صبح امروز در دانشگاه هرمزگان صورت گرفت؛

دانشجویان دانشگاه هرمزگان در اعتراض به دعوت از محمدرضا خاتمی برای حضور در این دانشگاه تحصن کردند.

اعتراض دانشجویان به سخنرانی یکی از فعالین فتنه

به گزارش گلستان24،در یک هفته مانده به انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، همچنان فشار جریان اصلاحات بر فضای دانشگاه برای بهره برداری سیاسی از محیط های علمی ادامه دارد؛ دانشجویان دانشگاه هرمزگان صبح امروز پنجشنبه در اعتراض به حضور محمدرضا خاتمی به دعوت انجمن اسلامی این دانشگاه در مقابل ساختمان ریاست تجمع کردند.

به نظر می رسد که فعالیت های انتخاباتی جریان های مورد حمایت دولت از روزهای ۱۳ آبان و ۱۶ آذر و حتی قبل تر از آن در ابتدای سال تحصیلی و به بهانه افتتاحیه کلاس دانشگاه ها، همچنان ادامه دارد و اتفاقاً با نزدیکتر شدن به انتخابات، این فشارها رو به افزایش است.

بعد از منتشر شدن خبر تجمع، خبرنگار خبرنامه دانشجویان ایران؛ کسب اطلاع کرد، انجمن اسلامی این دانشگاه قصد دعوت از محمدرضا خاتمی (از فعالین فتنه ۸۸ و عضو حزب منحله مشارکت) برای سخنرانی در روز شنبه اول اسفندماه را داشتند. این برنامه جهت اخذ مجوز در هیات نظارت بر تشکل ها بیان شده که با مخالفت مسئول نهاد رهبری مواجه می‌شود.

دانشجویان همچنین مدعی شدند که این مسئله در هفته جاری با فشار استانداری در شورای تامین استان مطرح شده و مجوز حضور محمدرضا خاتمی بدون اطلاع هیات نظارت دانشگاه صادر می‌ شود که خود حاکی از پشت صحنه این مراسم دارد.

دانشجویان همچنین عنوان کرده اند تا زمانی که برنامه این سخنرانی در دانشگاه لغو نشود دست از تحصن برنمی‌دارند.

در ادامه، بیانیه این دانشجویان در اعتراض به حضور خاتمی در دانشگاه هرمزگان را می خوانید:

بسم الله الرحمن رحیم

خیر الامور اوسطها

متاسفانه شاهد آن هستیم که این آیه ی شریفه بارها و بارها مورد سو استفاده سودجویان قرار گرفته و با استناد به آن راه ورود به دانشگاه را برای ضد انقلاب و فتنه گر هموار کرده اند. خیر الامور زمانی محقق می شود که با حق حرکت کنیم و نه بین حق و باطل، اما به لطف شورای نظارت دانشگاه هرمزگان هم اکنون دانشگاه ما جولانگاه ضد انقلاب شده است.

ای دانشجویان بصیر، ای دانشجویان آزادی خواه،  آگاه باشید که پای کسانی به دانشگاه باز خواهد شد که نه به ایران و نه به اسلام تعلق خاطر دارند بلکه قلاده دشمنان همیشگی این مرز و بوم بر گردناشن تاب می خورد.

تاریخ گواه ظلم هاییست که به اسلام و ایران وارد شده است. هرگاه امت مسلمان، بصیرت به خرج داده و در صحنه حاضر شده است، گزند این تفکرِ  بی تفکر  به جامعه نرسیده و هرگاه سکوت کرده است  مردم تاوان داده اند. دانشجویان بیدار باشند.

متاسفانه خبر دار شدیم که ورود محمدرضا خاتمی با فشار های استانداری بوده است و عوامل دانشگاه ذلیلانه قبول کرده اند.

 محمدرضا خاتمی جز ضد انقلاب و دستگیرشدگان فتنه ۸۸ بوده و برای و طی برنامه ای  وارد دانشگاه خواهد شد و قطعا این ننگ بر پیشانی دانشگاه و دانشجویان انقلابی خواهد ماند.

قطعا تحصن ما تا محقق شدن خواسته های دانشجویان ادامه خواهد داشت.  

مطالبه های دانشجویان بدین شرح است:

۱- لغو کامل برنامه ی خاتمی

۲- عذرخواهی استاندار که استقلال دانشگاه را زیر سوال برده است

۳- عذرخواهی شورای نظارت و رییس دانشگاه از دانشجویانی که هرگز نخواهند گذاشت تقدس دانشگاه بعنوان یک نهاد انقلابی پایمال شودشود

" دانشجویان انقلابی دانشگاه هرمزگان"

---------------------------

// خبر تکمیلی:

چهار نفر به عنوان نماینده دانشجویان معترض با رئیس و هیئت نظارت بر تشکل های دانشجویی دانشگاه مذاکره کردند و در نتیجه این برنامه کنسل شد.

در ادامه، تصاویر مربوط به این تجمع دانشجویی را می بینید:

منبع: رجانیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار