نیروهای سوری امروز جمعه به چند متری راه مهم و حیاتی کاستیلو در شمال شهر حلب رسیدند؛ راهی که تنها گذرگاه امدادرسانی از ترکیه به تروریستهای داخل شهر حلب در محور شمال و شرق این شهر است.

ارتش سوریه در چند متری شاهراه «کاستیلو»

به گزارش گلستان24،  ارتش سوریه پس از اینکه پنجشنبه (روز گذشته) از نظر آتشباری بر بخشی از شاهراه کاستیلو در شمال شهر حلب تسلط پیدا کرد، امروز جمعه به چند متری این جاده رسید.

اهمیت قطع این راه مهم این است که امدادرسانی به تروریستها از ترکیه به تروریستهای داخل شهر حلب در محور شمال و شرق این شهر کاملا قطع می‌شود.

اندازه واقعی    

دوازده روز پس از آغاز عملیات سرنوشت‌ساز شمال و غرب شهر حلب ارتش سوریه روز گذشته موفق شد،‌ مزارع شمالی، میانی و جنوبی «الملاح» در شمال شهر حلب را کاملا تحت کنترل خود بگیرد.

پس از  این موفقیت، نیروهای ارتش سوریه و مقاومت موفق شدند، شاهراه امدادی تروریست‌ها منتهی به داخل شهر حلب را با قدرت آتشباری قطع کنند.

نیروهای مقاومت همچنین موفق شدند در مزارع الملاح پیشروی داشته باشند و کنترل «کتلة الجامع» را به دست گیرند.  کنترل کتله الجامع به این معناست که راه الکاستیلو که تنها گذرگاه ارتباطی میان ریف حلب و مناطق شرقی آن است تحت رصد نیروهای سوری قرار گرفته و این مناطق عملا جدا شده و از همه اطراف محاصره خواهند بود.

با کنترل مزارع الملاح، ارتش سوریه توانست به صورت گازانبری ورودی شمالی حلب را محاصره و امنیت نقطه تمرکز خود را برای ایجاد یک محور جدید به منظور عملیات از سمت غرب به سوی اردوگاه حندرات تأمین کند.


 منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار