محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در دیدار لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه با ابراز همدردی با دولت و ملت این کشور و بازماندگان قربانیان حمله تروریستی اخیر در پاریس گفت: اصل آزادی بیان باید در کنار اصل آزادی اندیشه و عقیده مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

آیا ظریف درباره توهین فرانسوی‌ها به پیامبر(ص) به فابیوس تذکر داد؟

ظریف که روز جمعه به پاریس سفر کرده است ابتدا با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا چهارمین دیدار خود در سه روز اخیر را انجام داد و سپس با همتای فرانسوی خود دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش گلستان 24، در دیدار ظریف و فابیوس علاوه بر موضوع هسته ای، روابط دو جانبه و مسائل منطقه ای مورد بحث قرار گرفت. ظریف با ابراز همدردی با دولت و ملت فرانسه و بازماندگان قربانیان حمله تروریستی اخیر در پاریس و محکوم کردن هرگونه اقدام تروریستی، بر ضرورت خودداری از سوء استفاده از اصل آزادی بیان و توهین به مقدسات مذهبی دیگران تاکید کرد و افزود: اصل آزادی بیان باید در کنار اصل آزادی اندیشه و عقیده مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

موضوع هسته ای و ابعاد مختلف مذاکره با گروه ۱+۵ نیز از دیگر مباحثی بود که قسمت مهمی از زمان دیدار را به خود اختصاص داد.
وزیرامورخارجه کشورمان با ابراز خرسندی از روند بهبود روابط دو جانبه، ضرورت تلاش برای تقویت مناسبات و رفع برخی موانع موجود به ویژه در زمینه بانکی را مورد تاکید قرار داد.

وی همچنین با برشمردن زمینه های بالقوه همکاری دوجانبه آمادگی کشورمان را برای تقویت مناسبات مورد تاکید قرار داد که این امر مورد استقبال آقای فابیوس وزیر خارجه فرانسه قرار گرفت.

در این دیدار همچنین، تحولات منطقه به ویژه سوریه، لبنان و عراق و نقش ایران در برقراری ثبات و آرامش منطقه مورد گفت و گو قرار گرفت./سراج 24

ارسال نظر

آخرین اخبار