احمد احمدی در مصاحبه با گلستان24؛

آنها کشوری را که همجوار با ایران است و شوق رهبریت بر منطقه را دارد گسیل کردند و این جنگ را به صدام سپردند.

"صدام"، انتخاب آمریکا برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران / استراتژیک دینی امام، ما را در این جنگ پیروز کرد

حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمدی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان و عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، به مناسبت هفته دفاع مقدس، درباره جنگ تحمیلی علیه ایران و انتخاب و حمایت صدام از سوی آمریکا در این جنگ گفت:

 

علت وقوع جنگ تحمیلی علیه ایران

چرایی وقوع جنگ تحمیلی علیه ایران، به انقلاب جمهوری اسلامی بر می گردد. انقلاب اسلامی با رهبری حضرت امام مبتنی بر مبانی دینی و با حضور مردم مسلمان، برای رسیدن به  استقلال کشور و حاکمیت مبانی دینی بر مقدرات مردم ایران و جهان اسلام اتفاق افتاد. انقلاب اسلامی دست استکبار را از کشور کوتاه کرده و منابع اقتصادی را از چنگ وی بیرون کشید. مقدرات سیاسی و اقتصادی کشور نیز که تا کنون در دست استکبار جهانی بود، با انقلاب اسلامی به دست مردم ایران افتاد و پایگاه جاسوسی آمریکا منحل شد.

آمریکا در آن شرایط سعی داشت این ننگ را از افکار عمومی پاک کند و برای رهایی از آن وضعیت به دنبال فرصتی بود تا نظام را بر اندازد. پایه های نظام هنوز محکم نشده وهنوز افرادی عوامل شاه و آمریکا هستند. آنها کشوری را که همجوار با ایران است و شوق رهبریت بر منطقه را دارد گسیل کردند  و این جنگ را به صدام سپردند.

 

چرا صدام؟

در ایام کودتای نوژه نیز، لابی های آمریکا با صدام ادامه داشت. در سال 1359 شمسی و  1380 میلادی، صدام سفری به عربستان کرد تا از پشتیبانی آمریکا و عربستان مطمئن شود. بعد از کسب این اطمینان، گستاخی او برای حمله بیشتر می شود.

صدام به دنبال این بود از طریق مخاصمات تاریخی بین ایران و عراق، وارد یک جنگ عربی مجوسی با ایران شود.

عراق از لحاظ جغرافیایی با ایران هم مرز است، ارتش بعثی مقتدر و قویی دارد، شخص صدام فردی ماجراجو و خشن است و توانسته است خود را با اقتصاد منسجمی روبرو کند. همچنین عاملیت عربیت در صدام بسیار قوی است. این ها مجموعه عواملی است که باعث انتخاب صدام و عراق، برای حمله به ایران شد. صدام با اطمینان خاطر که میتواند به سادگی و در کوتاه ترین زمان ممکن در جنگ با ایران موفق شود، در شهریور 59 وارد جنگ جنون واری علیه  ایران می شود.

 

احمد احمدی جنگ تحمیلی

 

علت استقبال صدام از این جنگ

صدام به دنبال این بود تا نظام جمهوری اسلامی ایران را براندازد تا بخشی از این سرزمین را اشغال کند تا از لحاظ جغرافیایی یک کشور بزرگ عربی باشد. در این صورت می توانست در منطقه بسیار مقتدر بوده و رهبری جهان عرب را در دست بگیرد.

 

 

احمد احمدی جنگ تحمیلی

 

نقش و مدیریت امام خمینی در جنگ تحمیلی علیه ایران

صدام و آمریکا چنین تحلیل می کردند که ایران کشوری انقلابی است و مردم آن توان جنگیدن ندارند. ارتش آن از زمان شاه است و سپاه آن نیز دارای تشکیلات و مهارت های نظامی نیست. لذا می توان در کوتاه ترین زمان حکومت ایران را برانداخت.

آمریکا، شیطان بزرگ از بیرون و منافقین از درون کشور صدام را در جنگ یاری می کردند. امام خمینی گروه منسجم بسیج را تشکیل می دهد و سپاه را مقتدرانه حفظ می کند. در آن شرایط منافقین به دنبال تجزیه ارتش و سپاه بودند و ارتش را در مقابل سپاه قرار می دادند. اما امام با هوشمندی توانست ارتش را در کنار سپاه حفظ کند.

امام تا لحظه آخر با استراتژیک دینی توانست علی رغم تلاش استکبار جهانی  ایران را در این نبرد پیروز بگرداند.

ارسال نظر

آخرین اخبار