این زمین در آن زمان به مبلغ بسیار ناچیز 20 میلیون تومان! ارزش گذاری می شود که آنچه در قرارداد پیداست، خانم بختیار حتی یک ریال از آن را نیز بصورت نقد پرداخت ننموده اند و قرار بر پرداخت آن در 7 قسط شده است.

ویژه خواری دولت هاشمی برای همسر نعمت زاده / تخفیف نجومی 4688 متر «زمین ولنجک» به کاهش 35 برابر قیمت واقعی برای وزیر صنایع دولت سازندگی

به گزارش گلستان 24، خصوصی سازی در قالب رانت یکی از فسادهای گسترده رخ داده در دولت سازندگی است که متاسفانه در این دولت نیز شاهدیم، بسیاری از دریافت کنندگان رانت که به آن واسطه به ثروت های باد آورده رسیدند، در سمت های حساس مدیریتی کشور گمارده شده اند. من جمله یکی از این ویژه خواری ها، اهدای زمین 700 میلیون تومان در سال 72 به همسر وزیر صنایع دولت هاشمی و وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت روحانی به قیمت ناچیز 20 میلیون تومان است.

به گزارش رجانیوز؛ بر طبق اسناد منتشره، در سال 1372 که آقای نعمت زاده وزیر صنایع دولت هاشمی بوده، یک قطعه زمین به مساحت 4688 متر مربع در یکی از بهترین و گرانترین مناطق تهران (ولنجک) از سوی اداره کل زمین شهری استان تهران به مریم بختیار همسر نعمت زاده وزیر فعلی وزارت صنعت، معدن و تجارت دولت یازدهم، جهت تأسیس مدرسه غیرانتفاعی واگذار می گردد.

این زمین در آن زمان به مبلغ بسیار ناچیز 20 میلیون تومان! ارزش گذاری می شود که آنچه در قرارداد پیداست، خانم بختیار حتی یک ریال از آن را نیز بصورت نقد پرداخت ننموده اند و قرار بر پرداخت آن در 7 قسط شده است.

 

 

خانم بختیار پس از در اختیار گرفتن زمین، تنها در 2 هزار متر آن اقدام به ساخت مدرسه نموده و بر خلاف قانون، واگذاری زمین شهری به دارندگان مجوز مدارس غیرانتفاعی که حق فروش را از آنان سلب می کند، مابقی زمین را در اوایل دهه 80 به فروش رسانده است که پس از بالا رفتن نجومی قیمت زمین، پشیمان شده و زمین را به بهانه ی محدودیت قانونی از خریدار پس گرفته اند.

بنا بر اطلاعات حاصله از بازار، قیمت هر متر مربع زمین در منطقه ولنجک بین 15 تا 20 میلیون تومان محاسبه میشود.

 

2688 متر زمین اضافی که در اختیار همسر آقای نعمت زاده قرار گرفته، در حال حاضر بالغ بر 450 تا 600 میلیارد ریال ارزش دارد که سرنوشت آن هنوز معلوم نیست.

زمینی که در سال 72 به قیمت 20 میلیون تومان آن هم به صورت اقساطی به همسر نعمت زاده فروخته شده است، در آن زمان  545 تا 725 میلیون تومان ارزش داشته است. ضریب افزایش قیمت از سال 72 تا سال 95 در منطقه یک تهران، 129 می باشد.

مریم بختیار هم اکنون عضو هیئت مدیره یا رئیس هیئت مدیره شرکت های توسعه تجارت نعمت، رسا فارمد، برق انرژی پاینده جم، پترو ایمن نعمت، مهندسی نفت هوسیت پارس و سهام داری توسعه دارویی رسا را عهده دار است. میزان سرمایه این شرکت ها بیش از هزار میلیارد تومان برآورد می شود.

 


انتهای پیام / رجانیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار