توصیه‌های محفلی خاتمی به اصلاح طلبان :

شنیده‌ها حاکی از آن است که خاتمی که این روزها به نسبت قبل بسیار فعال تر شده است در دیدار با برخی اعضای احزاب منحله مشارکت و مجاهدین انقلاب توصیه های خاصی در مورد انتخابات هیات رییسه مجلس و روند حرکتی مجلس دهم داشته و از این طیف خواسته تا د رطول فعالیت مجلس با راه اندازی اتاق فکری بیرون مجلس هدایتگری این مجلس و نمایندگان اصلاح طلب و بعضا مستقل مردد را به دست گیرند.

 خاتمی: عارف، کدورت با روحانی را کنار بگذارد

به گزارش گلستان24، خاتمی در این دیدار گفت:مسئله اصلی در مجلس، مسئله رئیس یا هیئت رئیسه نیست؛ مسئله اصلی در مجلس مسئله اکثریت واقعی داشتن در مجلس است که از طریق آن بتوانیم طرح‌های مد نظر خودمان را تبدیل به قانون بکنیم..

 شما و نمایندگان اصلاح طلب داخل مجلس باید تلاش کنید که اصلاح طلبان مجلس تبدیل به یک شخصیت مرجع بشوند که حتی آقای لاریجانی هم به اصلاح طلبان پناه بیاورد و این امکان پذیر نخواهد بود مگر این که ارتباط نمایندگان مجلس  با جریان اصلاحات در بیرون از مجلس تقویت شود. لاریجانی تنها زمانی اصلاح طلبان را جدی خواهد گرفت که بداند که آنها نماینده اصلاحات در مجلس هستند در غیر این صورت شخصیت آقای لاریجانی طوری است که اصلاح طلبان مجلس را جدی نخواهد گرفت و به تدریج حذف خواهند شد.لازمست اتاق فکر بیرونی(مجلس در سایه) اصلاح طلبان هرچه سریعتر تشکیل شود و طرح ها و لوایح و برنامه های لازم را به اصلاح طلبان مجلس دهم ارائه دهد..

خاتمی در این دیدار می گوید:در کمیسیون‌های مجلس فقط کمیسیون امنیت ملی و اصل 90 مهم است. بقیه کمیسیون‌ها اهمیتی ندارند. کمیسیون امنیت ملی به این دلیل مهم است که از مسائل مهم مطلع می‌شود و کمیسیون اصل 90 هم تنها کمیسیون مجلس است که قدرت اجرایی دارد. بهتر است عارف به جای تاکید بر ریاست مجلس شخصاً ریاست کمیسیون اصل 90 را بر عهده بگیرید. چون کمیسیون اصل 90 در مجلس نهادی است که حتی می‌تواند زیرمجموعه‌های رهبری را هم بازرسی کند..

وی در ادامه خطاب به اعضای مشارکت و مجاهدین گفت: نمایندگان اصلاح طلب مجلس و شخص عارف باید ارتباط خود را با مردم تهران حفظ و در مناطق مختلف تهران دفترهای مختلفی افتتاح کنند و روزها و ساعت‌های معینی را بروند در این دفاتر مستقر شوند تامردم بیایند با آنها صحبت کنند.خاتمی ا زاعضای جلسه مذکور خواست تا به روش های مختلف این ساز و کار پیگیری این موارد را از اصلاح طلبان مجلس مهیا کنند.

خاتمی در ادامه این دیدار با تاکید بر نزدیکی اصلاح طلبان مجلس و شخص عارف به دولت و حسن روحانی گفت:آقای عارف باید کدورت های گذشته درمورد انتخابات 92 را کنار بگذارد و با آقای روحانی ارتباط خوب برقرار کند که من در جلسه ای این موضوع را  را هماهنگ می‌کنم. آقای روحانی هم علاقه مند است. بعضی می‌خواهند بین عارف و روحانی شکاف وجود داشته باشد. اگر این شکافی که الان هست ترمیم نشود و یا بیشتر بشود فراکسیون امید در مجلس فشل خواهد شد..

وی در پایان جلسه با تندروهای مشارکت و مجاهدین انقلاب که بعضا نماینده مجلس ششم نیز بوده اند گفت:به نظر من ریاست عارف بر کمیسیون اصل نود مجلس مهمتر از ریاست مجلس است.

گفته می شود این اظهارات به گوش عارف رسیده و وی چندان از دخالت های خاتمی خشنود نشده است و حتی در مورد ریاست مجلس گفته که نمایندگان فراکسیون امید و بالتبع آنها مردمی که رای دادند از من انتظار دارند که تا آخرین لحظه بر سر ریاست مجلس رقابت کنم اگر قرار باشد برای عافیت جویی کنار بکشم این خیانت به رای مردم است و من هرگز این کار را نخواهم کرد.


منبع: پارس نیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار