امیرعبداللهیان:

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: آمریکا و متحدانش همواره به‌دنبال تقویت گروههای تروریستی در سوریه هستند که رفتار آمریکا نشان می‌دهد آتش‌بس اعلام‌شده در سوریه در همین راستا ارزیابی می‌شود.

آمریکا به‌دنبال تقویت گروههای تروریستی است/ اعلام آتش‌بس در سوریه در همین راستاست

به گزارش گلستان24 ، «عدنان محمود» سفیر سوریه در تهران عصر دیروز با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار با تأکید بر تداوم حمایت همه‌جانبه کشورمان از ملت و دولت سوریه در شرایط کنونی، گفت: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه اقدامی در جهت برقراری ثبات و آرامش در سوریه حمایت می‌کند.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی بر تقویت و تحکیم مراودات پارلمانی فی‌مابین تأکید ویژه‌ای دارد.

امیرعبداللهیان اقدام جنگنده‌های آمریکایی و هدف قرار دادن نظامیان سوریه را قویاً محکوم کرد و با ابراز تأسف از سیاستهای منطقه‌ای آمریکا به‌ویژه در سوریه، تصریح کرد: آمریکا و متحدانش همواره به‌دنبال تقویت گروههای تروریستی در سوریه هستند که رفتار آمریکا نشان می‌دهد آتش‌بس اعلام‌شده در سوریه در همین راستا ارزیابی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحولات میدانی در سوریه خاطرنشان کرد: کشورهای حامی گروههای تروریستی در منطقه باید در سیاستهای قبلی‌ خود تجدیدنظر کنند و بدانند که ادامه این روند به‌ضرر آنها و تمام کشورهای منطقه خواهد بود.

** عدنان محمود: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری بوده که برای حل بحران در سوریه تلاش کرد

در ادامه این دیدار «عدنان محمود» سفیر سوریه در تهران با تقدیر از حمایتهای جمهوری اسلامی ایران از سوریه، گفت: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری بوده که برای حل بحران در سوریه از هیچ فعالیت سیاسی و دیپلماتیک فروگذاری نکرده است.

سفیر سوریه تهران با انتقاد از اقدام نظامی آمریکا علیه نیروهای مسلح سوریه و همچنین مواضع دوگانه آمریکا در مقابل گروههای تروریستی، افزود: حمایت آمریکا و متحدانش از گروه‌های تروریستی مانند جبهه النصره نشان دهنده دوگانگی و عدم جدیت‌شان در مبارزه با تروریستها است.

وی همچنین بر توسعه و گسترش همکاریهای سیاسی، اقتصادی و پارلمانی میان دو کشور تأکید و تصریح کرد: دیدارها و رایزنی مستمر میان مقامات عالی‌رتبه دو کشور می‌تواند به توسعه همکاریها و برقراری ثبات و امنیت در منطقه کمک فراوانی نماید.
منبع: تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار