ژست‌های لو رفته اوباما

ادای احترام اوباما به محل یادبود و گرامیداشت کشته شدگان حادثه هیروشیما و امتناع وی از عذرخواهی بابت این فاجعه انسانی واکنش‌های اعتراضی کاربران ایرانی را به همراه داشت.

واکنش‌ مردم ایران به عدم عذرخواهی آمریکا از بمباران هیروشیما+تصاویر

 ادای احترام اوباما به محل یادبود و گرامیداشت کشته شدگان  حادثه هیروشیما و امتناع وی از عذرخواهی به رغم وجود تقاضای مردم ژاپن و کره جنوبی با اعتراض و واکنش‌ کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی همراه بود.

به گزارش گلستان24، بر همین اساس صفحه فارسی منتسب به وزارت امور خارجۀ ایالات متحده آمریکا در توییتر که خبر فوق را منعکس کرده بود با واکنش‌ جالب کاربران ایرانی روبرو شد. بسیاری از کاربران ایرانی با درج کامنت‌های اعتراضی این اقدام اوباما را محکوم کردند.

واکنش‌هایی که نشان می‌دهد عمر سیاست‌های دوگانه آمریکا و گرفتن ژست‌ صلح‌طلبی به سر آمده است و این نوع اقدامات همواره مورد تمسخر عامه مردم قرار می‌گیرد.

 

 

به گزارش فارس، «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا که کشورش شهر هیروشمیا را با بمب اتمی در جریان جنگ جهانی دوم نابود کرد، روز جمعه بدون آنکه عذرخواهی کشورش را از این مسئله اعلام کند، همراه با شش همتای دیگر خود از محل یادبود و گرامیداشت کشته شدگان این حادثه بازدید کرد.

اوباما پیشتر در مصاحبه با «ان اچ کی» (شبکه رادیو و تلویزیون دولتی ژاپن) گفته بود در سفر خود به این کشور بابت بمباران اتمی هیروشیما عذرخواهی نمی‌کند.

رییس جمهور امریکا در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا در سخنرانی‌های خود در این سفر قصد دارد بابت این حادثه عذرخواهی کند یا نه گفت: «نه، (عذرخواهی نمی‌کنم) زیرا به نظر من درک این نکته اهمیت دارد که رهبران (کشورها) در میانه جنگ هر نوع تصمیمی را اتخاذ می‌کنند».

 

68 سال پیش، ارتش آمریکا با پرواز بر فراز شهر هیروشیما ژاپن، این شهر را هدف بمباران اتمی قرار داد. با آنکه بمباران‌های اتمی هیروشیما و ناکازاکی با برجای گذاشتن نزدیک به 250 هزار کشته، دهشتناک‌ترین قتل عام تاریخ جهان بوده‌اند و در حافظه جمعی مردم دنیا حک شده است، تا سالهای سال تصاویر این رویداد در دست نبود.

در ادامه تصاویری از مجروحان این کشتار بی‌رحمانه را مشاهده می‌کنید:

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار