بیش از نیمی از حامیان نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا معتقدند که در شمارش نهایی آرا تقلب صورت خواهد گرفت.

 ۵۸ درصد حامیان ترامپ نگران تقلب در شمارش آرا هستند

به گزارش گلستان 24، بنا بر نتایج یک نظرسنجی جدید، نیمی از حامیان نامزد جنجالی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا از وقوع تقلب در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری این کشور ابراز نگرانی کرده‌اند.

ترامپ

نتایج نظرسنجی اسوشیتدپرس و موسسۀ ان‌او‌آر‌سی نشان می‌دهد 58 درصد از حامیان دونالد ترامپ می‌گویند در شمارش آرا تقلب صورت خواهد گرفت.

جاناتان رابینسون، یکی از حامیان 30 سالۀ ترامپ، خاطر نشان کرد: «من فکر می‌کنم آرای مردم سال‌هاست که درست شمارش نمی‌شوند. تقلب در شمارش آرا و تلاش‌هایی برای بازی با سیستم (انتخاباتی) صورت می‌گیرد. من اصلاً (به نحوۀ شمارش آرا) اعتماد ندارم.»

ترامپ جمعه (9 مهر) با تکرار حرف‌های خود درخصوص تقلب در انتخابات، در ایالت میشیگان گفت تقلب در انتخابات «یکی از مشکلات بسیار بزرگ در این کشور است اما کسی جرأت ندارد راجع به آن صحبت کند.»

در همین حال، 18 درصد از حامیان هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا، نظر مشابهی دارند.

ایتان مارکوویتز، حامی 76 سالۀ حزب دموکرات که می‌خواهد به نامزد حزب رقیب رأی بدهد، گفت: «من فکر می‌کنم تقلب انتخاباتی صورت می‌گیرد؛ برخی از مردم بیش از یک بار رأی می‌دهند و رأی‌گیری پیش از موعد و رأی‌گیری غیابی نیز فرصت‌هایی زیادی را برای تقلب مهیا می‌کند.»

در نظرسنجی اسوشیتدپرس و موسسۀ ان‌او‌آر‌سی که از 25 تا 28 شهریور انجام شد، هزار و 22 نفر شرکت داشتند.

در مجموع 35 درصد از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند، تقلب در شمارش آرا در انتخابات امریکا را بسیار گسترده می‌دانند.

همچنین فناوری‌های جدید در روند شمارش آرا نگرانی شدید بسیاری از رأی‌دهندگان امریکایی را درخصوص دستکاری هکرها در تعداد آرا به همراه داشته است.

براساس این نظرسنجی، 52 درصد از جمهوری‌خواهان و 35 درصد از دموکرات‌ها از این مسئله به شدت نگران هستند.

در همین حال، یکی از مسئولان وزارت امنیت داخلی امریکا به خبرگزاری اسوشیتدپرس اعلام کرد در ماه‌های اخیر سامانه‌های ثبت‌نام رأی‌دهندگان در بیش از 20 ایالت هدف حملۀ هکرها قرار گرفته است.

جولیو کارمونا، طرفدار 31 سالۀ کلینتون، با اشاره به حمله‌های هکری گفت چه کسی می‌تواند بگوید که هکرها نمی‌توانند رأی را به نفع ترامپ تغییر دهند؟
منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار