار «تحریف امام» در دستور کار خود قرار داده است. چرا تلاش برای تفسیر وارونه مفاهیم مطرح‌شده توسط رهبرانقلاب مثل «حق‌الناس انتخابات» و «نفوذ» نی زبه این خاطر است که آنها به خوبی می‌دانند اگر به مدد رسانه‌های خود دست به تحریف و تفسیر وارونه این مفاهیم نزنند، مرجع اصلی آنها برای مردم مشخص خواهد شد.

فیلم آخرین دفاعیات کرباسچی در دادگاه:

کرباسچی

کرباسچی.mp۴ | دانلود فیلم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار