"مطالبات" مقام معظم رهبری در حوزه سینما

مقام معظم رهبری خطاب به کارگردانان سینما فرمودند: «بنده به عنوان یک روحانی، حقیقتاً از شما مجموعه‌ کارگردان‌ها انتظار دارم. شما باید ارزش‌های دینی و ملی را تقویت کنید.»

لزوم تقویت ارزش‌های دینی و ملی در سینما/ کارگردان‌های سینما باید ارزش‌های دینی و ملی را تقویت کنند

به گزارش گلستان24،  اهمیت سینما در نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی تا حدی است که ایشان "سینما" را کلید پیشرفت کشور معرفی کرده و خطاب به کارگردانان و اهالی سینما فرمودند: «من می‌گویم الان کلید دست شما [سینماگران] است. من شأن سینما را این می‌دانم. من می‌گویم امروز کلید پیشرفت این کشور، به میزان زیادی دست شماست.»

 

ایشان همچنین در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در 19 آذر 1392 در رابطه با اهمیت سینما فرمودند: «سینما خیلی عنصر جذابی است، رسانه‌ فوق‌العاده‌ای است، یعنی واقعا الان هیچ‌چیزی مثل سینما نیست از لحاظ اثرگذاری...»

 

این توجه ویژه مقام معظم رهبری به این حوزه فرهنگی باعث شده است تا ایشان همواره مطالباتی از اهالی سینما داشته باشند.

 

*ضرورت تقویت ارزش‌های دینی و ملی در سینما

 

یکی از مطالبات فرهنگی رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه سینما تقویت ارزش‌های دینی و ملی است، ایشان در 23 خرداد 1385 در جمع کارگردانان و اهالی سینما فرمودند: «بنده به عنوان یک روحانی، حقیقتاً از شما مجموعه‌ کارگردان‌ها انتظار دارم. شما باید ارزش‌های دینی و ملی را تقویت کنید. وقتی ارزش ملی می‌گوییم، نباید فوراً ذهن به سمت چهارشنبه‌سوری برود؛ ارزش ملی یعنی احساس استقلال یک ملت؛ استقلال فرهنگی. در مقابل این القای دویست ساله‌ فرهنگىِ غرب، یک ملتی بیاید به فرهنگ خودش تکیه بکند، این خیلی ارزش دارد؛ این را تقویت کنید.»

منبع: سراج 24

ارسال نظر

آخرین اخبار