شریعتمداری: شما انگشت کوچک دولت احمدی‌نژاد هم از لحاظ خدمت‌هایی که کرد نمی‌شوید / خرازی: حقوق های کلان در دولت قبل هم وجود داشت

دانلود مناظره خرازی و شریعتمداری در برنامه نگاه یک 16 مرداد 95

به گزارش گلستان24، "سید محمدصادق خرازی" و "حسین شریعتمداری" دو تن از فعالان سیاسی و رسانه ای کشور با حضور در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما به بررسی موضوعات مطرح کشور پرداختند.

 
خرازی در ابتدای این برنامه ضمن بزرگداشت روز خبرنگار گفت: خبرنگار کسی است که مسئولیت ابلاغ خبر یا گزارشی را دارد و نیازمند آزادی با چارچوب‌هایی است که در قانون دیده شده است.
 
وی ادامه داد: هرچه دست خبرنگاران را براساس چارچوب ها، قانون و اخلاق باز  بگذاریم، رسانه‌هایی که می توانند مورد اعتماد مردم باشند نفوذشان بیشتر می شود.
 
خرازی: جایگاه اصحاب رسانه خوب نیست
 
این فعال سیاسی و رسانه ای کشور همچنین در خصوص جایگاه اصحاب رسانه نیز اظهار داشت: تا آن جا که بنده اطلاع دارم، جایگاه اصحاب رسانه خوب نیست و آنها احساس می کنند اگر در مقوله ای صریح صحبت کنند مورد پرسش واقع می شوند و یا اگر در موضعی قوی عمل کنند باعث گرفتاریشان می شود، ضمن اینکه سطح حقوق و زندگی یک خبرنگار در پایین ترین سطوح اقتصادی و حق و حقوقی است که برای وی در نظر گرفته شده است.
 
حسین شریعتمداری دیگر فعال سیاسی و رسانه ای کشور نیز با بیان اینکه کار خبرنگاری گزارش واقعیات است و برهمین اساس یک خبرنگار در برخی مقاطع با چالش هایی مواجه می شود، بیان داشت: خبرنگار باید شجاع و جسور باشد.
 
 
وی با اشاره به بحث حقوق های نجومی اظهار داشت: باید بگویم ما وارد موضوع شدیم، یعنی اسنادی را بدست آوردیم که، این اسناد سخت بدست می آید و بسیاری به دنبال این بودند که این اسناد از کجا درز کرده و برخی از مسئولینی که در مصاحبه ها و یا در پشت تریبون از مطرح شدن فیش های حقوقی تشکر می کردند در پشت صحنه به دنبال این هستند که چه کسانی این فیش ها را لو داده اند.
 
شریعتمداری با بیان اینکه خبرنگاران در میان مردم جایگاه خوبی دارند و این جایگاه بستگی به این دارد که به چه نحوی عمل می کنند، تاکید کرد: آنچه که باید برای یک خبرنگار مهم باشد این است که از دایره حق بیرون نرود و واقعیات را وارونه تفسیر نکند.
 
خرازی: دلیل اینکه در دولت قبل بحث فساد سه هزار میلیاردی مورد توجه جدی قرار نگرفت این بود که خبرنگاران احساس امنیت نمی کردند
 
خرازی نیز در ادامه اظهاراتش با بیان اینکه امنیت مهمترین مقوله کاری خبرنگار است، گفت: مهمتر از امنیت این است که خط قرمزها و اولویت ها با تغییر دولت ها تغییر نکند.
 
وی اظهار داشت: اینکه چرا در دولت قبل بحث فساد سه هزار میلیاردی مورد توجه جدی قرار نگرفت این بود که خبرنگاران احساس امنیت نمی کردند، در حالیکه همواره باید قانون رعایت شود و خط قرمزها بر حسب زمان و مکان تغییر نکند چراکه اگر ارزش ها، هویت ملی و منافع ملی مورد هجوم واقع شود خلاف مصالح ملی انجام شده است.
 
این فعال سیاسی و رسانه ای تاکید کرد: اگر ملاک سنجش، قانون باشد مشکلی نخواهیم داشت و مشکل اینجاست که برخی اوقات گرفتار سلیقه های خودمان می شویم که خطرناک است.
 
