امام جمعه بندرترکمن: اهانت به مقدسات جای بسی اعتراض دارد

امام جمعه بندرترکمن گفت: بیان نظر عقاید دانشجویان در تریبون دانشگاه ها مانعی ندارد اما نباید به مقدسات اسلامی ما هتک حرمت شود و خطوط قرمز را زیر پا گذاشت.

تربیون آزاد نباید سبب زیر پا گذاشتن خطوط قرمز شود

به گزارش گلستان24، خطیب جمعه بندرترکمن در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به آموخته های مهم از عاشورا گفت: استقامت تا آخرین نفس مهمترین تفکری بود که امام حسین(ع) در عاشورا به ما آموخت. لذا این تفکر همواره در جامعه ما وجود دارد.

امام جمعه بندرترکمن

حجت الاسلام محمد صالح منصوری با اشاره به مهمترین مساله ای که دشمن روی آن کار می کند، افزود: حذف درس شهادت مهمترین موضوعی است که دشمنان انقلاب در صدد ایجاد آن هستند تا با حذف این تفکر پایه های اسلام را سست سازند .

وی با اشاره به سالگرد شهادت حسین فهمیده نوجوان 13 ساله انقلابی در دفاع از اسلام و انقلاب، تصریح کرد: در جنگ تحمیلی 550 هزار دانش آموز شرکت داشتند که دفاع از انقلاب را تکلیف خود دانسته و در جهاد با دشمن حضوری پررنگ از خود به جای گذاشتند.

امام جمعه محبوب بندرترکمن حضور دانش آموزان، دانشجویان و آحاد مردم را در راهپیمایی استکبار ستیز 13 آبان امری لازم و ضروری دانست و بیان کرد: طبق بیانات رهبری، مبارزه با آمریکا همچنان ادامه دارد و پایان پذیر نیست چرا که قرآن کریم همواره بر ایستادگی در مقابل ظلم و مبارزه با استکبار توجه ویژه دارد. لذا ملت انقلاب ما فرمایش قرآن و امام حسین(ع) را باید همواره سرلوحه کارهای خود قرار دهد تا آسیب نبیند.

وی اذعان داشت: سال گذشته عده ای از فریب خورده ها با خیال خام رابطه با آمریکا در مساله برجام بر آتش زدن پرچم آمریکا در روز ملی استکبار ستیزی مخالف بودند، اما آنان باید بدانند طبق فرمایش امام خمینی رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ و میش است.

حجت الاسلام منصوری با اشاره به مساله هتک حرمت عده ای از دانشجویان ناآگاه در تریبون آزاد دانشگاه منابع طبیعی گرگان به مقدسات انقلاب ابراز داشت: بیان نظر عقاید دانشجویان در تریبون دانشگاه ها مانعی ندارد اما نباید به مقدسات اسلامی ما هتک حرمت شود و خطوط قرمز را زیر پا گذاشت.

وی با اشاره به رعایت ادب و حفظ حرمت ها در بیان عقاید عنوان کرد: نباید به مراجع و مقدسات دینی توهین شود، لذا انتظار ما از مسئولین دانشگاه این بود که بزرگتری بر این تربیون های آزاد در دانشگاه مربوطه نظارت کند و خطوط قرمز ها رعایت شود.

امام جمعه بندرترکمن خاطر نشان کرد: دانشجویان جدیدالورود فکر می کنند هر چه دلشان می خواهد باید بگویند در صورتی که برقراری تربیون آزاد باید با رعایت احترام و ادبیات رفتاری و گفتاری باشد، لذا این اهانت به مقدسات قابل قبول نبوده جای بسی اعتراض دارد.
منبع : آوای ترکمن

ارسال نظر

آخرین اخبار