این روزها ترویج نمادهای فرهنگ غربی به بستنی‌ها رسیده و هشدارهایی از سوی کارشناسان فرهنگی نسبت به این مسئله منتشر می‌شود.

تبلیغ ضدایرانی و اسلامی برند مشهور بستنی +عکس

به گزارش گلستان24 ، این روزها با وجودی که ترویج نمادهای فرهنگ غربی به بستنی‌ها رسیده و هشدارهایی از سوی کارشناسان فرهنگی نسبت به این مسئله منتشر می‌شود، با این حال مسئولان فرهنگی و نظارتی کشور هیچ واکنشی نسبت به این امر نشان نداده و در مورد آن سکوت کرده‌اند.

 

ماجرا از این قرار است که یکی از برندهای معروف تولید فرآورده‌های لبنی از جمله بستنی برای جذب مشتری بیشتر دست به چاپ تصاویری از شخصیت‌های انیمیشنی غربی که ماهیت ترویج فرهنگ غربی و ضد‌اسلامی و ایرانی دارند روی بسته‌بندی بستنی‌های خود کرده است. این در حالی است که کودکان بزرگ‌ترین جامعه مخاطب بستنی‌های مزبور هستند و تقریباً هر روز در معرض پیام‌های تصویری المان‌های ضد فرهنگی این بستنی‌ها قرار دارند.

 

مسئله تهاجم و نفوذ فرهنگی سال‌ها است از سوی مقام معظم رهبری بیان و روی آن تأکید می‌شود. مسئله‌ای که بیش از تهاجم نظامی از کشور و انقلاب تلفات می‌گیرد. با این حال عده‌ای یا مسئله را ساده می‌بینند یا اولویت‌های ریز و درشت در مسئولیت‌شان مانع بررسی دقیق موضوع از سوی آنها می‌شود.  در راهبرد جنگ نرم، اهداف انسانی تعریف می‌شود و برنامه‌های بلندمدت در این حوزه بیشتر مد نظر مهاجمین است. به طور خلاصه یعنی کودکان سهل‌الوصول‌ترین اهداف برای برنامه‌های تهاجمی و نفوذی در حوزه فرهنگی و اعتقادی به شمار می‌روند زیرا هنوز شاکله افکار و اعتقادات آنها شکل نگرفته و برای کدگشایی از اهداف دشمن آماده نیستند. بنابراین هزینه کمتری برای نفوذ به افکار و اعتقادات آنها لازم است و ضریب موفقیت در این تهاجم بالاتر و ماندگارتر خواهد بود. از اینجای بازی به بعد دست جامعه هدف است که تا چه حد زمین‌های مستعد و سرمایه‌های آینده خود را بی‌دفاع در برابر این هجمه‌های نهفته رها کند.

 

 

    

بعد از نوشت‌افزارها نوبت بستنی‌ها رسید

انیمیشن‌های مختلف با جذابیت‌های بصری و داستانی و بازی‌های رایانه‌ای که ابتدا با داستان‌های غیرمستقیم و سپس بی‌هیچ پرده‌پوشی علیه اعتقادات و فرهنگ ما تولید شدند و به راحتی در اختیار کودکان و نوجوانان‌مان قرار گرفتند، به اندازه‌ای زمینه‌سازی کردند که شخصیت‌های اصلی خود را همراه نوشت‌افزار سرکلاس فرزندان ما بنشانند و سر از لباس و سایر وسایل آنها در بیاورند و البته استکبار در این عرصه‌ها به یک زمین بی‌رقیب وارد شد.  اما نکته قابل‌توجه محصولات داخلی هستند که یدک‌کش گونه‌های مختلف این هجمه فرهنگی علیه هویت و باورهای کودکان ما شده‌اند، مانند بستنی‌های تولید یک کارخانه معروف لبنی که روی بسته‌بندی آنها تصاویری از شخصیت‌های اصلی کارتون‌های مستهجن غربی نقش بسته و در فروشگاه‌ها به راحتی در دسترس کودکان قرار می‌گیرد؛ شخصیت‌هایی مانند السا و آنا در FROZEN که متعلق به سریال کارتونی دخترانه‌ای با زمینه داستانی همجنس‌گرایی است یا انگری‌برد یا پرندگان خشمگین که در داستان‌های خود به شورشیانی علیه اسلام تبدیل می‌شوند.

 

     

اسلام‌ستیزی و ایران‌‌هراسی با چاشنی بستنی

به عنوان نمونه انگری برد جدا از اینکه طبق اسناد منتشر شده توسط ادوارد اسنودن، مقاطعه‌کار سابق آژانس امنیت ملی امریکا یک ابزار مناسب جاسوسی است، برای تخریب چهره اسلام و ایران اسلامی هم مورد استفاده قرار گرفته، به طوری که در نسخه Angry Birds Space یک مرحله وجود دارد که شما باید بنایی بسیار شبیه به برج میلاد را از بین ببرید.  همچنین در این بازی یک مرحله وجود دارد که مانند نقشه ایران طراحی شده است، کاربر مجبور است برای عبور از مرحله، تمام موانع را از بین ببرد، یعنی اینکه با شوخی و سرگرمی به ایران حمله می‌کند و کاربر با عبور از این مرحله ایران را نابود  کرده است. این بازی علاوه بر توهین به ایران به تمام مسلمانان جهان نیز توهین می‌کند، زیرا در نسخه طرح‌هایی مانند مساجد و مکان‌های مقدس وجود دارد که باید آنها را از بین ببرید. برای رسیدن به اهداف بازی باید بارها مسجدی را خراب کنید و همچنین خوک‌هایی را که داخل مسجد ساکن هستند، باید از بین ببرید.  همچنین شخصیت‌های کارتون Frozen که تولید شرکت والت‌دیزنی است؛ شرکتی که 60 درصد  کارمندانش را همجنس‌گرایان تشکیل می‌دهند و همواره سعی در دور کردن انسان از خداوند داشته است یا شخصیت های کارتون وینکس که مروج نوع مبتذلی از سبک زندگی غربی دخترانه است.

    

میهن: از ارشاد مجوز داریم؛ ارشاد: پیگیری می‌کنیم

این سبک ترویج بی‌سر و صدای بی‌فرهنگی در حالی ادامه دارد که هیچ یک از مسئولان نظارتی در این حوزه نسبت به آن واکنشی نشان نداده‌اند. شرکت میهن در پی پیگیری‌های «جوان» در مورد این بسته‌بندی‌ها و پیام روی آنها اعلام کرد برای انتشار این تصاویر روی بسته‌بندی بستنی‌ها مجوز گرفته است. از سوی دیگر مسئولان وزارت ارشاد با اظهار بی‌اطلاعی از چنین مجوزی قول پیگیری موضوع را دادند.
منبع : جام

ارسال نظر

آخرین اخبار