شریعتمداری: بسیاری از رسانه ها به بحث فیش های نجومی نپرداختند
 
در ادامه این بحث شریعتمداری با بیان اینکه بسیاری از رسانه ها به بحث فیش های نجومی نپرداختند و حتی از این فیش ها دفاع کردند گفت: وقتی ما اولین بار بحث فیش های نجومی را مطرح کردیم، خیلی از روزنامه ها به حمایت از دولت به ما حمله کردند و عنوان می کردند که این فیش ها شکل قانونی دارد، اما زمانیکه موضوع جدی تر مطرح شد به گونه ای که کاملا وارد موضوع نشوند به این بحث پرداختند.
 
مدیر مسئول روزنامه کیهان یادآور شد: در بحث فساد سه هزار میلیاردی نیز ما قبل از همه به موضوع پرداختیم که در همان مقطع نیز برخی از روزنامه هایی که در این دوره در رابطه فیش های نجومی به ما حمله کردند، از آنها حمایت می کردند و عنوان داشتند که متهم اصلی این پرونده، کار آفرین است و چرا باید مجازات شود.
 
وی خاطر نشان ساخت: مساله فیش های نجومی تنها بحث اینکه این آقایان چقدر غارت کردند نیست بلکه اهمیت مساله در این است؛ کسی که حقوق های ده میلیونی می گیرد هرگز نمی تواند که به فکر مردم باشد و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را محقق سازد.
 
خرازی نیز در پاسخ به اظهارات شریعتمداری بیان کرد: همان رئیس دولتی که شما طرفدارش بودید در مقطعی که شهردار تهران بود بدترین فجایع مالی در شهرداری تهران اتفاق افتاد پس چرا در آن برهه ساکت بودید در حالی که فساد زمان و مکان نمی شناسد.
 
وی با بیان اینکه رئیس دولت قبل، مدیران خود را خط قرمز می دانست گفت: حقوق های کلان در دولت قبل هم وجود داشت و اطلاع هم داشتید و از زمانی که تحریم ها آغاز شد پول ها را از کشور خارج می کردند، پس چرا آن زمان سکوت اتفاق افتاد؟
 
این فعال سیاسی و رسانه ای با طرح این سوال که پول ها کجا رفته و بابک زنجانی چطور به وجود آمده، تاکید کرد: باید در راستای شفاف سازی این بحث ها، کمیته ای زیر نظر سران سه قوه تشکیل شود.
 
شریعتمداری: شما انگشت کوچک دولت قبل هم از لحاظ خدمت‌هایی که کرد نمی‌شوید/ دولت احمدی نژاد زمانی دچار انحراف شد که مثل اصلاح طلبان شد
 
شریعتمداری نیز با بیان اینکه دوره اول و اواسط دوره دوم دولت آقای احمدی نژاد دوره ای بود که از نظر خدمت به مردم شما انگشت کوچک آن هم نمی شوید، اظهار داشت: این دولت زمانی دچار انحراف شد که مثل اصلاح طلبان شد که آن زمان هم ما نسبت به آن منتقد بودیم.
 
شریعتمداری با اشاره به موضوع فیش های نامتعارف گفت: مسئله فیش های حقوقی فقط مسئله مبالغی که آقایان به غارت برده اند نیست بلکه موضوعی فراتر از این مباحث است لذا کسانی که حقوق های نامتعارف دریافت کرده اند شایستگی حضور در مقام های خود را ندارند.
 
شریعتمداری: یکی از آقایان صد ها میلیارد تومان پاداش غیر موجه گرفته است
 
وی با بیان اینکه،یکی از آقایان صد ها میلیارد تومان پاداش غیر موجه گرفته است اظهار داشت: فلان آقا را اول برکنار می کنند و سپس عضو هیات مدیره شرکتی که از آن برکنار شده است می شود.
 
این فعال سیاسی در پاسخ به سوال دیگر مجری برنامه پیرامون برجام گفت: سال 82 که البرادعی به ایران آمد، ما گفته بودیم که باید از ان پی تی  خارج شویم و از سوی دیگر پیش بینی کرده بودیم که پرونده ما به شورای امنیت می رود.
 
شریعتمداری: برجام چیزی برای ما نداشت!
 
