مقام‌های آمریکایی می‌گویند بعد از شکست آتش‌بس سوریه کشورهای عربی ممکن است موشک‌های دوش‌پرتاب در اختیار «معارضان مسلح» این کشور قرار دهند.

موشک‌های ضدهوایی در اختیار تروریست‌های سوریه قرار می‌گیرد

به گزارش گلستان24 ،مقام‌های آمریکایی می‌گویند، احتمال دارد کشورهای عربی متحد آمریکا در خلیج فارس، موشک‌های ضدهوایی دوش‌پرتاب در اختیار گروههای مسلح در سوریه بگذارند.

موشک سوریه

این مسئولان آمریکایی که هویتشان فاش نشده، شکست آتش‌بس سوریه را علت اقدام احتمالی کشورهای عربی اعلام کرده‌اند.

مسئولان آمریکایی در حالی مدعی این اقدام احتمالی هستند که گروههای مسلح در سوریه از داعش تا النصره گرفته، تاکنون چندین بالگرد و جنگنده در سوریه را ساقط کرده‌اند و این نشان می‌دهد که آنان عملا چنین موشک‌هایی را در اختیار دارند.

با این حال، مسئولان مذکور مدعی شده‌اند آمریکا تاکنون مانع رسیدن مقادیر زیادی از این سامانه‌های ضدهوایی دوش پرتاب به سوریه شده است.

آتش‌بس در سوریه بعد از اقدام آمریکا در حمله به ارتش سوریه در شرق این کشور (دیرالزور) شکست خورد؛ حمله‌ای که در آن 83 نیروی ارتش سوریه کشته و بیش از 100 نفر دیگر مجروح شدند و در پی این حمله عناصر داعش بر ارتفاعات مشرف بر فرودگاه دیرالزور مسلط شدند اما ارتش سوریه ظرف چند ساعت مواضع از دست رفته را پس گرفت.

دیروز «هدیه عباس» رئیس پارلمان سوریه که به تهران سفر کرده است، گفت که دمشق مکالمه خلبانان جنگنده‌های ائتلاف آمریکا در دیرالزور با عناصر داعش را همزمان با حمله به مواضع ارتش سوریه در اختیار دارد.

رویترز در این گزارش مدعی شده که حملات ارتش سوریه و روسیه به حلب و همچنین کاروان به ظاهر حامل کمک‌های انسانی برای شرق حلب، سبب از بین‌ رفتن آتش‌بس شده است؛ حال آنکه دمشق و مسکو چنین حمله‌ای را اساسا تکذیب کردند و گفتند بررسی محل حمله نشانی از حمله هوایی ندارد.

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار