در حالی که وزارت دفاع روسیه از آتش‌بس در «حلب» خبر می‌دهد اما در حملات هوایی تجاوزکارانه جنگنده‌های ترکیه به شمال سوریه، حدود 200 نیروی کُرد مبارز با داعش، کشته شدند.

حملات هوایی ترکیه در شمال حلب 200 نفر را به کام مرگ کشاند

به گزارش گلستان24، ستاد مشترک ارتش ترکیه اعلام کرد طی عملیات هوایی در شمال سوریه و حمله به مناطق کردنشین، حدود 200 نفر جان خود را از دست دادند.

حملات هوایی

به نوشته خبرگزاری" اسپوتنیک" در بیانیه ستاد مشترک ارتش ترکیه آمده است: «نیروی هوایی در حملاتی بعنوان بخشی از عملیات سپر فرات 26 بار حمله هوایی به 18 هدف از نیروهای حزب دموکراتیک سوریه انجام داد که حدود 160 تا 200 نفر کشته شدند.»

بر این اساس، جنگنده‌های ترکیه در تجاوز آشکار به حریم هوایی سوریه، 9 ساختمان مهم تحت کنترل شبه نظامیان کُرد مبارز با داعش، پنج خودروی نظامی و انبار ذخایر تسلیحاتی را در این حملات منهدم کردند.

ادعای ستاد مشترک ترکیه در حالی است که رهبران نیروهای مبارز کُرد در شمال سوریه تاکید می‌کنند بیشتر از 10 شبه‌نظامی در این حملات کشته نشده‌اند و بقیه آمار همه ساکنین غیرنظامی سوریه هستند.

منابعی در یگان مدافع خلق نیز از تداوم حملات توپخانه‌ای ترکیه به مناطق کردنشین خبر می‌دهند.

ترکیه از حدود 2 ماه قبل و با حمایت مستقیم ایالات متحده و ائتلاف بین‌المللی، عملیات تجاوزکارانه‌ای را به شمال سوریه با هدف ادعایی مبارزه با داعش و تامین امنیت مرزهای جنوبی خود و حمایت از تروریست‌های ارتش آزاد آغاز کرد اما از آن زمان تا کنون بیشتر نیروهای کُرد هدف حملات قرار گرفته‌اند. نیروهایی که به اذعان خود آمریکایی‌ها، موثرترین گروه در مبارزه با تروریست‌های داعش در شمال سوریه بوده‌اند.
منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار