افزایش محرمانه های دولت از ملت

قراردادهای نفتی، 20 درصد قرارداد پژو، پرونده کرسنت، رقم جریمه ایران در صادرات گاز به ترکیه و نرخ رشد اقتصادی از جمله موضوعات اقتصادی است که در دولت یازدهم محرمانه شده است.

 روحانی93 :فساد در تاریکی رشد می‌کند/ عملکرد دولت: جریمه گاز، کرسنت، قرارداد پژو و نرخ رشد اقتصادی محرمانه است

 به گزارش گلستان24، قراردادهای نفتی، 20 درصد قرارداد پژو، پرونده کرسنت، رقم جریمه ایران در صادرات گاز به ترکیه، نرخ رشد اقتصادی و .... از جمله موضوعات اقتصادی است که در دولت یازدهم محرمانه شده است.

پنهان‌کاری برخی مسائل اقتصادی مختلف، برخلاف شعارهای انتخاباتی روحانی، منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید و وعده‌های 2 سال اخیر است.

نگاهی به وعده‌ها و سخنان روحانی درباره شفاف سازی قراردادها و آمارها و مقایسه آن با عملکرد فعلی دولت نشان می‌دهد دولت یازدهم برخلاف وعده‌های روحانی در حال حرکت است.

* وعده‌های انتخاباتی روحانی

1. اداره کشور باید علمی باشد، باید حکمرانی شایسته باشد و از نخبگان استفاده شود، باید با شفافیت با مردم حرف زد، باید آمارها دقیق باشد تا ما بتوانیم از پیچ تاریخی به خوبی عبور کنیم و بتوانیم حماسه‌ی سیاسی و اقتصادی را بیافرینیم.

2. اساساً اولین شرط دولت شایسته و کارآمد در کنار شفافیت پاسخگویی است؛ دولت باید ضمن شفافیت در همه امور به مردم پاسخگو باشد.

3. اطلاعات مربوط به دولت باید به صورت شفاف در اختیار مردم قرار گیرد که این مسئله بسیار مهمی است؛ مقررات و قوانین باید به صورت شفاف در اختیار همه قرار گیرد و نباید یکی زودتر از این مسائل آگاه شود و فردی دیگر دیرتر.

 

محرمانه های  آماری دولت بر خلاف وعده‌های روحانی

 

* بند 11 منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید:

حق مردم در دسترسی به اطلاعات را پاس دارم، شفافیت اطلاعاتی را مبنای عمل قرار دهم؛ در ارایه اطلاعات به آنان و تعامل با رسانه‌ها فعالانه و با رویکرد مثبت عمل کنم و در این مسیر با نظام اطلاع‌رسانی دولت هماهنگ عمل کنم.

* نمونه‌ای از وعده‌های 2 سال اخیر

*شفافیت یکی از راههای مبارزه و پیشگیری با فساد است، همه باید ارائه کار بدهیم.

*ما باید شرایط رقابت را در همه امور فراهم بکنیم و بالاتر از آن شفافیت و دادن اطلاعات. بزرگترین فساد از رانت اطلاعاتی شروع و آغاز می‌شود....

*اصلاً این درخت حنظل فساد در تاریکی رشد می کند. فساد در تاریکی رشد می‌کند. شفاف کنید همه چیز را، روشن بکنید، حل می‌شود. ما باید شفافیت ایجاد کنیم و مقررات شفاف و مقررات کوتاه.

*فساد با شعار ، دستگیری و زندانی کردن از بین نمی رود بلکه باید راه فساد را بست . کاستن از مقررات و شفافیت در اطلاعات ، لازمه مبارزه با فساد است. همه اطلاعات باید شفاف و در اختیار همگان قرار گیرند و حرکت به سمت دولت الکترونیک در این راستا از اهمیت زیادی برخوردار است.

*فساد در تاریکی و ابهام شکل می‌گیرد بی‌تردید اگر نورافکن‌ها روشن شود و همه چیز شفاف باشد، مشکلات حل می‌شود.

*رییس جمهوری با تأکید بر ضرورت ارایه اطلاعات صریح، روشن و شفاف به مردم، گفت: مردم باید کاملاً به آمار و اطلاعات ارایه شده از سوی مراجع رسمی اعتماد داشته باشد و بر صحت آن تأکید کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار