یادداشت های یک میانه رو: سایت های خبری را که بالا پایین می کردم دیدم موجی از اعتراض عمومی علیه خلف وعده های آمریکا و لشکرکشی هایش به کشورهای آسیایی شکل گرفته است.

سال 88 میانه رو ها وسط رو شدند

به گزارش گلستان 24، یادداشت های یک میانه رو:

سایت های خبری را که بالا پایین می کردم دیدم موجی از اعتراض عمومی علیه خلف وعده های آمریکا و لشکرکشی هایش به کشورهای آسیایی شکل گرفته است. همه آمریکا را مخالف حقوق بشر  می خواندند. اما کسی نگفت آمریکایی ها چرا خلف وعده کردند و تحریم ها را برنداشتند و پولمان را پس ندادند! شاید نگران وضعیت علمی و اقتصادی ایران بودند بدین سبب که می خواستند در سایه تحریم ها و کمبودها، اول ایرانی ها مسیر رشد علمی و پیشرفت و خودکفایی شان را طی کنند و آن هنگام که به قله های استقلال و پیشرفت رسیدند، اموال بلوکه شده ایران را پس بدهند و تحریم هایشان را بردارند.

که به نظر بنده این کارشان قابل ستایش است و باید از طرف بنیاد ملی نخبگان به آمریکایی ها لوح سپاس هم اهدا کرد و از زحمات چندین و چند ساله ی آن ها در این مسیر پر چالش اقتصاد ایران را با تحریم هایشان مین گذاری کردند. و در کل غربی ها همواره با آن لبخندهای پرمعنی شان مراتب ادب را نسبت به ایرانی ها به جای آورده اند و آغوششان برای پناه دادن به ایرانی هایی همچون شجریان و فراهانی و حتی خانواده سلطنتی ایران باز بوده است.

ما همیشه خواهان مذاکره با آمریکا و غرب بوده ایم و هستیم. چرا که آنها را مودب یافتیم. باید با آنها دوست باشیم و کدورت های گذشته را فراموش بکنیم. حالا گیرم هواپیمای مسافربری ایران را با ناوهایشان نشانه گرفتند یا به صحرای طبس لشکر کشیدند یا در جنگ با عراق، طرفدار جببه مقابلمان بودند و باقی کارهایشان.

در عوض در سال 88 همه این کارهایشان را جبران کردند و خط بطلانی کشیدند بر افکار مشوش عده ای افراطی که دایه مبارزه با صهیونیست جهانی را دارند. به ایرانی های معترض طرح کودتا می دادند و خط فکری سران مبارزه علیه نظام را تغذیه می کردند. این اخلاق بنظرم، اخلاق حقوق بشری است. که در همه کشورها حضور دارند و کارهای خیرخواهانه می کنند. خب شاید مثلاً کشوری مثل افغانستان که یک روز مورد هجوم آمریکایی ها قرار گرفت توانایی اداره مملکتش را نداشت، آمریکا هم رفت برای کمک.

فلسطینی ها هم که خودشان زمنیشان را فروختند، به زور یا با تمایل مهم نیست. اسرائیلی ها محرومند و کشور ندارند، آمریکا هم به کمکشان شتافت. کلاً ما مخالفیم با دیدگاه های تند و انقلابی علیه آمریکا. همه چیز باید از در صلح حل شود. همانطوری که در سال 88 داشت با زور و کتک از طرف نیروهای سبز حل می شد!...

 

ارسال نظر

آخرین اخبار