بررسی عملکرد سید علی طاهری در مجلس نهم :

موضع گیری های سیاسی دکتر طاهری همواره در ادامه موضوع گیرهای رهبر انقلاب است. ممکن است این سیاست ها و بینش به مزاق بعضی ها سازگار نباشد. گاهی برچسب "تند رو" یا "افراطی گری" به ایشان زده می شود.

علوی: مواضع سید علی طاهری همان مواضع رهبری است/ در بیان گفتمان اسلامی از کسی واهمه ای ندارد

سید حسین علوی، فعال فرهنگی شهرستان گرگان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، با بررسی زندگی سیاسی مرحوم آیت الله طاهری گرگانی، عملکرد فرزند ایشان، سید علی طاهری را در مجلس نهم مورد بررسی قرار می دهد:

 

مرحوم آیت الله طاهری، عامل اصلی پیاده کردن آرمان های امام(ره) در استان بود

مرحوم آیت الله طاهری گرگانی به واسطه شخصیت خانوادگی، اجتماعی و سیاسی از جمله کسانی بود که با آغاز حرکت اجتماعی، سیاسی حضرت امام(ره)، هم قدم با سایر علاقه مندان به ایشان و تشکیل نظام مبتنی برمبانی اسلامی، وارد جریانات مبارزاتی شد.

ایشان در تمام مدت، قبل از رفتن به نجف و زمانی که در آنجا بود و همچنین زمانی که به گرگان برگشت و تبعید شد و حتی بعد از انقلاب همواره با یک بصیرت ولایی ، آنچه که در توان داشت در طبق اخلاص تقدیم کرد. مرحوم طاهری قبل از انقلاب، در منطقه کمک شایانی به جریان های انقلابی بود و بعد از اینکه انقلاب شکل گرفت، فعالیت های ایشان تنها کم نشد، بلکه افزایش پیدا کرد.

آنقدر ایشان پر تحرک ، پرتلاش و انقلابی عمل می کند که منافقین حضورشان را برای اهداف خود خطرناک می بینند و تصمیم به حذف ایشان می گیرند. دشمنان ایشان را جزو کسانی می بینند که باعث تثبیت انقلاب و جمهوری اسلامی و عامل اصلی پیاده کردن آرمان های امام(ره) در استان است.

مرحوم آیت الله طاهری هم در دستور ترور منافقین قرار گرفت که به فضل الهی ایشان از این ترور جان سالم به در می برد و بعد از این موضوع هم همچنان در ادامه حمایت از امام(ره) وارد شورای تدوین قانون اساسی ، خبرگان قانون اساسی و بعد از آن خبرگان رهبری می شد. ایشان همچنین در دفاع مقدس حضور پیدا کرده و حتی یکی از فرزندان خود را به انقلاب و آرمان های امام(ره) تقدیم می کند.

 

مرحوم طاهری گرگانی

 

 

 لحظه ای از مسیر اهداف امام(ره) ، خارج نمی شود 

ویژگی ای که مسیر سیاسی آیت الله طاهری دارد این است که ، حتی .  تمام تلاش ایشان بر این بود که در این مسیر حرکت کند و از آن دور نشود. به همین دلیل آماده بود که حتی جان خود را هم فدا کند.

تربیت نیروهای انقلابی، یکی از مهمترین فعالیت های آیت الله طاهری در طول انقلاب بود. تربیت نیروهایی که در حوزه فرهنگی ، سیاسی ، اجتماعی افرادی بصیر باشند. بعد از ارتحال امام(ره) ، نیروهایی که ایشان تربیت کرد ، افرادی بودند که به نظام ، انقلاب و مواضین رهبر معظم انقلاب التزام داشتند.

راه اندازی مدرسه علمیه امام صادق  (ع) توسط آیت الله طاهری نیز، حرکت جامعی بود که همه اهداف انقلاب را در فعالیت های این مدرسه گنجانده شد. این مدرسه در تمام تحرکات اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی ورود پیدا کرده و چندین شهید را هم تقدیم می کند. برکات این مدرسه بعد از رحلت آیت الله طاهری  همچنان به نظام تقدیم می شود.

 

سید علی طاهری عملکرد

 

پا جای پای پدر؛ در کمیسیون فرهنگی تلاش کرد از دغدغه های رهبری بکاهد

آقای دکتر سیدعلی طاهری ، فرزند صالح مرحوم آیت الله طاهری گرگانی ، دقیقا مبتنی بر سیر و سلوک مرحوم پدر به مسیر خود ادامه داد. در مدت زمان دقاع مقدس، بعد از دفاع مقدس ، در جهاد علمی ، جهاد دانشگاهی ، حضور در همه صحنه های انقلاب ، دفاع از آرمان های امام و رهبری، جایی دیده نمی شود که وی حضور پر رنگ و با بصیرتی نداشته باشد.

وی همه جا حاضر است و مشی سیاسی او امروز دقیقأ مشی سیاسی رهبر معظم انقلاب و تبعیت از این بزرگوار است. موضع گیری های دکتر طاهری در مجلس نهم نیز، به گونه ای اتخاذ شده که در ادامه موضع گیری های رهبر انقلاب است. در کمیسیون فرهنگی تمام تلاش وی این بود ، مصوباتی اتخاذ شود که دغدغه های فرهنگی رهبر معظم انقلاب رو کم کند.

موضع گیری های سیاسی دکتر طاهری نیز همواره در ادامه موضوع گیرهایی است که رهبر انقلاب اتخاذ کرده بودند. به عنوان مثال در جریان فتنه سال 88 ، مواضع رهبر انقلاب در مورد فتنه کاملا روشن است. مواضع آقای دکتر طاهری تا همین الان دقیقا مبتنی بر مواضعی است که رهبر انقلاب در مورد فتنه گرفت. یا اگر رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی نکته ای یا فرمایشی  داشتند، دقیقأ وی این موضوع را درک کرده و در همه مواضع گیری ها  ، سخنرانی ها ، عملکردها  ، مصوبات ، طرح ها و لوایح ای که در مجلس به آن رسیدگی می شد با اولویت اقتصاد مقاومتی نگاه کرد.

 دکتر طاهری بر این باور است که اگر ما به تولید ، سرمایه گذاری ها و کارگران داخلی توجه کرده و بهره بگیریم، همچنین افزایش کمی و کیفی محصولات داخل را مدنظر قرار دهیم، تنها راه حل برون رفت از مشکلات و بهترین راهکار برای رفع بیکاری خواهد بود.

 

سید علی طاهری عملکرد

 

موضع دکتر طاهری در برجام هم، همان موضع رهبری است

از جمله مواضع سیاسی ایشان در حوزه برجام این بود که ما مخالف نیستیم که تحریم ها از کشور برداشته شود، اما به گونه ای که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند، از طرف مقابل تضمین بگیریم که تحریم ها حتما برداشته شود.

از آن جایی که مجلس در قضیه برجام ضعیف عمل کرد، رهبر معظم انقلاب شروطی تعیین می کنند که برجام باید طی آن ها انجام شود. موضع دکتر طاهری همچنان این است که باید طبق همان سیاست های رهبر انقلاب حرکت شود. ایشان موضوع بیشتری مطرح نکرده است.

مواضع آقای دکتر طاهری کاملا مطابق بر مواضع رهبر انقلاب است. ایشان در رفتار و عمل نشان داد که اگر بخواهیم به مملکت آسیب نرسد باید هم در حوزه فکری و هم در حوزه عملی مطابق با رهبر معظم انقلاب عمل کنیم و پشتیبان ولایت فقیه باشیم. در واقع ایشان به صورت کامل پشتیبان ولایت فقیه هستند.

 

سید علی طاهری عملکرد

 

دکتر طاهری در بیان گفتمان اسلامی از کسی واهمه ای ندارد

ممکن است این سیاست ها و بینش به مزاق بعضی ها سازگار نباشد. گاهی تهمت هایی  مطرح می شود و دست به تخریب میزنند. گاهی برچسب "تند رو" یا "افراطی گری" به ایشان زده می شود. متاسفانه این هم جزو برنامه های آمریکا و انگلیس است که به بچه حزب اللهی ها که روی مواضع انقلاب محکم ایستاده اند، برچسب هایی می زنند که عده ای ساده لوح در کشور هم که بوقچی دشمن هستند آن را تکرار می کنند.

آقای دکتر طاهری در بیان گفتمان اسلامی از کسی واهمه ای ندارد و برای این موضوع هیچ معامله ای هم  نمی کند. ایشان همواره روی مواضع محکم و اساسی گفتمان انقلاب اسلامی و گفتمان امام و رهبری ایستاده اند و  از آن دفاع می کنند.

ارسال نظر

آخرین اخبار