فرماندهان نظامی عراق:

برخی فرماندهان نظامی عراق از جمله هادی العامری هشدار داده‌اند که گشودن جبهۀ موصل در حال حاضر خیانت و ضربه زدن به نبرد آزادسازی فلوجه به شمار می‌آید.

فعلا حمله به موصل "خیانت" است!

به گزارش گلستان24،  کامل کنانی مدیر دفتر شبکه العالم در بغداد، در گفتگو با بخش خبر نیمروزی العالم تاکید کرد که ماشین آلات نظامی سریعا در حال پیشروی هستند و اگر همین وضعیت ادامه یابد، احتمال می رود فلوجه طی روزهای آتی آزاد شود؛ با این حال اوضاع میدانی نتیجه نهایی را تعیین می کند.

وی با بیان اینکه بسیاری رهبران عراقی اعلام حرکت به سمت آزادسازی موصل همزمان با فلوجه را نوعی خیانت و ایجاد خلل در عملیات نظامی می دانند، اظهار داشت که انجام دو عملیات در آن واحد و به طور همزمان، مناسب نیست و این کار به ماشین آلات نظامی گسترده نیاز دارد.

حمله به موصل

کنانی در این خصوص به دیدگاه های کارشناسان نظامی از جمله هادی العامری اشاره کرد که حرکت به سمت موصل در حال حاضر را خیانت به نبرد آزادسازی فلوجه می داند.

مدیر دفتر العالم در بغداد اظهار داشت: مشکلات فنی و امنیتی و پشتیبانی و مهندسی بسیاری وجود دارد که رسیدگی به آنها به زمان زیادی نیاز دارد؛ قبل از آن که نبرد آزادسازی موصل آغاز شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برخی گمان می کنند که ترکیه در این خصوص نقش دارد و از نیروهایی که اثیل النجیفی تشکیل داده است و شاید در حرکت به سمت منطقه سنی نشین نقش داشته باشند، نگران هستند، اقدامی که عراقی ها آن را بخشی از روند تقسیم کشور در نظر گرفته اند.

کنانی خاطرنشان کرد که مسئولان ترک از حرکت به سمت مرزهای ترکیه بسیار سخن گفتند و نیروهای ترک اینک در منطقه بعشیقه مستقر هستند که برخلاف نظر دولت عراق وارد آن شدند. تمام این عوامل نگرانی عراقی ها را از ورود به جنگ موصل بدون فراغت یافتن نیروهای داوطلب مردمی (الحشد  الشعبی) نگران کرده است

منبع : العالم

ارسال نظر

آخرین اخبار