علی اکبر نصرتی در مصاحبه با گلستان24؛

خداند تبارک و تعالی و مردم، دو قطب حکومت جمهوری اسلامی ایران هستند. حکومت و احکام از سوی خدا و اجرای آن توسط مردم و با انتخاب آنان انجام می گیرد

انتخابات در ایران با همه جای دنیا متفاوت است/ افرادی را انتخاب کنیم که در زمین دشمن بازی نکنند

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر نصرتی، امام جمعه سابق شهرستان دلند، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، بیان داشت: انتخابات در ایران ممکن است از نظر ظاهر با انتخابات در دیگر کشورها شباهت داشته باشد، اما تفاوت های اساسی دارد که به قانون اساسی کشورما بر می گردد.

وی افزود: در قانون اساسی ایران، از سویی مشروعیت نظام به خداوند تعالی بر می گردد. به این معنی که اجازه حاکمیت از سمت خدا به شکل مقررات حاکمیت داده می شود. نظام سیاسی اصلی هم در معارف دینی مشخص می شود. از سوی دیگر در بخش مدیریت های اجتماعی و کیفیت اجرای این قوانین، توسط مردم انجام می شود.

 

علی اکبر نصرتی انتخابات

 

حجت الاسلام نصرتی با اشاره به این که دموکراسی در ایران مفهوم خاص خودش را دارد، ادامه داد: مردم نمایندگان را انتخاب می کنند تا از دل احکام اسلام، راه حل و قوانینی برای حل شدن مشکلات زندگی آنان بیرون بکشند. مردم رئیس جمهور انتخاب می کنند که مجری قوانینی است که مردم به وسیله نمایندگانشان، از میان احکام الهی به تصویب رساندند.

وی در ادامه گفت: این مردم هستند که نظر می دهند در عصر غیبت چه کسی بر آنان ولایت و رهبری داشته باشد. اما از آنجایی که ویژگی های یک رهبر را مردم نمی توانند به خوبی تشخیص دهند، خبرگانی را انتخاب می کنند  که از بین مجتهدین واجدالشرایط رهبر را انتخاب کرده  و بعد هم بر رفتار وی نظارت می کنند. این خبرگان همان افرادی هستند که مردم در شهر های خود آنان را به خوبی می شناسند.

امام جمعه سابق شهرستان دلند با بیا ن این که در دیگر کشور ها که دموکراسی لیبرالیسم دارند، پارلمان ها قوانینی را وضع می کنند که مردم می خواهند، عنوان کرد: مثلا همجنس بازی مقوله ای است که برخلاف شئونات اخلاقی است اما پارلمان آن را تصویب می کند، چون که مردم آن را می خواهند. اما در اینجا تصویب قوانین بر اساس هوای نفس نیست، بلکه از آن جایی که مردم خواهان یک حکومت دینی هستند، قوانین از میان احکام خداوند انتخاب و تصویب می شوند.

 

علی اکبر نصرتی انتخابات

 

وی درباره شاخص های یک انتخاب خوب گفت: کسانی که وارد صحنه گردانی این نظام اسلامی و دینی می شوند نیز، باید شاخص هایی مرتبط با همین موضوع داشته باشند. باید معتقد به اسلام و چهارچوب های قانون اساسی باشند. باید به استقلال کشور، اعتقاد و ایمان داشته باشند.

نصرتی افزود: کلیت شاخص های انتخاب یک نماینده، در قانون اساسی بیان شده و جزئیات آن هم در قوانین مجلس شورای اسلامی به خوبی مشخص شده است. همچنین ایده های کلی آن را امام(ره) و مقام معظم رهبری بیان فرمودند. انسان های عالم، وارسته، شجاع، دشمن شناس،  با بصیرت ، کسانی که در زمین دشمن بازی نکنند، خودشان را خدمتگذار مردم بدانند و آرمان های امام(ره) در مد نظر قرار دهند ، شاخص های مناسبی برای یک انتخاب خوب هستند.

ارسال نظر

آخرین اخبار