وی با اشاره به فضاسازی  تیتر روزنامه ها در روز اجرای برنامه بیان کرد: کدام کاسب تحریم است که اصرار کند تحریم ها حذف شود، بنده معتقدم برجام چیزی برای ما نداشت.
 
این فعال سیاسی ادامه داد:تنها دستاورد برجام که می توان به آن تکیه کرد این است که عده ای که آمریکا را کدخدا می دانستند برایشان مسلم شد که این کشور قابل اعتماد نیست.
 
وی با اشاره به اینکه، هیچ یک از تحریم ها لغو نشده است گفت: عده ای یکی از دستاوردهای برجام را به فروش رساندن آب سنگین می دانند اما باید گفت، ما را مجبور کردند که آب سنگین بفروشیم.
 
شریعتمداری در پاسخ به صحبت های خرازی مبنی براینکه شما کشور را به اینجا رساندید گفت: کشور را بنده به اینجا نکشاندم بلکه آنهایی که آمدند وطن را بفروشانند به اینجا رساندید.
 
خرازی در ادامه در پاسخ به گفته های شریعتمداری پیرامون برجام افزود: برجام باعث شد سیستم اتمی ایران، سیکل چرخه سوخت و تولید اورانیوم از بین نرود و ادامه پیدا کند.
 
وی با اشاره به اینکه، الان دوستانمان در سازمان انرژی اتمی بر روی آی آر 8 کار می کنند که هر واحد آن 20 سو تولید می کند خاطرنشان کرد: زمانی ایران حق نداشت وارد چرخه سوخت شود اما اکنون ایران وارد کلوپ پروژه گداخت هسته ای شده است.
 
خرازی: اگر برجام بخواهد روال و رویه  بشود خیانت به کشور است 
 
سفیر اسبق ایران در پاریس با بیان اینکه، اگر برجام بخواهد روال و رویه بشود خیانت به کشور است ادامه داد: برجام واقعه مهمی در تاریخ دیپلماسی کشور است، لذا اگر بخواهیم برجام را یک واقعیت درست نیست زیرا برجام ابزار است نه هدف.
 
وی با اشاره به اینکه، مذاکره کننده های ما اجازه نداشتند خارج از موضوعات هسته ای با آمریکا صحبت کنند تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در این رابطه چارچوب ها را مشخص فرموده بودند.
 
خرازی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری راجع به تیم مذاکره کننده ارشد هسته ای گفت: نباید رسانه ها و کسانی که نظراتشان با نظر دولت مخالف است به مذاکره کنندگان ارشد هسته ای که مورد اعتماد رهبر انقلاب هستند تهمت بزنند.
 
وی ادامه داد: قرار نبود با شروع مذاکرات سوتفاهمات ما با آمریکا رفع شود این در حالی است که در مذاکرات چوب آسیب صحبت های آقایان را خوردیم.
 
وی با بیان اینکه،رویه واردات فاسد از زمانی شروع شد که تحریم ها مسائلی را برایمان به وجود آورد، اما الان هزینه حمل و نقل دریایی پس از برجام به یک پنجم رسیده است افزود: تحریم ها یک شبه گذاشته می شود اما برداشتن آن زمان بر است.
 
وی با اشاره به اینکه، برجام ابزاری برای حل مشکلات کشور است افزود: غلو نباید کرد و نباید بیش از انتظار مردم برجام را مائده آسمانی کرد.

لینک دانلود مستقیم شنبه ۱۶ مرداد :

دانلود فیلم مناظره شریعتمداری و خرازی با کیفیت عالی در مورد فساد در دولت فعلی

دانلود

دانلود فیلم مناظره شریعتمداری و خرازی درمورد دفاع تمام قد شریعتمداری از دولت احمدی نژاد و تاسف خرازی

دانلود

دانلود برنامه کامل مناظره صادق خرازی و شریعتمداری
 
انتهای پیام/

منبع متن: باشگاه خبرنگاران

 

ارسال نظر

  • حسنی
    2

    مرحبا به آقای دکتر خرازی

    • یاعلی*ع*
      0

      من موندم چرا مقابل آقای شریعتمداری خرازی رو گذاشتند؟!!!
      در مقابل شریعتمداری خود هاشمی هم کم میاره!

  • حقگو
    0

    حرف حق رو شریعتمداری میزد

آخرین اخبار