عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: راهپیمایی اربعین باید به‌ گونه‌ای باشد که پشت استکبار، نفاق و کفر را بلرزاند. راهپیمایی اربعین باید طوری باشد که رژیم صهیونیستی بترسد. گروهک تروریستی داعش هم باید از این راهپیمایی بترسد؛ اگر راهپیمایی اربعین طوری باشد که رژیم صهیونیستی، آمریکا، گروهک تروریستی داعش و آل‌سعود را نگران نکند، آن راهپیمایی، حسینی نیست.

رحیم‌پور ازغدی: می‌گویند اربعین را دیگر «سیاسی» نکنید، مگر می‌شود؟

 به گزارش گلستان24،حسن رحیم‌پور ازغدی امشب در همایش «آیت‌الایمان» که با حضور فعالان فرهنگی حماسه اربعین برگزار شد با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) گفت: روایت «من مات علی حب آل محمد مات شهیداً، مات مغفور له، مات مومناً مستکملاً ایمانا»، از بزرگان اهل سنت که منتقد شیعه هم هستند روایت‌ شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر این حدیث افزود: محبت اهل‌بیت(ع) با این سه عنصر گره‌ خورده و مقایسه شده است؛ شهادت، توبه و تکامل ایمان فردی و اجتماعی. این 3 عنصر را باید در راهپیمایی اربعین بسنجیم.

وی خاطرنشان کرد: راهپیمایی اربعین، یک مناسک عبادی و سیاسی است و صحنه‌ای برای قدرت‌نمایی مسلمانان علیه کفار است. این قدرت‌نمایی در حج هم وجود دارد.

رحیم‌پور ازغدی با بیان ویژگی‌های راهپیمایی اربعین، تصریح کرد: این راهپیمایی بزرگ‌ترین تجمع بشر در تمام جهان است، بزرگ‌ترین تجمع در تمام تاریخ شیعه و بزرگ‌ترین راهپیمایی در تمام تاریخ بشر است که این‌ها به برکت امام حسین (ع) اتفاق افتاده است، اما دنیا از این راهپیمایی بی‌خبر است.

این استاد دانشگاه، طبقاتی شدن این مراسم را از دیگر ضعف‌های آن خواند و تبیین کرد: شاهدیم که برخی هتل‌های نزدیک حرم را برای مسئولان آماده می‌کنند؛ این غلط است. امام رضا (ع) با برده‌ها می‌نشستند، حال ما زیارت را طبقاتی می‌کنیم؛ در روایات داریم که زیارت هرچه سخت‌تر باشد ثوابش بیشتر خواهد بود.

رحیم‌پور ازغدی با ارائه‌ پیشنهاداتی گفت: مسئولان می‌توانند فلش‌های کوچکی حاوی سخنرانی‌ها و کتاب‌های ترجمه‌ شده به زبان‌های مختلف به زائرین کشورهای مختلف ارائه کنند؛ همچنین راه‌اندازی رادیو ویژه مسیر اربعین با زبان‌های مختلف و پخش آثار امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری، معرفی کلام و سیره سیدالشهدا(ع) از دیگر اقداماتی است که می‌توان انجام داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله گریه و عزاداری بر امام حسین(ع) از دیدگاه امام خمینی(ره) پرداخت و بیان کرد: از دیدگاه امام، گریه مسئله شخصی و اخلاقی نیست، بلکه گریه بر امام حسین (ع) سیاسی و عبادی است؛ بهترین دلیل آن‌ هم این است که بنی‌امیه و بنی‌عباس مانع عزاداری و زیارت امام حسین (ع) می‌شدند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کرد: امام خمینی(ره) می‌فرمایند که شما فکر می‌کنید این موارد فقط گریه است، خیر، این مسئله اجتماعی، عبادی و سیاسی است، اگر مسئله فقط گریه بود، پس تباکی چیست؟ تباکی یک عمل اجتماعی و نشان دادن به دیگران و یک نوع تبلیغ است.

وی تصریح کرد: ما با این گریه به‌ صف امام حسین‌های تاریخ می‌رویم و موضع خود را نسبت به یزیدی‌های زمان نشان می‌دهیم و می‌گوییم ما در نبرد حسینی‌ها با یزیدی‌ها بی‌تفاوت نیستیم. گریه دسته‌جمعی کیان مذهب را حفظ می‌کند و اگر این گریه‌ها و عزاداری‌ها نبود، تاریخ را تحریف می‌کردند و کربلا محو می‌شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: من شنیدم یکی از علمای نجف که البته جزو مراجع نبود، گفته است اربعین را دیگر سیاسی نکنید، در صورتی‌ که به شهادت رسیدن امام حسین(ع) سیاسی بود. اصلاً چرا امام حسین (ع) را به شهادت رساندند چون گفت مانند من با مثل یزیدی بیعت نمی‌کند.

رحیم‌پور ازغدی گفت: شیعه انگلیسی نام چند شخص و چند شبکه ماهواره‌ای نیست، شیعه انگلیسی یک تفکر است. شیعه انگلیسی زمان خود امام حسین(ع) بود، انگلیس نبود اما شیعه انگلیسی بود، در زمان پیامبر(ص) آمریکا نبود اما اسلام آمریکایی بود. شیعه انگلیسی همان ده‌ها و صدها هزار شیعه‌ای بودند که حاضر بودند، اما امام حسین(ع) با 72 نفر در مقابل یزید ایستاد.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: راهپیمایی اربعین باید به‌ گونه‌ای باشد که پشت استکبار، نفاق و کفر را بلرزاند. راهپیمایی اربعین باید طوری باشد که رژیم صهیونیستی بترسد. گروهک تروریستی داعش هم باید از این راهپیمایی بترسد؛ اگر راهپیمایی اربعین طوری باشد که رژیم صهیونیستی، آمریکا، گروهک تروریستی داعش و آل‌سعود را نگران نکند، آن راهپیمایی، حسینی نیست.

منبع:فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار