صدور حکم قاطع برای محمد رضا رحیمی ، حالا امیدها را برای برخورد قاطع با پرونده اقتصادی -امنیتی مهدی هاشمی رفسنجانی را افزایش داده است.

رحیمی را چه کسانی بزرگ کردند

قوه قضائیه در نهایت حکم یکی از مفسدان اقتصادی کشور را اعلام کرد ومحمدرضا رحیمی به پنج سال و ۹۰ روز حبس و پرداخت سه میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان محکوم شد.

به گزارش گلستان 24، سیاستمدار مرموزی که در دولت دهم به ناگاه و پس ازجنجال های  معاون اولی مشایی،به جای وی بر روی صندلی معاون اولی تکیه زد و همین انتصاب باعث شد تا بسیاری از اصولگرایانی که تا پیش از این از احمدی نژاد حمایت می کردند، در این زمینه از وی انتقاد کنند.

الیاس نادران کمتر از یکسال از به روی کار آمدن دولت نهم پرده از فسادی بزرگ برداشت، فسادی که حلقه خیابان فاطمی نام گرفت.

نماینده اصولگرای مجلس در 17اردیبشهت 89 در این باره اعلام کرد:رحیمی رئیس شبکه مفاسد اقتصادی است او  رئیس حلقه خیابان فاطمی است که در مورد منابع فاسد و توزیع آنها تصمیم‌گیری میکند.

این اظهارات نماینده تهران آن روزها با واکشن های متفاوتی روبرو شد و اصولگرایان مجلس خواستار پیگیری جدی پرونده فساد محمد رضا رحیمی شدند.

 

ثناگویی از هاشمی رفسنجانی

محمد رضا رحیمی اما، پیش از آنکه در دولت احمدی نژاد عناوین مهمی چون معاون پارلمانی و معاونت اولی را برعهده بگیرد ، ماجرایی طولانی در دولت سازندگی با هاشمی رفسنجانی داشته است. 

 تملق گویی های رحیمی ، او را در دولت سازندگی ، تا استانداری کردستان ارتقا داد؛از همین‎رو در جریان سفر هاشمی رفسنجانی به کردستان دستور داد ترتیبی اتخاذ شود که کشاورزان با تراکتور‎هایشان آرایشی بگیرند که از بالا جمله «درود بر هاشمی» به تصویر درآید!

در حاشیه سفر هاشمی رفسنجانی کتابی تحت عنوان «دیدار سردار سازندگی از کردستان، سرزمین عشق و دوستی» منتشر شد که مقدمه این کتاب را محمدرضا رحیمی نوشت. رحیمی در این کتاب از سفر هاشمی رفسنجانی به کردستان با واژه‌هایی همچون «اعجازآفرین» و «اعجاب‌برانگیز» یاده کرد و حتی او را «یوسف انقلاب اسلامی» خواند. این کتاب در سه هزار نسخه و از سوی روابط عمومی وقت استانداری کردستان منتشر شده بود.

رحیمی در انتخابات نهم  ریاست جمهوری در ستاد هاشمی بود
رحیمی اما در انتخابات نهم ریاست جمهوری در سال 84  که در نهایت به دور دوم کشیده شد واحمدی نژاد پیروز شد، در ستاد هاشمی رفسنجانی حضور داشت.

رحیمی که در آن زمان رئیس دیوان محاسبات بود برای رأی‎آوری هاشمی از هیچ کوششی دریغ نکرد. رایزنی با بزرگان استان  کردستان که به‎دلیل ویژگی‎های خاص منطقه از جایگاه برجسته‎ای هم در میان مردم برخوردار هستند، از جمله این تلاش‎ها بود.

به‎عنوان نمونه او در نامه‎ای که به شهید ماموستا شیخ‎الاسلام نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری می‎نویسد، از او می‎خواهد برای اعتلای استان و نیک‎بختی مردم آن از هاشمی رفسنجانی حمایت کند و در این میان از گرمای وجود و فیض کلام خود سایر فعالین انتخاباتی حامی هاشمی را هم بهره‎مند سازد. اگرچه او در هنگام نگارش آن نامه نمی‎دانست تقدیر به گونه‎ای رقم خواهد خورد که چهار سال بعد در مقام معاون اولی دولتی که رییسش رقیب هاشمی است، به کردستان سفر خواهد کرد تا به نمایندگی از رییس‎جمهور به جریان ترور و شهادت شیخ‎الاسلام رسیدگی کند.

ارتباط تنگاتنگ با تیم هاشمی رفسنجانی در دانشگاه آزاد

رحیمی علیرغم حضور در دولت ارتباط خود با تیم هاشمی رفسنجانی در دانشگاه آزاد را هم حفظ کرد و دقیقا زمانی که انتقادات به مفاسد اقتصادی دانشگاه آزاد افزایش یافته بود، رحیمی به لطف رفاقت با عبدالله جاسبی رئیس  دانشکده حقوق واحد تهران مرکز شد.
استاد حقوق دانشگاه آزاددر این پست نیز از کوچتکرین فرصت برای انجام کارهای غیر قانونی دریغ نمی کرد،یکی از این نمونه ها را استادوقت این دانشگاه بیان کرده است.

صادق سلیمی یکی از اعضای هیئت علمی این دانشکده به دادگاه شکایت برده بود که رحیمی در حین ریاستش بر دانشکده حقوق از وی خواسته بود تا به صورت غیرقانونی به یکی از دانشجویانی که به دلیل عدم رعایت انضباط کلاسی از او صفر دریافت کرده، نمره قبولی بدهد، اما استاد مربوطه از این کار امتناع کرده و لذا رحیمی در نامه‎ای به مدیریت دانشگاه آزاد، این استاد را فاقد صلاحیت معرفی کرده بود. 

روزی که کروبی از رحیمی حمایت کرد

علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران اما اخیرا خبر از تمایل مهدی کروبی برای ریاست رحیمی بر دیوان محاسبات پس از  مجلس ششم داده است!

وی می گوید: وقتی به پیشینه ایشان نگاه کنید متوجه می‌شوید شخصی مانند آقای رحیمی چگونه رشد کرد و به مسئولیت‌های بالایی همچون ریاست دیوان محاسبات و معاون اولی رئیس‌جمهور رسید و می‌بینید که مخالفان او در رسیدن به این پست‌ها بخشی از جریان اصولگرا هستند اما آقای کروبی بعد از مجلس ششم برای ریاست دیوان ایشان از حامیان آقای رحیمی بوده است در مجلس هفتم منتخب کمیسیون برنامه و بودجه برای ریاست دیوان محاسبات آقایان رحیمی و فرهاد رهبر بودند و طبق آیین نامه می بایست به صحن مجلس معرفی ‌شوند و با رای گیری ریاست دیوان معلوم شود.
 

به همین منظور مجمع عمومی فراکسیون اصولگرایان تشکیل جلسه داد و آقای نادران و بنده در این جلسه در مخالفت با آقای رحیمی صحبت کردیم لذا ایشان چون رای کافی بین اصولگرایان نداشت خارج از مجلس سراغ آقای کروبی رفت و در هماهنگی با کروبی، اصلاح‌طلبان هم در صحن علنی مجلس به آقای رحیمی رای دادند و او در برابر فرهاد رهبر رای بیشتری آورد و رئیس دیوان محاسبات شد.

در انتظار حکمی قاطع برای آقازاده معروف 

صدور حکم قاطع برای محمد رضا رحیمی ، حالا امیدها را برای برخورد قاطع با پرونده اقتصادی -امنیتی فرزند هاشمی رفسنجانی را افزایش داده است.
علیرضا زاکانی در مورد پرونده محمد رضا رحیمی می گوید: منشاء فعالیت ها، جایگاه و مختصات فضای سیاسی که آقای رحیمی در گذشته به خود اختصاص داده بود، اصولگرایی نبود و همچنین در برخورد با تخلفات ایشان، قاطبه جریان اصولگرایی روسفید هستند.

مهدی محمدی کارشناس مسائل استراتژیک نیز با اشاره به صدور حکم مهدی محمدی گفتصدور حکم برای محمدرضا رحیمی نشان داد که قوه قضائیه این راه را با قاطعیت باید ادامه دهد و به‌سراغ دانه‌درشت‌ترها برود، تعیین تکلیف پرونده مهدی هاشمی که در مراحل نهایی است آزمون بعدی پیشِ‌روی قوه قضائیه است و بی‌تردید این قوه از این آزمون نیز سربلندتر از گذشته بیرون خواهد آمد.

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس رسیدگی به پرونده تخلفات "مهدی هاشمی رفسنجانی" در قوه‌قضائیه را یکی از آزمون‌های بزرگ این نهاد قضائی پس از پرونده محمدرضا رحیمی دانست و افزود: بدون شک، پرونده تخلفات و فساد مالی مهدی هاشمی به مراتب قطورتر از پرونده معاون اول دولت دهم است که از قوه‌قضائیه انتظار می‌رود با قاطعیت بیشتری نسبت به پرونده رحیمی با آن برخورد کند. دستگاه قضائی با قاطعیت به تخلفات مهدی هاشمی مانند رحیمی رسیدگی کند.

حالاهمه در انتظار حکم پرونده ای هستند ،که قطر کاغذهایش چند هزار  صفحه است.

هم اندیشی

ارسال نظر

آخرین اخبار