آیت‌الله احمد جنتی با کسب 51 رای رئیس پنجمین دوره مجلس خبرگان شد. آیت‌الله شاهرودی با 13 رأی و آیت‌الله امینی با 21 رأی از رسیدن به جایگاه ریاست پنجمین دوره مجلس خبرگان باز ماندند...

آیت الله جنتی خار چشم دشمنان باقی ماند/جنتی با 51 رای رییس مجلس خبرگان شد

آیت‌الله احمد جنتی با کسب 51 رای رئیس پنجمین دوره مجلس خبرگان شد. آیت‌الله شاهرودی با 13 رأی و آیت‌الله امینی با 21 رأی از رسیدن به جایگاه ریاست پنجمین دوره مجلس خبرگان باز ماندند...

نصرالله شفیعی: آیت الله جنتی شخصیتی ویژه و ممتاز در نظام جمهوری اسلامی است. این شخصیت ویژه هم اکنون نودمین سال زندگی خود را می گذراند. نود سال زندگی برای خیلی از هم سن سال های آیت الله جنتی یعنی آلزایمر، ضعف جسمی، خانه نشینی، افسردگی، سربار دیگران بودن، و ده ها مشکلات دیگر که معمولا چنین افرادی به آن ها مبتلا می شوند.

به گزارش گلستان24، وقتی به زندگی و مبارزات آیت الله جنتی می نگریم احساس شگفتی به انسان دست می دهد؛ چرا کافی است قدری به زندگی و لایه های مختلف زندگی این اسوه ی مقاومت نگریسته شود تا روشن شود از چه کسی سخن گفته می شود.

آیت الله جنتی دوران ستمشاهی را با زندان و شکنجه و تبعید سپری کرده است.تصور بخشی از شکنجه های قرون وسطایی که در حق این عالم مجاهد صورت پذیرفته کافی است از ایشان شخصیتی از کارافتاده و ناتوان نشان دهد. ولی روح بزرگ این فرد، قوت و اراده ای به او داده که بسان یک جوان پرانگیزه و پرتوان در عرصه های مختلف و درمسئولیت های گوناگون و درتمامی سال های پس ازپیروزی انقلاب اسلامی به تلاش و فعالیت مشغول باشد.

از ویژگی های دوران پیری علاوه بر ضعف جسمی، محافظه کاری و مسامحه در امور اجتماعی است. ضعف جسمی و انواع بیماری ها و احساس رسیدن به آخر خط معمولا این عده از افراد را وادار می کند که با همگان بسازند و زندگی خود را دچار مشکلاتی جدید نکنند. علاوه بر آن مشکلات دوران پیری باعث می شود که حتی برخی افراد که در دوران جوانی معمولا پرتحرک و فعال بوده اند به افرادی منفعل و گوشه گیر تبدیل شوند. ولی آیت الله جنتی را بنگرید. او پیر است ولی یک انقلابی، یک انقلابی که فانسقه ها، سرنیزه ها را محکم برکمر بسته و همواره لشکر کفر و نفاق را به مصاف فرا می خواند. او می غرد، خطیبی است که معنای مصلحت را نمی شناسد. مصلحتی که انسان را به سکوت می کشاند تا وجیه المله گردد. مصلحتی که رعایت آن باعث می شود تا از موج مدح ها و ستایش هایش کاسته نشود. مصلحتی که مانع می شودتا علیه او جوسازی شود و انواع تهمت ها و بی حرمتی ها نثار او شود.

آری آیت الله جنتی مصلحت نمی شناسد به همین خاطر هر روز عکس بزرگ او درصفحات اول روزنامه های زنجیره ای چاپ نمی  شود. او مصلحت نمی شناسد تا رادیوها و رسانه های بیگانه از او تجلیل کنند. آری او مصلحت باندهای زر و زور و تزویر را نمی شناسد. او حاضر نیست با آن ها که شکم های خود را از حرام پر کرده اند و در نتیجه پایشان درهمراهی با نظام نه تنها به لرزه افتاده بلکه از کار افتاده است مصالحه کند. او می غرد و برصاحبان قدرتی که نظام جمهوری اسلامی را ملک طلق خود می دانند فریاد می زند و تمام معادلات آن ها را بر هم می زند. او درس خوانده ی مکتب ابوذر است که نمی تواند شاهد رشد کاخ های سبز معاویه ای باشد تا با نفوذ موریانه ای خود پایه های این نظام را در هم شکنند.

آیت الله جنتی مصلحت شناس است ولی مصلحت او اسلام و انقلاب و رهبری و ولایت است. او در این سن و سال خود را مرید رهبری و جان نثار او می داند. تجربه ی گران بهای آیت الله جنتی نشان می دهد که انسان دارای ظرفیت بزرگی است و اراده ای بزرگ که از روح انسان های بزرگ نشأت می گیرد می تواند ظرفیت انسان ها را چند برابر آنچه که تصور می شود بالا ببرد. مگر نه این بود که امام راحل در وصف شهید بهشتی فرمودند بهشتی یک ملت بود. امام اهل تعارف با کسی نبود. ظرفیت بزرگ شهید بهشتی در دوران های مختلف قبل و بعد از انقلاب برکسی پوشیده نیست. او از هیچ تلاشی برای دستیابی به اهداف مقدسی که به دنبالش بود فرو گذار نمی کرد. شهید بهشتی برای خودش در این کاروساز هیچ سهمی تعریف نکرده بود. شهید بهشتی ظرفیتش را فراتر از یک انسان معمولی بالا برده بود و به همین خاطر توانست در تاریخ یک مملکت تاثیرگذار باشد. آری بهشتی یک ملت بود.

 

خداوند ابراهیم خلیل الله را یک امت می خواند. «انَّ إِبْرَاهِیمَ کَانَ أُمَّةً قَانِتاً لِلّهِ حَنِیفاً وَلَمْ یَکُ مِنَ الْمُشْرِکِینَ» (نحل/20) آن هم به خاطر ویژگی های خاص حضرت ابراهیم در دفاع از توحید و مبارزه با بت پرستی و شرک والحاد بود. ابراهیم مصلحت اندیش نبود. حتی در برابر  نزدیک ترین افراد خود. او بت شکنی بود که لحظه ای در مبارزه با بت ها تعلل به خرج نمی داد. ابراهیم مصلحت اندیش نبود. او به راحتی فرزند خویش را به قربانگاه برد تا اوج سرسپردگی خویش را به ولی خود اعلام کند. هرجا سخن از توحید بود ابراهیم حضور داشت هرجا سخن از بت پرستی بود ابراهیم میدان دار بود. او نه تنها خود در صف اول مبارزه و جهاد فی سبیل الله بود خانواده اش نیز به همین سیرت در مبارزه با جهل و خرافه و دوگانه پرستی عمل می کردند. آری ابراهیم یک امت بود.

و امروز آیت الله جنتی یک امت است. لحظه لحظه زندگی این مرد بزرگ با زندگی ابراهیم پیوند خورده است. او عمرش را در مبارزه با طاغوت سپری کرده است. او لحظه به لحظه با امام راحل و مقام معظم رهبری همراهی کرده و می کند. او هر چند در هر سنگری که به او تکلیف شود شجاعانه وارد می شود و به ایفای نقش می پردازد ولی سهمی برای خود در نظر نگرفته است. در سنگر شورای نگهبان بسان مالک اشتر از ناموس انقلاب دفاع می کند تا وصیت امام امت که فرمودند نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد جامه ی عمل بپوشاند. او در عمل به این رسالت سنگین که توانی بسان کوه می خواهد تا در برابر همه ی فشارهای وحشتناک خودی و غیر خودی مقاومت کند نه تنها خم به ابرو نمی آورد بلکه گذر زمان او را به درستی و استواری راهی که برگزیده بیشتر مطمئن می سازد. آری او در سنگر مجلس خبرگان ولایتمداری است که خود را سپر ولایت کرده تا نگذارد تیرهای سسهمگین دشمنان به ولایت برخورد کند. او در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی علی وار مصداق "الذین یبلغون رسالات الله و یخشونه و لا یخشون احدا الا الله" است که در انجام این رسالت از سرزنش هیچ سرزنش کننده ای هراسی به خود راه نمی دهد. آنقدر او را در این مسیر سخت و سنگین سرزنش کردند که سرزنش از دست او خسته شد؛ ولی این پیر مقاوم و خستگی ناپذیر خم به ابرو نیاورد. او عمار رهبر است. نیست؟! نظیرش را بیاورید. یک بار به خطبه های نماز جمعه او بنگرید. آنگاه که آیت الله جنتی در قامت یک خطیب جمعه می غرد و لرزه بر دست اندازان بر بیت المال می اندازد و تجدید نظرطلبان را به وحشت می اندازد و آلوده شدگان به جیفه ی دنیا را رسوا می سازد احساسمان این است که این خطیب جوانی پرشور و شهادت طلب است که هنوز ریشه های دنیا نتوانسته او را در خود جذب کند.

آری او  آیت الله جنتی است همان پیر روشن ضمیر و مبارز و نستوه که دست رد به همه ی زورمداران می زند. لحظه ای بنگرید و آیت الله جنتی را در تمامی سنگرهای انقلاب که حضور داشته بنگرید. آنچه که از وجود این پیر نستوه می بینیم ندیدن خود و دیدن انقلاب و اسلام و ولایت است. جنتی یک ملت است یک امت است. بت شکنی بسان ابراهیم که رسالت تاریخی خود را به درستی شناخته و لحظه ای در انجام مسئولیت احساس تردید نمی کند. آیت الله جنتی یک انقلابی است. او درس خوانده و شاگرد مکتب امام خمینی است، به یاد داریم که امام یک انقلابی به تمام به معنا بود، و گذشت عمر نه تنها به این روحیه خدشه ای وارد نمی کرد بلکه هر روز فریاد انقلابی امام بر بام جهان منعکس می گردید. این را در رفتار و سلوک آیت الله خامنه ای نیز می بینیم، و چه زیبا که این روحیه در آیت الله جنتی نیز کاملا مشاهده می شود. هر روز که از عمر مبارک ایشان می گذرد جوشش این روحیه ی انقلابی بسان چشمه ای زلال بیشتر فوران می کند.

امروز جامعه ی ما نیازمند به آیت الله جنتی هاست. باید تلاش کرد این آیینه ی شفاف از گردوغبار دشمنان بدسیرت مصون بماند. نگذاریم جبهه ی رسانه ای وادادگان داخلی و دشمنان داخلی این چهره ی استثنایی انقلاب را نزد نسل جوان جامعه مخدوش جلوه دهند. آیت الله جنتی نمونه ای از خواص ناب است که در لحظه لحظه ی انقلاب؛ امتحان خود را پس داده است. نقش خواص درتاریخ اسلام همواره حیاتی بوده است. بزرگترین ضربه را خواص بی بصیرت و مصلحت اندیش به اسلام زده اند. از سویی خواص اهل بصیرت نیز نقش حیاتی خود را در دفاع از اسلام نشان داده اند. امروز انقلاب اسلامی نیازمند به خواصی هم چون آیت الله جنتی است تا بی مهابا بر هرچه که بوی کفر و نفاق و سازش می دهد بتازد. این مجتهد و فقیه دل باخته ی اسلام دلی مهربان دارد که با عرفان الهی درآمیخته است. با شنیدن مصائب اهل بیت  طاقت را از دست می دهد. ناله ها و اشک هایش پیوند روحی عمیق او را با اهل بیت نشان می دهد. آری تمامی سرمایه آیت الله جنتی همان مکتب اهل بیت است که در پرتو شناخت دقیق از تعالیم اسلام صورت گرفته است. از خداوند می خواهیم این عمار رهبری و محبوب دل های دلدادادگان انقلاب و خار چشم دشمنان را در پناه خود حفظ فرماید.

 

ارسال نظر

  • معبر سایبری فندرسک
    0

    افرادی که از آیت الله جنتی بزرگتر و کوچکترند
    http://sayberi174.persianblog.ir/post/1776/

آخرین اخبار