رهبر انقلاب خطاب به رئیس سازمان انرژی اتمی کشور فرمودند: توقعات طرف مقابل را در زمینه «الیاف کربنِ دارای کاربرد در ساخت سانتریفیوژها» و در خصوص «اندازه‌گیری ۳۰۰ کیلو مواد هسته‌ای» مطلقاً قبول نکنید و زیر بار آنها نروید.

رهبرانقلاب در چه موردی به صالحی تذکر دادند؟
 به گزارش گلستان24، رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر دیروز در دیدار سران سه قوه، مسئولان و کارگزاران نظام و مدیران ارشد دستگاه‌های مختلف ضمن اینکه بیانات بسیار مهمی را در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و موضوعات مرتبط با سیاست خارجی ایراد فرمودند؛ در بخشی از بیاناتشان خطاب به رئیس سازمان انرژی اتمی کشور، فرمودند: توقعات طرف مقابل را در زمینه «الیاف کربنِ دارای کاربرد در ساخت سانتریفیوژها» و در خصوص «اندازه‌گیری ۳۰۰ کیلو مواد هسته‌ای» مطلقاً قبول نکنید و زیر بار آنها نروید. 

رهبر انقلاب بارها در بیاناتشان در مقاطع زمانی مختلف، تسلط و اشراف خود را بر موضوعات مرتبط با دانش هسته‌ای، نشان داده‌اند؛ معظم له 16 تیر 1393 در جمع مسئولان، کارگزاران و جمعی از مدیران ارشد دستگاه‌های مختلف ‏کشوری و لشکری، با اشاره به خواسته‌های غربی‌ها در مذاکرات هسته‌ای فرموده بودند:«هدف آنها(غربی‏ها) این است که در ‏موضوع ظرفیت غنی‌سازی، جمهوری اسلامی ایران را به 10 هزار سو راضی کنند البته ابتدا از 500 سو و 1000 سو شروع ‏کردند، که 10 هزار سو محصول حدود 10 هزار سانتریفیوژ از نوع قدیمی است که داشتیم و داریم، در حالی که به گفته مسئولان ‏مربوط، نیاز قطعی کشور 190 هزار سو است».

اما الیاف کربن که دیروز مورد اشاره رهبر معظم انقلاب قرار گرفت، یکی از مهم ترین خانواده‌های الیاف پیشرفته است که استحکام بسیار بالایی دارد؛ الیاف کربن به سبب داشتن خصوصیاتی چون مقاومت زیاد، وزن کم و مقاومت در برابر خوردگی و حرارت، ماده  بسیار مناسبی جهت تقویت دیگر مواد به حساب می‌آید.

 
تذکر تخصصی رهبرانقلاب به یک دانشمند هسته‌ای

الیاف کربن کاربردهای صنعتی فراوانی دارد؛ این ماده در صنعت هسته ای نیز دارای کاربرد است؛ در شهریور 1390، نخستین خط تولید الیاف کربن  ایران در محل سازمان صنایع هوا فضا افتتاح شد.

الیاف کربن علاوه بر صنعت هسته‌ای در تولید سامانه‌های پیشرفته و هوشمند دفاعی نقش ویژه‌ای دارد؛ این ماده استراتژیک همواره در ردیف موارد تحریمی دشمنان ایران اسلامی قرار داشته است؛ که البته با راه اندازی خط تولید الیاف کربن در شهریور 1390، این حربه دشمنان خنثی شد.

در آذر ماه 1391، آمریکایی‌ها  چهار فرد  را به سبب ارسال الیاف کربن به ایران، مجازات کردند.
 
منبع: میزان

 

ارسال نظر

آخرین اخبار