مناظره انتخاباتی با حضور حجت الاسلام سیدعلی طاهری و نورمحمد تربتی نژاد در حالی به همت دانشگاه فرهنگیان گرگان برگزار شد که با حواشی جالبی همراه بود.

حاشیه های جالب مناظره انتخاباتی طاهری و تربتی نژاد در دانشگاه فرهنگیان گرگان

به گزارش گلستان24، بر اساس اعلام قبلی قرار بود مناظره ساعت 9:30 در کانون طه گرگان شروع شود که ساعت 10:16 کلید خورد و پس از قرائت قرآن کریم، کلیپی از سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اعلام حضور قدرتمندانه در پای صندوق های رأی پخش شد.

از 4 کاندیدای راه یافته به دور دوم در گرگان تنها حجت الاسلام طاهری و تربتی نژاد به دعوت تشکل های دانشجویی دانشگاه فرهنگیان لبیک گفتند و نبی هزار جریبی و امان زاده از کاندیداهایی بودند که دانشگاه را قابل ندانسته و در این مناظره شرکت نکردند.

IMG 1006

در ابتدای این جلسه مجری برنامه از دو کاندیدای حاضر خواست اعدادی را بردارند تا بر اساس قرعه مشخص شود که کدام کاندیدا جلسه را شروع کند.

حمایت از تولید ملی اراده و اعتقاد می خواهد که متأسفانه برخی در بدنه دولت اعتقادی به آن ندارند

بر اساس این گزارش، قرعه به نام حجت الاسلام سیدعلی طاهری افتاد و وی در سخن آغازین خود به نامگذاری سال جدید مبنی بر اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل پرداخت و گفت:حمایت از تولید ملی در گام نخست اراده و اعتقاد مسئولین را می طلبد که متأسفانه مدیران در بدنه اجرایی دولت به اقتصاد مقاومتی و ما می توانیم اعتقادی ندارند.

دولت روحانی از ورود برخی افراد با تفکرات غربی به بدنه اجرایی کشور خودداری نماید

 حجت الاسلام طاهری با انتقاد از برخی سخنان قابل تأمل مدیران اجرایی کشور گفت: آقای سریع القلم عنوان کرده است"کشور ما اگر می خواهد پیشرفت کند باید غربی شویم و جایی دیگر گفته است باید دست از علاقه و اعتقاد اهل بیت برداریم تا پیشرفت کنیم" یا وزیر صنعت اعتقاد دارد صنعت ما نیز باید همانند ورزش توسط مدیران خارجی اداره شود"

وی متذکر شد: دولت روحانی باید از چنین افرادی با اینگونه تفکرات دوری کند چرا که سمی برای کشور است.

در ادامه تربتی نژاد ضمن معرفی و بیان سوابق خود گفت: محوری ترین برنامه بنده پس از راهیابی به مجلس حل معضلات اقتصادی بویژه معضل بیکاری خواهد بود.

تربتی نژاد از آمریکا به عنوان کشوری ثروتمند یاد کرد که 34 درصد ثروت جهان متعلق به این کشور است و رفاه مردمش را تأمین می کند و نخبگان جهان را جذب می نماید.

IMG 0995

با برجام در جذب سرمایه گذار خارجی موفق خواهیم بود البته اگر چوب لای چرخ دولت نگذارند

کاندیدای ائتلاف اصلاح طلبان در گرگان، جذب سرمایه گذار خارجی را یکی از راههای دستیابی به ثروت عنوان کرد و گفت: با برجام این امکانپذیر خواهد بود و از این طریق در تعامل برد برد با کشورهای دیگر می توانیم جهت توسعه و پیشرفت زیر ساخت های کشور استفاده کنیم ، البته باید به دولت اجازه دهیم،سنگ اندازی نکنیم و چوب لای چرخ دولت نگذاریم.

وی با اشاره به اختلاس و فساد مالی افزود: مسئولین مشکلاتی بوجود می آوردند و در دولت نهم و دهم این مشکلات بوجود آمد و هنوز مجلس هشتم و نهم از این دولت حمایت می کند.

تربتی نژاد در ادامه سخنانش با بیان اینکه سیستم حزبی در کشور نداریم که در زمان انتخابات 2 یا 3 حزب قوی داشته باشیم که مردم به 2 برنامه رأی دهند خاطرنشان کرد: در ایران آنقدر فیلتر ها را ریز می کنیم که شانس اینکه فرد شایسته به میدان آید کمتر می شود.

تربتی نژاد: بهترین ابزار امر به معروف و نهی از منکر آزادی بیان و آزادی مطبوعات است

 وی قوی شدن سیستم نظارت و ارزیابی و آزادی بیان و آزادی مطبوعات را راه حل دیگر مبارزه با فساد مالی و اداری در کشور دانست و گفت: بهترین ابراز امر به معروف و نهی از منکر آزادی بیان و آزادی مطبوعات است.

در ادامه جلسه حجت الاسلام طاهری در پاسخ به سخن تربتی نژاد  که کاندیدا باید راه حل مشکلات را ارائه دهد گفت: ما باید نقاط قوت را نیز یادآوری کنیم چرا برخی راه حل تمام مشکلات را در غرب می بینند و بای تکیه بر فرهنگ ما می توانیم مشکلات دیگر را حل نماییم.

طاهری: واردات 8 هزار تن شیرخشک به کشور یعنی نابودی دامداران

 این کاندیدای اصولگرا با انتقاد از واردات 8 هزار تن شیرخشک به کشور گفت: این یعنی نابودی دامداران، واردات 8 هزار تن با تعرفه صفر و توسط یک نفر!

حجت الاسلام طاهری خطاب به تربتی نژاد که از آمریکا به عنوان کشوری ثروتمند و موفق یاد کرد گفت: آمریکا با غارت کشورهای دیگر ثروت دارد و اوضاع اقتصادی آمریکا بهم ریخته و بزرگترین بدهکار صندوق بانکی دنیاست.

وی با بیان برگزاری جشن اولین روستا بدون حتی یک نفر بیکار به همت صندوق کارآفرین امید گفت: این صندوق در راستای کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی موفق بوده است چرا که اشتغال ایجاد کردن نیاز به معجزه ندارد و با تکیه بر ظرفیت های داخل میسر می شود.

طاهری: کنترل تورم به قیمت قطع شدن نان 120 خانواده ایرانی در سال گذشته!!

 این کاندیدای اصولگرا راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس با بیان اینکه بودجه کارآفرینی را از 1000 به 4000 میلیارد تومان در سال 94 افزایش دادیم گفت: دولت محترم برای تحقق کنترل تورم در این مدت 2 سال و اندی در کشور رکورد بی سابقه ایجاد کرد، کاهش تورم به چه قیمتی؟ به قیمت بیکاری ماهانه 5000 کارگر و قطع شدن نان 120 خانواده .

تربتی نژاد: شما با شاخ گاو بازی می کنید و ما از شیر آن استفاده می کنیم

 این کاندیدای ائتلاف اصلاح طلبان در پاسخ به حجت الاسلام طاهری که به ثروتمند بودن و موفق خواندن آمریکا در سخنانش انتقاد کرد گفت: البته من گفتم آمریکا ثورتش را درست استفاده نمی کند.

تربتی نژاد آمریکا را به گاوی کرد و گفت: شما با شاخ گاو بازی می کنید در حالی که ما از شیر گاو استفاده می کنیم.

این کاندیدای اصلاح طلب در پایان سخنانش گفت: بنده فردی بسیار سیاسی هستم و از دانشجویان نیز می خواهم با من سیاسی باشند تا با بصیرت در مسائل مهم درست قضاوت کنیم.

شعار وحدت آمیز تربتی نژاد بعد از بصدا در آمدن سوت پایان مناظره

از حاشیه های جالب این مناظره این بود که وقتی سوت پایان جلسه توسط مجری بصدا در آمد تربتی نژاد از مجری خواست یک شعار انتخاباتی بیان کند و گفت: اصلاح طلب، اصولگرا، برای خاطر خدا تا رفع بیکاری و فقر از هم نشویم جدا.

IMG 1020

که حجت الاسلام طاهری نیز در پایان گفت: بنده به این شعار تربتی نژاد در عمل معتقدم و در حد شعار باقی نماند.

گفتنی است: در پایان مراسم این دو کاندید راه یافته به مرحله دوم انتخابات با مسئولین دانشگاه فرهنگیان و تشکل های دانشجویی عکس یادگاری گرفتند.

منبع:دانشجو سلام

ارسال نظر

آخرین اخبار