نقوی‌حسینی گفت: معرفی سفیر جدید ایران در سازمان ملل نشان می‌دهد که فعلا قرار است دولت عقب‌نشینی کند و اگر چنین اتفاقی در مذاکرات هم بیفتد یک فاجعه رخ می‌دهد.

اگر چنین اتفاقی در مذاکرات بیفتد فاجعه رخ می‌دهد

به گزارش گلستان 24، سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به معرفی سفیر جدید ایران در سازمان ملل متحد از سوی دولت و مقاومت مقامات آمریکایی در برابر پذیرش ابوطالبی نماینده معرفی شده پیشین ایران گفت: خوب بود که آمریکایی‌ها برای آنکه نشان دهند حسن نیت دارند و برای ایجاد اعتماد در بین مردم ما پس از توافق ژنو این همراهی را انجام داده و فرد معرفی شده ما را می‌پذیرفتند.

وی عدم پذیرش نماینده ایران از سوی آمریکا را نشانه منفی برای آینده مذاکرات ایران و غرب خواند و افزود: این عدم پذیرش نشان داد که ما حتی در یک مسئله جزئی دیپلماسی هم نمی‌توانیم با آمریکا توافقی داشته باشیم و فراتر از آن این سوال پیش می‌آید که آیا می‌توان در مسئله هسته‌ای با آمریکا به توافق رسید.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تغییر نماینده معرفی شده از سوی ایران برای حضور در سازمان ملل از سوی دولت را سوال برانگیز دانست و اضافه کرد: فعلا که فقط دولت ما از مواضع خود کوتاه می‌آید و در مقابل آمریکایی‌ها از مواضع‌شان کوتاه نمی‌آیند.

نقوی‌حسینی ادامه داد: اگر چنین اتفاق و عقب‌نشینی در مذاکرات با کشورهای غربی رخ دهد یک فاجعه است.

وی با اشاره به موضع مجلس درباره معرفی ابوطالبی و عدم پذیرش وی از سوی دولت آمریکا تصریح کرد: ما در مجلس تأکید کرده بودیم که ایران نباید از موضع خود عقب‌نشینی کند زیرا موضع جمهوری اسلامی ایران را به حق می دانستیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: متأسفانه شاهدیم که غربی‌ها فردی را که در سال 88 از فتنه‌گران حمایت کرده به ایران اعزام می‌کنند و او در دیدارهایش هر چه می‌خواهد می‌گوید ولی دولت نتوانست نماینده‌ای را که دلیلی برای مخالفت با او وجود نداشت بر مسند بنشاند؛ این مسئله نشان می‌دهد که فعلا قرار است ما در این مباحث عقب‌نشینی کنیم./فارس
 

ارسال نظر

آخرین اخبار