آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

خطیب نماز جمعه تهران گفت: رسانه‌های استکباری در تخریب آیت‌الله جنتی آنچه در چنته داشتند به میدان آوردند، اما خبرگان ملت که جزئی از مردم هستند، تودهنی محکمی به آمریکا، انگلیس و رسانه‌های استکباری زد.

انتخاب آیت‌الله جنتی تودهنی محکمی به آمریکا، انگلیس و رسانه‌های استکباری بود

به گزارش گلستان24، عصر(عج)، مسئله مهدویت را یک اعتقاد بین‌المللی الهیون عالم و اسلامی دانست و گفت: روایت مهدویت اعتقاد قوی شیعی است. اعتقادی است که 250 آیه قرآن 500 روایت از نبی اکرم(ص) و 2500 روایت از امامان پشتوانه آن است و ما تا آخرین لحظه عمر به یاری خداوند ایستاده‌ایم و آینده را از آن دین، مکتب و اهل بیت‌(ع) می‌دانیم.

آیت‌الله خاتمی به فتح خرمشهر در سال 1361 اشاره و این پیروزی را غیرقابل فراموشی دانست و گفت:‌ فتح خرمشهر کمر دشمن را شکست و بر پیشانی فتح مدال ارزشمند امام(ره) است که خرمشهر را خدا آزاد کرد، بنابراین با تمام وجودمان از تمام رزمندگان دفاع مقدس که فداکاری کردند، تشکر می‌کنیم.

وی با اشاره به 14 خرداد سالروز ارتحال امام راحل(ره) گفت: زبان و قلم عاجز از وصف این بزرگمرد، فقیه، سیاست‌مدار برجسته و احیاگر اسلام ناب محمدی است، بنابراین بخشی از تشکر از امام این است که امام را مورد تکریم و تجلیل قرار دهیم.

خطیب نماز جمعه تهران، انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی یادگاری ارزشمند از خبرگان دوره اول دانست و خاطرنشان کرد: خبرگان اول رهبری را برگزیدند که هرچه زمان می‌گذرد درستی این انتخاب آشکارتر می‌شود. رهبری که سیاست‌مداران برجسته بین‌اللملی او را رهبری حکیم و دوراندیش می‌دانند، بنابراین شکر این نعمت با ولایت‌مداری است، نه ولایت‌شعاری.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه ولایت محور وحدت است، گفت: وحدت مکتبی در سایه محور عدالت است و اعتدال هم منهای ولایت معنا ندارد. معتدل شما مردم عزیز هستید که پیوسته با ولایت بوده‌اید، هستید و خواهید بود.

وی در خطبه اول خود نیز با تأکید بر اینکه تهمت زدن به یکدیگر را زیبنده جامعه اسلامی نیست، گفت: بهتان، تهمت، قضف و افترا سه شکل از تهمت و تهمت زدن نیز دارای سه بعد فردی، جمع و نهاد است.

خطیب نماز جمعه تهران، تأکید کرد: اگر فردی نسبت به یک نهاد انتقاد دارد نباید کل نهاد را زیر سوال قرار بدهد، گناه تهمت به یک نهاد، کم‌تر از گناه تهمت به یک فرد نیست، انتقاد کنید، انتقادی سازنده، اما این انتقاد نباید به‌گونه‌ای باشد که نهادی را زیرسوال ببرد.

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: شاید شخصی در مورد تأیید یا رد صلاحیت انتقاد داشته باشد، اما اگر کسی بخواهد نهاد شورای نگهبان را زیر سوال ببرد، این تهمت است. در فضای مجازی که بیش‌تر جوانان حضور دارند، نباید یک حرف و تهمت به شخص و نهادی را اطلاع‌رسانی کنند و یا این گناه بزرگ را در سایت خود درج کنند؛ چراکه این تهمت یک ضدارزش است.

وی به ویژگی انسان‌های شرور اشاره و تهمت زدن، بدزبانی، گستاخی و بدذاتی را از صفات این دسته از انسان‌ها دانست.

خطیب نماز جمعه تهران، تهمت از ناحیه یک مسئول را گناه بزرگی دانست و گفت:‌ تهمت زدن از ناحیه یک مسئول قابل قبول نیست، مسئولی که یک امضایش یک خانواده یا شخصی را به روز سیاه می‌نشاند.

آیت‌الله خاتمی گفت: نظام اسلامی به فضل خدا شکل گرفته و باید تلاش کنیم گام بعدی را در جهت جامعه اسلامی برداریم، یعنی جامعه‌ای که عاری از تهمت و افترابازار باشد.

منبع:فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار