رفحا الیوم؛

زائران ایرانی در حال پیاده شدن از اتوبوس در پارکینگ سامرا بودند که همزمان آمبولانس حامل عامل انتحاری به طرف آنها حرکت و پس از انفجار، منجر به شهادت آنها شد.

بیانیه داعش در پی حمله انتحاری به زائران ایرانی در سامرا

به گزارش گلستان24، زائران ایرانی در حال پیاده شدن از اتوبوس در پارکینگ سامرا بودند که همزمان آمبولانس حامل عامل انتحاری به طرف آنها حرکت و پس از انفجار، منجر به شهادت آنها شد.

بیانیه داعش

بنا بر این گزارش، گروهک تروریستی داعش طی بیانیه ای اعلام کرد: دولت اسلامی مسئولیت حمله استشهادی به ائران ایرانی و عراقی در سامرا را بر عهده می گیرد.

در ادامه این بیانیه آمده  است: دو تن از نیروهای شهادت طلب دولت اسلامی تجمع زائران ایرانی و عراقی شیعی در سامرا جنوب صلاح الدین ا هدف حمله قرار دادند.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن محکومیت شدید حمله تروریستی به زائران مظلوم و بی گناه در سامرا توسط تروریست های جنایتکار و ابراز همدردی مجدد با خانواده شهدا و مجروحان این حادثه دردناک، اظهار داشت: با پیگیری‌های به عمل آمده توسط سفارت کشورمان در عراق مشخص شد هموطنان شهید و مجروح حادثه تروریستی صبح امروز در سامرا، از زائران کاروان های حج و زیارت متعلق به استان های اصفهان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان بودند.

وی افزود: طی اقدامات بعمل آمده، مجروحانی که دارای وضعیت وخیمی بودند با سه فروند بالگرد به بیمارستان‌های کاظمین منتقل و مابقی مجروحان با آمبولانس  انتقال داده شدند. پیکر شهدای این حادثه دردناک نیز بعد از طی مراحل قانونی به بغداد انتقال خواهد یافت.

قاسمی در پایان اظهار داشت: وزارت امور خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد به جد پیگیر رسیدگی به حال مجروحان این حادثه شوم هستند.
منبع : جام

ارسال نظر

آخرین اخبار