جفری دیوید ساکس که خود را مشاور دبیر کل سازمان ملل معرفی می‌کند، در سفری ۲ روزه به ایران آمد و با برخی از شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد و در سایه سکوت از ایران خارج شد. ماجرای سفر دیوید به ایران چیست؟

تقلای نظام سلطه برای نفوذ علمی در ایران +عکس
به گزارش گلستان24، «خط نفوذ» از تاکتیک‌های پیدا و پنهان نظام سلطه در مواجهه با اندیشه و تفکر ایستادگی نظام‌های مردمی است که به تناسب انگیزه، مقاومت و پویایی هر نظام مردمی امتداد می‌یابد. تاریخ یک صد سال اخیر از انحراف بسیاری از حرکت‌ها و جنبش‌ها با سناریوی «خط‌نفوذ» مثال‌های فراوانی در سینه دارد. 
 
به عبارتی، هراندازه که مقاومت و ایستادگی، همراهی و همدلی توده‌های مردم و یک نظام، پیوسته و منسجم باشد، نظام سلطه،‌ خط نفوذ را به اشکال گوناگون دنبال می‌کند تا شاید یک روزنه‌ای بیابد. 
 
امام خامنه‌ای در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت در چهارم شهریورماه 1394 با اشاره به اشکال مختلف نفوذ تاکید کرده‌اند«.....این‌ها درصدد نفوذند. درصدد رخنه‌ کردنند. این رخنه از جاهای مختلفی ممکن است باشد.  
 
از سفر 2 روزه «جفری دیوید ساکس» که خود را مشاور دبیر کل سازمان ملل معرفی می‌کند، چند روزی می‌گذرد. وی در سفری 2 روزه به ایران آمد و با برخی از شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد و در سایه سکوت از ایران خارج شد. 
 
به بهانه سفر مشکوک این مزدور سیا ، به بازخوانی رفت‌وآمدهای مشکوک و پیدا و پنهان برخی از شبه‌جاسوسان در ایران و حضور آنان در مراکز علمی و دانشگاهی پرداخته‌ایم. این گونه رفت‌وآمدها اگرچه بعضا واکنش‌های انتقادآمیزی را نیز به همراه داشته است اما متاسفانه پاسخی اقناعی از سوی متولیان امور به رسانه‌ها و افکار عمومی ارائه نشده است. 
 
*آشنایی بیشتر با مزدور سیا 
 
«ساکس» هرچند می‌کوشد عنوان و سمت جدید خود را در مواجهه با افکارعمومی کشورها مورد استفاده قرار دهد،‌دستیار ارشد «جورج سوروس» پدر انقلاب های رنگی است و نکته جالب این که خود او به همکاری با سوروس اذعان کرده است.  
 
وی در سال 1989 بعد از فروپاشی نظام کمونیستی در راستای برنامه های سازمان سیا وارد عمل شده و به توصیه جنبش ضد کمونیستی لهستان اولین برنامه جامع انتقال سیاسی و اقتصادی به سمت شکوفایی سیاسی و رونق بازارها و انقلاب بازارها را تدوین و ارائه می کند. 
 
* تقلا برای حضور در ایران 
 
بررسی‌ها نشان می‌دهد که متاسفانه ساکس و جاسوسان شبیه او که دوره اصلاحات را فرصت خوبی برای جولان دادن در دانشگاهها و فضاهای علمی و آکادمیک کشور می دیدند بعد از سال‌ها، در دوره پسابرجام دوباره فضای کشور را برای القا و پیاده‌کردن برنامه‌های خود مساعد دیده و یکی یکی از پله های فرودگاه امام خمینی(ره) پیاده می شوند! 
 
نکته قابل‌توجه در این میان استقبال مسئولان سیاسی و علمی کشور از این گروه از افراد شبه‌جاسوسی است که در پوشش استاد دانشگاه، مشاور دبیر کل سازمان ملل متحد و نهادهای علمی امریکایی وارد کشور می شوند و به‌راحتی وبدون هیچ محدودیتی به‌تمامی دانشگاهها، فضاهای علمی و آکادمیک ‌و حتی به وزارتخانه‌های سیاسی رفت‌و‌آمد می کنند. 
 
*مروری بر رفت‌وآمدهای مشکوک علمی به ایران 
 
«ویلیام میلر» عضو شورای امنیت ملی آمریکا و رئیس سازمان جست‌وجوی زمینه‌های مشترک اسرائیل که در دوران اصلاحات ، در قالب برنامه پوششی «تبادل علمی» به ایران سفر کرد. 
 
«میلر» تاکنون چندین نوبت تحت عنوان استاد دانشگاه هاروارد به آمده است و اتفاقاً در دوره مدیریت یک‌ساله جعفر توفیقی بر وزارت علوم در دوره اصلاحات، اولین طرح «تبادلات علمی» میان ایران و آمریکا بدون واسطه وزارت علوم را امضا کرده است. 
 
اینجاست که مشخص می‌شود نقش دولت در پرونده آن دانشجویان بی‌گناهی که به واسطه قانونگذاری بی‌فکر دولت و تشویق اعضای هیات علمی دانشگاه‌های داخلی در دام اساتید و مدیران حرفه‌ای آژانس امنیت ملی آمریکا، آژانس توسعه ملی آمریکا یا دپارتمان دیپلماسی عمومی وزارت خارجه کشورهای غربی به واسطه طرح‌هایی همچون بورسیه دانشجویان ایرانی، طرح «فولبرایت» یا «تبادل علم» افتادند و پس از مهندسی ذهنی تبدیل به عمله جنبش‌های برانداز ضدنظام شدند تا چه حد بالاست. 
 
تقلای نظام سلطه برای نفوذ علمی در ایران +عکس  
 
«جوئل سسمن» شبه‌جاسوس دیگری است که به بهانه برگزاری یک نشست علمی به ایران سفر کرده است. 
 
ماجرای سفر وی را باید در قالب پروژه سزامی بررسی کرد. این پروژه  از ابتدا توسط یونسکو، با‌هدف «رفع تخاصم و ایجاد سازش میان مسلمانان و صهیونیست‌ها» در خاورمیانه در سال 1378 طراحی شد. 
 
 سزامی عنوان پروژه ای است که با همکاری چند کشور منطقه‌ای در اردن برگزارشده است و یکی از عوامل شناسایی دانشمندان هسته‌ای کشورمان توسط عوامل جاسوسی سیا و موساد همین پروژه به‌ظاهر علمی بوده است. 
 
نشست سزامی در ایام 8 تا 11 آذرماه در دانشگاه صنعتی اصفهان در سایه سکوت رسانه‌ای برگزار شده است. در این نشست که حدود 70 نفر از متخصصا و کارشناسان شماری از کشورهای جهان در آن حضو داشته‌اند، سسمن سخنرانی کرده است.  
 
وب‌سایت سزامی در سندی که آذر 82 منتشر کرد مدعی شد در نشست سزامی (برگزارشده در اصفهان)، «جوئل سسمن» جاسوس صهیونیست همراه با «سوچی واکاتسوکی» از ژاپن درباره بیولوژی ساختاری سخنرانی کرده است. 
 
برپایه این گزارش، این ماجرا کمترین بازتابی در رسانه‌های داخلی نداشت و مشخص نشد وزارتخانه‌های امور خارجه و اطلاعات وقت چطور به سسمن صهیونیست ویزای سفر به ایران اعطا کرده‌اند!  
 
«آلن گودمن» رئیس و مدیرعامل اجرایی موسسه آموزش بین‌المللی (IEE) و مقام ارشد معاونت تبادل علمی و فرهنگی سازمان سیا،  خرداد 94 به همراه یک تیم علمی و پژوهشی وارد ایران شدند و در طی یک هفته حضور در ایران از بیش از 13 دانشگاه کشور بازدید به عمل آوردند. 
 
تقلای نظام سلطه برای نفوذ علمی در ایران +عکس
دیدار گودمن با مسئولان دانشگاهی کشورمان 
 
تقلای نظام سلطه برای نفوذ علمی در ایران +عکس
دیدار گودمن با مسئولان دانشگاهی کشورمان 
 
وی در اوایل ریاست جمهوری سید محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات با عنوان رئیس دانشگاهی در آمریکا و به اسم هیاتی علمی بارها به ایران سفر و با برخی دولتمردان دیدار کرد.
 
نزار ذاکا جاسوس دو رگه لبنانی-امریکایی  که به‌عنوان کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات  به ایران آمد. 
 
همایش «هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات پارسی‌زبانان» در شهریورماه 1393 اولین بهانه ورود این جاسوس متبحر به ایران بوده است. این همایش از سوی سازمان «نظام صنفی رایانه‌ای کشور» برگزار شد. 
 
در نشست خبری که برای برگزاری این همایش برگزارشده بود، نصرالله جهانگرد، رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران برگزاری این همایش را اقدامی موثر و نو و نشان‌دهنده بلوغ سازمان دانست و از حمایت همه‌جانبه دولت نیز از این همایش خبر داد. 
 
ماجرای ورود نزار ذاکا به ایران به همین همایش محدود نمی‌شود بلکه شرکت در چندین همایش تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در کارنامه این جاسوس فعال می‌توان مشاهده کرد. 
 
تقلای نظام سلطه برای نفوذ علمی در ایران +عکس
سخنرانی ذاکا در همایش هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات پارسی زبان 
 
تقلای نظام سلطه برای نفوذ علمی در ایران +عکس
سخنرانی نزار ذاکا درهمایش هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات پارسی زبانان 
 
حضور نزار ذاکا این جاسوس آمریکایی فقط به حوزه وزارت ارتباطات و مطبوعات کشور ختم نمی‌شود و در تاریخ 26 شهریورماه امسال نزار ذاکا در نشست تخصصی بین‌المللی «زن، امنیت، توسعه پایدار» که در محل نمایشگاههای بین‌المللی تهران برگزارشده حضور پیدا می‌کند و چندی بعد هم عکس این جاسوس آمریکایی در کنار مولاوردی معاون رییس‌جمهور در رسانه ها دیده می شود. عکسی که راه انکار را بر مسئولان ما می‌بندد. 

 
تقلای نظام سلطه برای نفوذ علمی در ایران +عکس 
 نزار ذاکا و مولاوردی معاون امور زنان ریاست جمهوری

تقلای نظام سلطه برای نفوذ علمی در ایران +عکس
نزار ذاکا در نشست تخصصی بین‌المللی «زن، امنیت، توسعه پایدار» شهریور 94 
 
نزار ذاکا که از وی به‌عنوان گنج پنهان یاد می شود، برنامه‌های متنوعی را برای نفوذ در سطوح مختلف نظام در دستور کار خود داشته است اما وی سرانجام شناسایی و  بازداشت شد. 
 
  
 
«جفری دیوید ساکس» 
جفری دیوید ساکس فعال انقلاب های رنگی و مشاور جورج سوروس پدر انقلاب‌های رنگی در پوشش دبیر کل سازمان ملل متحد و در سکوت خبری محض به ایران آمد و رفت! 
 
دیوید ساکس در اولین برنامه خود به‌محض ورود به ایران به سازمان محیط‌زیست رفت  و با معصومه ابتکار دیدار و گفتگو کرد. 
 
تقلای نظام سلطه برای نفوذ علمی در ایران +عکس
دیدار «جفری دیوید ساکس» جاسوس امریکایی با معصومه ابتکار 
 
حضور ساکس در ایران با اعتراضات دانشجویان انقلابی و متعهد دانشگاه امیرکبیر روبه‌رو شد اما متولیان امور بدون توجه به این انتقادات زمینه حضور و سخنرانی را در این دانشگاه فراهم کردند! 
 
مختارتبار دبیر انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر به‌عنوان نماینده دانشجویان معترض با این جاسوس امریکایی دیدار کرد. 
 
مختارتبار گفت: «جفری دیوید ساکس» به ارتباط خود با جورج سوروس اذعان کرد ولی ادعا کرده است برای ارتباط خود با سوروس پولی از وی و موسسه او دریافت نکرده است. 
 
این فعال دانشجویی تصریح کرد: «دیوید ساکس» منکر ارتباط و کار برای دولت آمریکا شد و حتی گفت که در موارد بسیاری با مواضع دولت آمریکا به‌ویژه در قبال روسیه مخالف بوده است.
 
پیگیری‌های خبری نشان می‌دهد حضور این جاسوس امریکایی در ایران به دعوت مسئولات دانشگاهی دانشگاه امیرکبیر صورت گرفته است. 
 
معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر در حاشیه حضور ساکس در این دانشگاه به خبرنگاران گفت: سفر جفری ساکس به ایران به دعوت سازمان حفاظت محیط‌زیست و با همکاری وزارت خارجه صورت گرفته است. 
 
تقلای نظام سلطه برای نفوذ علمی در ایران +عکس
اعتراض دانشجویان دانشگاه امیرکبیر به حضور ساکس در این دانشگاه 
 
تقلای نظام سلطه برای نفوذ علمی در ایران +عکس
 
«جفری دیوید ساکس» اولین جاسوس نفوذی به کشورمان نبوده و آخرین نیز نخواهد بود. اما آنچه در این بین جای سوال و تعجب دارد، غفلت مسئولان دولتی و علمی و فرهنگی کشور است.به‌راستی ماجرای سفر دوروزه دیوید به ایران از 16 تا 18 خرداد ماه چیست؟
 
منبع: تسنیم

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار